Belle Skrevet 31. mai 2004 #1 Skrevet 31. mai 2004 Heisann! Vet ikke om dette spm. passer inn her,men prøver uansett!! Jeg har kjøpt meg en brukt Ps2, har fått høre at jeg sansynligvis må skifte ut laseren da den er "utbrent". Det jeg da lurer på er om noen her inne kan være så snill og fortelle meg hva en ny laser koster og om det er noe jeg kan eventuellt skifte selv ?! Ps2`en er en 30004 modell. (V3-V4)! Er det noen som kan være så snill og svare meg på dette?? På forhånd takk!
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2004 #2 Skrevet 1. juni 2004 Altså... hvis laseren er defekt, da er PS2'en ganske død. Den eneste laseren som finnes i sånne apparater, er den som leser av DVD/CD-platene. Hvis du kan spille spill, er det liv i laseren. Laseren blir ikke nevneverdig svakere med tiden, den virker vanligvis fint til den en dag går i stykker pga. slitasje. Hvis PS2'en har litt problemer med å lese platene av og til, kan det være fordi den har fått seg en trøkk slik at optikken i lasermekanismen har kommet ut av stilling. Løsningen på det problemet er vanligvis å skifte laser-pickup'en. (Overflødige/uinteressante tillegsopplysninger: En viktig del av laser-pickup'en er et justerbart speil som kan komme ut av stilling hvis apparatet utsettes for rystelser eller et kraftig dunk. Dette speilet kan justeres, men det ser ut som dette er en utdøende kunst. Sikkert fordi det bare koster noen hundrelapper å skifte hele pickup-mekanismen. Bruk-og-kast-samfunnet, y'know.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå