Kipa Skrevet 30. mai 2004 #1 Skrevet 30. mai 2004 mannens søster kommer til oss neste helg, hun har astma og reagerer på hunder- vi har hund. Men siden vi har et rom oppe på garasjen driver vi av å gjør om dette til et hundefritt område, og der kan de sove. Nå driver foreldrene deres og ringer og styrer til oss og maser om at det kommer aldri til å gå bra..."Hun kan da ikke dusje inne i huset". HALLO! Vi har da tenkt å gjøre rent veldig nøye såklart og Ludde han skal være hos min mamma allerede fra torsdag så vi har god tid, de kommer fredag. Vi har helt nytt hus, et meget bra ventilasjonsanlegg, ingen tepper og har sentralstøvsuger- tror det er bedre enn vanlig eller tar jeg feil? Nå spør jeg dere, om noen vet. Kommer dette til å kunne gå bra?? jeg blir jo nervøs av denne ### :evil: masinga til svigers!! :-x
Gjest Lilleulv Skrevet 30. mai 2004 #2 Skrevet 30. mai 2004 Jeg tror det kommer til å gå kjempebra jeg Det er jo ikke noe pes når dere har gjort ordentlig reint og hunden ikke er der! Et annet tips: Vask hunden med Petal Cleanse før hun kommer på besøk. Petal Cleanse får du kjøpt på zoosupply.no. Vi har testet ut dette middelet med kjempebra resultat. Det binder alle allergenene på hunden!
la Flaca Skrevet 30. mai 2004 #3 Skrevet 30. mai 2004 Sorry, men dyreårsallergi som all annen allergi kan være rimelig alvorlig! Om dette går bra eller ikke kommer an på din svigerinnes nåværende immunforsvar og sensitivitet i forhold til hunder generelt, og bikkja di spesifikt. Pollensesongen kan også spille inn. Hvis svigers lager bråk rundt dette er det antakelig med god grunn! Ingenting er verre enn folk som skal "forstå seg på" allergi, og ikke kan fatte og begripe at det er noe problem - for de har jo vasket -. Om ordinær vasking i forhold til allergener kan jeg bare si; en fjert i vinden! Hundeallergener er aktive 10 år etter at hunden er borte, så det er egentlig lite man kan gjøre med dem. Vasking fjerner kanskje 5% av problemet. Det kan for eksempel være nok at sengetøyet hun skal ligge i er vasket i samme maskin som familiens klær, som igjen har vært i kontakt med Ludde. Be henne ta med eget sengetøy! Ellers forstår jeg at dette kan virke merkelig på deg som tydeligvis ikke har sett omfanget og virkningen av dyrehårsallergi, men ikke gjør deg til bedreviter i denne sammenhengen, vær litt ydmyk. Min søster og jeg har hundeallergi begge to. Hun er atskillig alvorligere angrepet enn meg, og kan foreks. ikke sitte ved siden av en hundeeier på bussen uten å begynne å nyse! Utsetter hun seg for hundeallergener kan hun ende opp med å miste åndedrettet. Jeg kan godt være i kontakt med hunder uten å kjenne noe som helst med det samme, det er først etter lengre tids provokasjon jeg reagerer. Altså: allergi er så mangt, og verken du eller jeg kan si hvordan svigerinnen din vil reagere på Ludde.
Gjest Lilleulv Skrevet 30. mai 2004 #4 Skrevet 30. mai 2004 Hun kan jo ta zyrtec/reactine mens hun er hos dere på besøk da!
Kipa Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2004 føler meg ikke som noen bedreviter, er jo derfor jeg spør...Men hun er 34 år og foreldrene burde vel strengt tatt ikke bry seg...
Gjest Vega Skrevet 30. mai 2004 #6 Skrevet 30. mai 2004 Nei, når man er 34 år, burde foreldrene ha lært å passe sine egne saker... Men allergi kan tydeligvis være alvorlig - for noen. Uansett, hun kan jo prøve å ta noe som styrker immunforsvaret sitt i dagene før hun kommer og mens hun er på besøk: 1000 mg c-vitaminer per dag, solhatt og hvitløk burde bidra til å minske allergien en tanke i alle fall... (i tillegg til medisiner, dersom hun bruker medisiner mot allergien sin) I noen tilfeller, er tilskudd av immunstyrkende nok til å komme over allergien (personlige erfaringer...)
Kipa Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2004 Kom på en ting, som er litt vesentlig her...Vi har jo vært mye sammen og da har vi jo disse hårene i klærne våre, hun har aldri reagert på det Jeg har blant annet en svart strikka jakke som jeg "alltid" går med..og den er full av hår den. Vel den som lever får se... lagrer nr til legevakta jeg...
Gjest Fighter Skrevet 30. mai 2004 #8 Skrevet 30. mai 2004 Det er mange måer og reagere på og mange alvorlighetsgrader når det gjelder allergi. Synes det er en fin tanke at dere skal lage et hundefritt rom, og vaske ordentlig. Dette kan hjelpe noe. Men det kan likevel hende hun vil få en reaksjon. Ikke sikkert, men det kan hende. Det kan også hende hun får reaksjoner når du møter henne, men at de ikke er så alvorlige at du merker det. Jeg er selv veldig allergisk mor hund. Så allergisk at jeg reagerer om jeg sitter i samme rom som en som eier hund. Jeg blir forverret i eksemen ved kontakt med hundeeiere. Ettersom jeg har hatt eksem hele livet, og er vokst opp med hund er det nesten så folk ikke tror meg når jeg sier jeg reagerer. Men det gjør jeg. Samtidig kan jeg ikke nekte folk å ha hund. Hvis jeg skal på besøk til noen som har hund tar jeg ekstra allergimedisin + at jeg har med meg medisin. Som allergiker kan man umulig unngå det man reagerer på, men man kan gjøre det beste ut av siuasjonen. Ettersom at det pleier å gå greit å møte svigerinna di, går det sikkert greit nå også. Jeg synes det er fint at du prøver å gjøre det beste for henne. Lykke til med besøket.
Kipa Skrevet 9. juni 2004 Forfatter #9 Skrevet 9. juni 2004 Det gikk så bra. Hun kjente ingenting. Vi kunne være inne i huset hele tiden! Da var det godt vi brukte 5 timer på å vaske dagen før da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå