Gå til innhold

Vil skifte yrke!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er førskolelærer og er temmelig lei av det yrket!

Vil skifte helt og gjerne jobbe på kontor eller noe i den duren.

Har vurdert å starte på en helt ny utdannelse, men tenkte jeg skulle prøve å finne ut om det er noe annet og kortere studium eller yrkesrettet kurs jeg kan ta.

Noen som har noen tips?

Ser at NKS har et kurs i lønns- og personalmedarbeider... er det noe som kan være noe? Er det lett å få jobb og er det i det hele tatt interessant?

Og når jeg skal søke jobb, vil førskolelærerutdanningen min telle noe i det hele tatt? Det er jo en allsidig utdanning og man læres opp til å jobbe i en lederstilling, så det burde jo telle noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skifta yrke og gjorde det uten ny utdanning. Nå jobber jeg på kontor. Greit nok, men litt for rutinepreget akkurat på dette kontoret.

Da jeg var "fed up" i den gamle jobben min tok jeg kontakt med Manpower. Ville at de skulle se "om jeg kunne brukes til noe", - og det kunne jeg! Jeg hadde et svennebrev og alle jobbene mine hadde vært i det spesielle yrket. Men samtidig hadde jeg tilegnet meg andre nyttige egenskaper, og det har sikkert du også i jobbene du har hatt.

Jeg fikk denne jobben via Manpower, var først vikar men ble fast ansatt. Tvilte veldig før jeg tok denne faste jobben siden det ikke var helt drømmejobben mht arbeidsoppgaver, men miljøet og kollegene veide da tyngst. Tenkte at jeg kan være her og få litt "allmenn praksis" og så gå videre siden.

Nå har det seg slik at jobben min blir nedlagt (hele firmaet) og de har hyret inn Manpower for å skaffe oss ansatte nye jobber. Så for tiden går vi til individuell veiledning og skal ha noen felles kursdager. De andre som har jobbet her "hele livet" og tror de ikke kan brukes til annet, får nå sakte men sikkert øynene opp for at de har masse kvalifikasjoner som gjør at det går an å "bli noe helt annet".

Så ta kontakt med Manpower eller annet vikarbyrå, si at "her er jeg, har jeg noen mulighet til å få annen jobb?" og se om du ikke får positivt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...