~Ironic~Tiger~ Skrevet 16. juni 2002 #1 Del Skrevet 16. juni 2002 For tusen år siden ble katter dyrket som guder-dette har de aldri glemt Hunder har eiere, katter har slaver KATTENS DAGLIGE TIMEPLAN 00.00-07.00 Sove oppå sengen 07.00-07.10 Frokost 07.10-12.00 Sove på stolen 12.00-12.10 Lunsj 12.10-15.00 Sove på golvet 15.00-15.01 Gymnastikk (frivillig) 15.01-18.00 Sove under ovnen 18.00-18.15 Middag 18.15-00.00 Sove i sofaen Katter har et minimalt vokabular. De skjønner ikke hvorfor de skal bruke tid på å lære ord. De har tross alt ingen hensikt til å adlyde noen. Du kan føle deg som en komplett idiot når du står nede i hagen og roper "pus, pus, pus" over hele den øde enga. Særlig når du vet at "pus, pus, pus" antagelig sitter i skjul bak hageboden og kikker interresert på deg. Baderom: Følg alltid gjester på badet. Det er ikke nødvendig å gjøre noe. Bare sitt og glo. Husregler for katter Dører: Lukkede dører tillates ikke i noe rom. For å få åpnet en dør, still deg på bakbeina og dask eller skrap med forbeina. Når døra blir åpnet er det ikke nødvendig å bruke den. Etter åpning av utgangsdør, stiller du deg i døråpningen, halvt inne, halvt ute og tenker på mye rart. Dette er spesielt viktig hvis det er veldig kaldt, regn, snø eller mye mygg. Stoler og tepper: Hvis du må kaste opp, må du straks komme deg opp i en stol. Hvis du ikke greier det tidsnok, kan du bruke et orientalsk teppe. Hvis det ikke finnes noe orientalsk teppe, går også vanlige langhårstepper fint. Mens du kaster opp på teppet, må du passe på å rygge like langt som en naken menneskefot. Forstyrring: Hvis noen mennesker gjør noe, mens andre ikke gjør noe, skal du holde deg til de som gjør noe. Dette kalles "å hjelpe til" eller "forstyrre". Her er reglene for forstyrring: - Når du følger med på matlaging skal du sitte rett bak kokkens venstre hæl. Du blir ikke sett, dermed er det større sjanse for å bli tråkket på, for så å bli tatt opp og trøstet. - Når noen leser ei bok må du komme deg tett inn under haka, mellom øynene og boka, hvis du da ikke kan legge deg tvers over selve boka. - For annet papirarbeid: Legg deg på papirene på en mest mulig hensiktsmessig måte, slik at så mye som mulig av papirene blir skjult. Lat som om du dormer, men fra tid til annen strekker du deg og klaster til blyanten eller pennen. - For folk som betaler regninger eller jobber med selvangivelsen eller julekortene, må du alltid ha målet klart: Å forstyrre! Først setter du deg på papiret det jobbes med. Etter å ha blitt jaget vekk, setter du deg ved siden av og ser trist ut. Når du har blitt fjernet for andre gang dytter du penner, blyanter og viskelær ned fra bordet, en ting av gangen. - Når et menneske holder en avis opp foran seg må du hoppe opp på baksiden av avisen. Mennesker elsker å bli hoppet på. Når et menneske arbeider ved en PC hopper du opp på pulten, spaserer over tastaturet og prøver å fange markøren på skjermen. Så legger du deg i fanget til mennesket, over begge armene. Om å gå: Så ofte som mulig skal du sprette fram foran mennesker, så kjapt og nært som du kan. Spesielt viktig i mørket, i trapper når noen bærer på noe, og med en gang de står opp om morgenene. Sengetid: Du skal alltid sove oppå menneskene slik at de ikke kan snu seg. Sandkasse: Når du bruker sandkassa, må du sparke ut så mye sand som mulig fra kassa. Menneskene elsker følelsen av kattesand mellom tærne. Gjemsel: En gang i blant skal du gjemme deg et sted menneskene ikke kan finne deg. Du skal ikke, under noen omstendigheter, vise deg før etter tre eller fire timer. Dette gjør at menneskene får panikk (en positiv opplevelse) fordi de tror du har stukket av eller gått deg vill. Med en gang du kommer frem vil menneskene overøse deg med klapp og andre kjærtegn. Sannsynligvis vil du få noe godt også. En siste tanke: Bruk alle muligheter til å komme innpå et menneske, helst ansiktet. Snu deg og vis dem rumpa di. Menneskene syns det er kjempefint, så gjør det ofte. Noen katteeiere som kjenner seg igjen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puma Skrevet 16. juni 2002 #2 Del Skrevet 16. juni 2002 Skulle tro det var mine katter du skrev om! Jeg lo godt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 16. juni 2002 #3 Del Skrevet 16. juni 2002 har du vært hjemme hos meg og spionert på pus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olivia Skrevet 17. juni 2002 #4 Del Skrevet 17. juni 2002 Hørtes nøyaktig ut som min katt det ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 22. juni 2002 #5 Del Skrevet 22. juni 2002 Katten til moren min likte da den var liten å ligge helt inntil hodet ditt. Og sutte på øreflippen eller å slikke på halshud. Og kosekna med poter og klør på skulderen eller halsen til mennesket... Hun koste seg og mol høyt, vi som ble utsatt for kosen hadde ikke hjerte til å stoppe det... (Før halshuden var helt rå av slikking og knaing, og hun hadde siklet inn i øret i en halv time.) Apropos det med å ligge oppå folk - har du sett en katt som velter ned av skulderen din når du faktisk må snu deg? Det er det beste bildet på fornærmethet som finnes! En gang våknet jeg i en noe klaustrofobisk situasjon. Jeg lå på siden. Min daværende kjæreste lå bak meg, og neste oppå skulderen min, oppå dyna mi. Og katten vår, den ca 5 kg tunge koseklumpen, lå oppå dyna på andre siden. Og jeg måtte på do og kom nesten ingen steder. Ikke behagelig i det hele tatt. 5 kg katt ER vanskelig å flytte noen ganger. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 24. juni 2002 #6 Del Skrevet 24. juni 2002 :D He he, dette var en moro, men ganske så sann beskrivelse av katten. Har to katter, og begge tror at samboern og jeg eksistere kun for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 3. juli 2002 #7 Del Skrevet 3. juli 2002 Kjenner igjen katten min her også ja. :D Savner han fælt da, han bor hjemme hos moren min fordi jeg ikke har hjerte til å flytte han til storbyen :cry: Men det jeg ville si er at han åpner dørene selv han! Hopper opp på dørhåndtaket og henger der til det knepper, så slipper han seg ned og dytter opp eller drar opp døra (alt etter hvilken vei den slår). Ganske plagsomt til tider... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå