Pusebaby Skrevet 30. mai 2004 #1 Skrevet 30. mai 2004 Jeg må gå på en antibiotikakur en uke nå og lurte på om det var farlig med tanke på at jeg går på p-piller samtidig? Det er ikke noe sånn at antibiotikaen kan ødelegge for p pillene....
Gjest gjest1 Skrevet 30. mai 2004 #2 Skrevet 30. mai 2004 Det er veldig lite sannsynlig. http://www.relis.no/artikler/NFT/NFT0999.html er en god artikkel.
14062003 Skrevet 30. mai 2004 #3 Skrevet 30. mai 2004 Jeg leste pakningsvedelegget til penicillinen gubben får om dagen. Der står det at de reduserer virkningen av p-piller. Det overrasket meg, men det er ikke så nøye. Han går ikke på p-piller og jeg kan snart tittelere meg med høygravid. Hehe!
14062003 Skrevet 31. mai 2004 #5 Skrevet 31. mai 2004 Når man har daré' date=' funker aldri p-piller 100%.[/quote'] Ja, der sa du noe! For løs mage er jo vanlig med penicillin. Men det kan unngås ved å ta melkesyretabletter sammen med penicillinkuren. Det anbefaler jeg definitivt, for å sitte med halvkronisk diare takket være en bredspektret penicillinkur er no' dritt. Jeg slet i flere måneder med alle mulige medikamneter. Var rett før jeg ble innlagt på sykehus med slange i rompa for å få orden på systemet igjen!
Pbrina Skrevet 31. mai 2004 #6 Skrevet 31. mai 2004 Ei venninne av meg ble gravid fordi legen hennes ikke fortalte at antibiotikaen hun brukte gjorde at p-pillene ikke virket, så jeg ville ha vært forsiktig om jeg var deg. Og gått og spurt på apoteket i morgen.
Grooo Skrevet 31. mai 2004 #7 Skrevet 31. mai 2004 I pakningsvedlegget til p-pillene mine står det endel om dette. Gjør vel det hos deg og?
Pusebaby Skrevet 31. mai 2004 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2004 Jeg spurte på apoteket og de sa det ikke var noe farlig, bare det at man kan få diaré å det er litt farlig for p-pillene...regner også med at legen min hadde sagt ifra hvis det var noe problem... I p-pille pakken står det bare det at noen typer antibiotika kan minske sikkerheten ved pillene... Går nok bra men det er greit å vite!
-Fisken- Skrevet 31. mai 2004 #9 Skrevet 31. mai 2004 du merker jo selv om du får løs mage eller ikke. I så fall: bruk kondom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå