Milly:) Skrevet 30. mai 2004 #1 Skrevet 30. mai 2004 Får noen venner på besøk om en times tid, og tenkte å lage til noe godt... problemet er at den ene av dem ikke kan spise hvetemel, så jeg lurte på om noen hadde en oppskrift på noe godt uten mel? Eneste jeg kommer på å lage er kake og muffins og slikt som jeg vanligvis lager, men det går jo ikke nå... Noen som har noen tips? Har ikke all verdens utvalg av varer i huset akkurat, men har det grunnleggende.
Arkana Skrevet 30. mai 2004 #2 Skrevet 30. mai 2004 Hva noe helt enkelt som fruktsalat med krem eller iskrem med sjokoladesaus? Ellers så harjeg en oppskrift på en enkel glutenfri kake som er rask å lage. Enkel sjokoladerulade 5 skilte egg 140 g sukker 225 g mørk sjokolade 2,5 dl kremfløte Pisk eggeplommer og sukker til eggedosis. Smelt sjokoladen med ¾ dl vann. Bland så med eggedosisen. Stivpisk hvitene og vend dem inn i sjokoladeblandingen. Fordel i en smurt 20x30 cm form og stek ved 200 grader i 12-15 minutter. Rull over på rist, dekk med håndkle og avkjøl. Stivpisk fløten og fordel over bunnen. Rull sammen og strø på melis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå