Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som har tips til meg når det gjelder ting jeg kan gjøre for å bli lettere brun?

Er det noe jeg kan spise?

Og hvilken solkrem bør jeg bruke?

Har lys hud og bruker veeeldig lang tid på å bli brun. Særlig på beina.

Har gjort obligatoriske ting som skrubbing og mye fuktighetskrem.

Skal reise til syden om 14 dager og er hvit som et laken. Kan jo gå i solarium for å få litt farge før jeg drar men har ikke så lyst til det.

Hadde vært knall å komme hjem fra syden og fått kjempefin farge :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvbruningskrem er tingen!

Eller spraybruning du får på salong.

:kul:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Ville valgt noen timer i solarium fremfor selvbruningsproduker når du skal forberede det til syden. Da legger du grunnlaget for en fin brunfarge, og det er bra om du begynner allerede nå. For da rekker du å ta noen timer sol før du drar.

Ellers bør du bruke høy faktor de første dagene i syden, for da sitter brunfargen bedre, og lengre når du kommer hjem. + du slipper å bli solbrent.

Gjest the imp
Skrevet

Sier meg enig med madam Felle. Dersom du er veldig lys, blir fort solbrent, men ønsker en fin farge etter å ha vært i syden ville jeg tatt solarium. Da får du et lite underlag før du drar og det er større sjans for at du unngår å bli veldig solbrent.

Selvbruning gir deg ikke noe grunnlag, det gir deg bare en overflatefarge. Solarium vil gi huden din muligheten til å venne seg til sol.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jepp! Ta solarium. Start med veldig kort tid hver ganng, oxo øker du gradvis annen hver dag. Hvis du bruker lang tid så får du en mer varig brunfarge! I tillegg så er det viktig å smøre seg med after sun og fuktighetskrem for å bevare fargen. Ta en peeling på hele kroppen dagen før/2dager før du soler deg så fjerner du de døde hudcellene. Da slipper du å flasse de av sammen med fargen etter at du har blitt brun :)

Gjest Anonymous
Skrevet

er visstnok bare tull å ta solarium før man reiser til syden, gir ikke det grunnlaget man trodde, dvs du blir like fort brent. men pent å være brun da.. :)

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har også hørt fra folk som burde vite hva de snakker om at solarium ikke gir noe "grunnlag", så vær flink med solkremen selv om du er solariumsbrun! :wink:

Gjest the imp
Skrevet

Man skal jo alltid bruke solkrem selv om man er brun, uansett om det er solariumsbrun eller vanlig brun. Men jeg merker det selv at det skal mye mer til før jeg blir solbrent, altså, jeg kan ligge og sole meg uten å bli brent, dersom jeg har vært i solarium først. Dersom jeg kommer kritthvit ned til syden blir jeg brent etter få timer og jeg må bruke dager før jeg kan ligge i sola igjen. Så solkrem er for meg en selvfølge.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt solarium før sydentur. Tenker på at det ikke er sunt, og alle rynkene.. :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...