Gå til innhold

når er tiden klar?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

pleier å sette ut kaninen min om sommeren, men vet ikke helt når det er vatm nok om nattent ilå gjøre det.. noen som har gjort det allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Det kommer vel helt an på hvor i landet du bor.

Jeg bor i Bergen, og hadde jeg hatt kanin, hadde jeg kunne hatt den ute om nettene nå uten problemer. Forutsett at kaninen har et skikkelig bur med skikkelige vegger og tak, så den har ly for regn og vind, og dessuten masse høy inni huset sitt.

Har hatt kaniner som liten, men da bodde de ute året rundt og var litt bedre rustet enn enn som har vært inne om vinteren. Andre kaninfolk som har mer greie på det enn meg får protestere, men jeg tror det skal være fullt mulig å sette kaninen ut nå.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kaniner ble satt ut i slutten av april, så jeg tror du trygt kan sette ut din. enkelte kaninraser tåler opptil 40 minus og så kaldt blir det ikke om vinteren engang :-)

Hvis kaninen din ikke er vant til å være ute så må du passe på at den alltid har høy å krype inn i. det er også viktig at den har mulighet til å gå under et tak i ly for regn og sterk sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

kaninen min har alltid masse høy og gjemme seg i. den har et inne hus med ly men det virker ikke som han har skjønt at han skal gå inn her når det regner, da ligger han heller ute. har dekket det ellers uteburet med solid tak og halvparten er uten tak så han skulle ha god mulighet til å krype under tak ved ev regnevær. dessuten har han på den delen uten tak et lite kryp inn til... så han er nok godt rustet! men jeg syns nå det er litt for ille alikvell da... bor i oslo og nå er det jo fint og varmt og det kan vel ikke bli så mye kaldere egentlig! men jeg like rå ta han inn igjen om kvelden, men må kanskje sette han ut på full tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...