Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

min sambo og jeg har bodd sammen i 4 år nå, det som nå har begynt å bli ganske slitsomt er at jeg føler det er jeg som gjør det meste her i huset... vi har et barn på snart tre, jeg går deltid på skole og har dermed endel hjemmeoppgaver og hjemmelesing, jeg har mye vikar og ekstrajobb, barnet har bare halv plass i barnehage. Dette er i og for seg greit, jeg aksepterer min situasjon og det er jeg som ikke har gjort ferdig utdannelse før barn osv, men min sambo gjør utrolig lite for å hjelpe til... Jeg føler jeg går rundt å rydder og vasker hele tiden, vaske klær, henge til tørk legge sammen... mens hva gjør han?? ser på tv, internett, fotballtrening, og så har han selvsagt jobb, men det har jo jammen de fleste, og der inklusive jeg! Han har null forståelse for at jeg er sliten i blandt, og han sier jeg bare maser og gnåler. Men en mann på sanrt 30 år burde vel klare å tørke av benken etter han har smurt seg mat?? Jeg har så mye som skulle vært gjort til en hver tid, men jeg kommer da aldrig ajour. Ikke har jeg noen fritidsaktiviteter heller, nei for da er han enten på jobb eller på sin fotballtrening. Jeg holder på å bli gal, vet snart ikke hva jeg gjør... Men om jeg klarer fullføre studiene så må vel det værwe et under... jeg trenger HJELP! Hva skal jeg gjøre?? Har prøvd utallige ganger å prate med han fornuftig om det jeg føler og det at han føler jeg bare maser, men da bare tuller han bort det hele og det kommer ingen løsning..... HJELP!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gjør noe som gagner _bare_ han, som f.eks. la være å vaske hans klær. Den dagen han ikke har rene klær å ha på seg til jobb/trening, kanskje han gidder å høre på deg?

Enkelte menn har bare ikke øye for rot eller skitt (selv om enkelte kvinner kan bli noe ekstreme i hva de anser som "rot"), så du får vurdere om en "helstreik" fra din side gir noe utbytte.

Og hvis du gir han oppgaver ("Vennen, kan du legge sammen disse klærne?", hvorpå du legger klærne i fanget hans mens han glor på tv), ikke gjør dem etterpå, fordi han ikke gadd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...