Gå til innhold

Er du en frue?

Hva synes du om aa bli kalt "fru" som gift?  

1. 1. Hva synes du om aa bli kalt "fru" som gift?

• Jeg synes det er helt greit.
      23
    • Liker det ikke!
      9
    • Synes det er helt fantastisk!
      10
    • Vet ikke/har ikke tatt stilling til det.
      12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nysgjerrig paa hva dere synes! (Du trenger ikke vaere gift for aa synes noe om dette).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok føle det ganske rart, en "frue" er liksom en mer middelaldrende/eldre kvinne. Jeg opplever faktisk ofte at folk ringer og spør etter samboeren min og hvis jeg f.eks. sier at han ikke er hjemme så sier de "åja, men er det kanskje fru XXXX jeg snakker med?" Synes det høres helt merkelig ut (særlig siden jeg heller ikke kommer til å bytte etternavn når vi gifter oss).

Skrevet

I utgangspunktet skal vel alle over 20 (eller noe sånt) .. tituleres som frue - uavhengig om man er gift eller ikke...

Men jeg kan jo ikke si at jeg føler meg som noen frue... Du fru Bille... det er liksom ikke meg... :ler: -

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes i grunnen både "herr" og "fru" er litt gammeldags, jeg.

Med mindre det sies i en litt spøkefull tone. Jeg kommer nok til å fleipe med at jeg er blitt "fru ... " etter bryllupet, men noen frue kommer jeg nok ikke til å føle meg som. Ordet frue får meg til å tenke på middelaldrende damer med hatt...

Skrevet

Gledar meg heilt vilt til å bli "fru DaMitT" eg! :D

- Heller "fru DaMitT" enn "Frøken", sidan eg er på veg mot å bli lærar... ;)

Skrevet
Jeg synes i grunnen både "herr" og "fru" er litt gammeldags, jeg.

Med mindre det sies i en litt spøkefull tone. Jeg kommer nok til å fleipe med at jeg er blitt "fru ... " etter bryllupet, men noen frue kommer jeg nok ikke til å føle meg som. Ordet frue får meg til å tenke på middelaldrende damer med hatt...

Enig! Har heller aldri opplevd å bli kalt 'fru' etter at eg gifta meg, anna enn på spøk. Mannen som kan seie: 'Eg trur det passar for oss, skal berre spørre fruen', er jo artig, men veldig useriøst...

Synst heller ikkje noko om post der det står 'Frk', 'Herr' og 'Fru' framfor adressaten sitt namn - trur faktisk det gjorde det på post frå banken min inntil for ikkje lenge sidan - synst det virka frykteleg kunstig...

Skrevet

Jeg synes det er festlig å være fru mitt-gamle-"pikenavn"... Min bestemor var fru *****

Jeg synes det er litt stilig, jeg.

Skrevet

Har egentlig ikke noe mening om det... spiller likssom ingen rolle for meg..

blyg :)

Skrevet

Spiller egentlig ingen trille for meg :wink:

Gjest Muslingen
Skrevet

Jeg er ingen frue nei... Noen ganger føles det som jeg ennå er 14! Hadde begynt å le om noen hadde kalt meg frue! :ler:

Skrevet

Jeg er ekte frue på tredje døgnet og syns det er helt fantastisk.... :)

Min kjære har også referert til meg som "fruen" i alle år, noe jeg bestandig har kremtet litt til... Men nå er det bare kjempekos!!

Jeg er av de som gjerne bruker det selv, både i tale og på konvolutter. Og har ingen problemer overhodet med å bli tiltalt som Fru+ mitt nye etternavn..... :sjarmor:

Skrevet

Siden vi bor i Storbritannia har jeg bare vaersaagod aa bli vant til det enten jeg liker det eller ikke - her tituleres man ved tittel i de fleste skriftlige sammenhenger. Men jeg synes skikken her borte med aa skrive "Mrs John Smith" er taapelig....

Tror uansett ikke jeg kommer til aa foele meg som noen frue paa mange aar ennaa, selv om jeg er gift!

Skrevet

Synes det er fantastisk å bli kalt fru... jeg :hjerter: Men kun hvis det er soulmannen som sier det. Han har en egen humoristisk, stolt og kjærlig måte å si det på og da smelter jeg he he.

Skrevet

Gjør meg ikke noe å bli kalt frue nei, er jo det jeg er :)

Skrevet

Det gleder jeg meg veldig til å bli kalt. Men så er jeg vel ganske rar som synes at det å bli kalt "kjærringa" (i en koselig tone/mening) er det beste i verden også! :ler2:

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg har ikke så stor sans for å bli kalt fru, bortsett fra i veldig formelle sammenhenger. For meg blir det litt kunstig og anakronistisk, føler at det er fra en annen tid. Jeg identifiserer meg ikke som fruen til mannen min, men som meg selv.

Gjest gjest1
Skrevet

Eg har blitt kalt frue heile tida eg nesten. :-)

Skrevet

Jeg syns det er helt fantastisk å bli kalt fru xxxx :)

Når mannen kaller meg frue eller kone til venner og bekjente blir jeg bare stolt :)

Tror den gammeldagse "frue" tittelen ikke går for det samme nå.

..selv om jeg liker å bake boller.... :ler:

Skrevet
Siden vi bor i Storbritannia har jeg bare vaersaagod aa bli vant til det enten jeg liker det eller ikke - her tituleres man ved tittel i de fleste skriftlige sammenhenger. Men jeg synes skikken her borte med aa skrive "Mrs John Smith" er taapelig....

Hm... Jeg synes det har blitt mindre av det naa enn hva jeg opplevde da jeg bodde i Wales for fem aar siden. Har fortsatt ikke blitt kalt "Miss lunacia" siden jeg kom hit...

Jeg har ikke så stor sans for å bli kalt fru, bortsett fra i veldig formelle sammenhenger. For meg blir det litt kunstig og anakronistisk, føler at det er fra en annen tid. Jeg identifiserer meg ikke som fruen til mannen min, men som meg selv.

:enig_animasjon:

Naar jeg gifter meg kommer jeg ikke til aa skifte etternavn, og vil nok foele det veldig ubehagelig aa bli kalt fru, spesielt hvis de da bruker min kjaeres etternavn...

Skrevet

Det gjør meg ingenting å bli kalt "fru" - det er jo det jeg er :wink:

Har til og med et par ganger rettet på vedkommende når de har kalt meg "frøken" 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...