Gå til innhold

Bruker du bilbelte?  

1 stemme

1. 1. Bruker du bilbelte?

• Ja, alltid.
      61
    • Ja, men ikke på korte strekninger.
      3
    • Ja, men ikke i buss.
      18
    • Nei, aldri.
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker alltid bilbelte, det har blitt så automatisk hos meg at jeg nesten ikke merker at jeg tar det på. Så jeg kan nok finne på å dra på meg belte om jeg så bare skal snu bilen hehe :wink: Men mormoren min bruker konsekvent aldri belte, enten husker hun ikke eller så gidder hun ikke! Har vel minnet henne på det så lenge jeg kan huske, men det hjelper ikke. Aner meg at det er fordi hun vokste opp i en tid hvor bilbelte ikke var særlig vanlig eller viktig.

En ting er at man kan få bot, men kræsjer man er det jo en selv det går utover.

Ett unntak forresten, bruker sjelden belte i buss. Ingen av lokalbussene her har belter.

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

Jeg bruker alltid bilbelte! Om jeg ikke tar det på med en gang, føler jeg at det er noe som mangler.

Har alltid gjort det, kommer alltid til å gjøre det!

Husk: Ulykkene veit ikke hvor langt du har kjørt!

Skrevet

Jeg bruker også alltid belte, alltid. Det går på helt automatisk, når jeg skal ut av bilen nede ved veien for å åpne porten oppdager jeg ofte at beltet er på selv om jeg bare har kjørt femten meter rett i innkjøreselen vår. Er bare en vane som alltid har vært der.

Gjest Embla s
Skrevet

Selvsagt bruker jeg alltid bilbelte! Det har blitt så innarbeidet at jeg til og med har tatt det på for å blytte bilen to meter :roll:

Har lagt merke til at mange ikke er så nøye med bilbelte i baksete eller i taxi, syns det er merkelig. Kjører nesten aldri buss, og har aldri opplevd at det har vært bilbelte i buss, men det burde det være!

Når man tenker på hva det kan bety, syns jeg det er skremmende at mange ikke bruker belte, eller at de bruker det for å unngå bot (!!). Har stor sans for disse bilbelte reklamene hvor det er bilde av en mann i hvit genser, med armen til en liten gutt over seg (som et bilbelte).

Skrevet

Ja, jeg bruker alltid bilbelte og siden det sjelden er belter i busser, tar jeg ganske enkelt ikke bussen!

Etter en ulykke i fjor høst hvor beltet reddet livet mitt, er jeg blitt nærmest fanatisk og nekter å sitte på med taxisjåfører som ikke bruker belte! Skulle bilen gå rundt (Slik som min gjorde...) kan en løs kropp inne bilen gjøre stor skade. Det eneste unntaket er korte taxiturer i tett trafikk i Oslo sentrum. Da anser jeg sannsynligheten for at bilen skal gå rundt som så liten at sjåføren får gjøre som h*n vil...

Gjest Catwoman
Skrevet

Bruker alltid bilbelte, og de som sitter på med meg må også bruke bilbelte,

Det er så innarbeidet vane å ta det på, at jeg føler meg helt naken uten.

Hvis man kræsjer, og den som sitter bak deg i baksetet sitter uten belte, vil vekten til det menneske, når du får h*n over deg være som en elefant. Selvfølgelig litt avhengig av hvor stor fart man har da, men likevel noe å tenke på.

Gjest gjesta
Skrevet

Bruker nesten alltid bilbelte.

Men er vant til at kun de fremste setene på bussen har belte, så det er ikke alltid jeg legger merke til at det er på setene lengre bak der jeg sitter. Så det er ikke alltid jeg bruker det i buss. Men i bil er det en selvfølge.

Landpostbud har også fritak for bilbelteregelen, synes jeg å huske.

Skrevet

Alltid - selvsagt!!! :-?

Skrevet

Har alltid på meg belte i bil, men ikke buss!

Skrevet

alltid i bil, sjeldent i buss.

Vane rett og slett, har ikke vært borti busser med bilbelte før nå i det siste, og vanen må vendes.

Måtte jobbe med å ta på belte i baksete, siden det heller ikke fantes i mange biler når jeg var liten.

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

glemmer det iblant når jeg sitter bak, men husker alltid å ha på foran.

Gjest Maikana
Skrevet

Ja, jeg bruker alltid bilbelte, også i buss om det er mulig.

Hvorfor noen ikke bruker bilbelte er for meg et stort mysterium..

Ja kanskje bortsett fra disse taxisjåførene som ikke bruker av sikkerhetsmessige hensyn, men jeg syns det blir litt rart at noen som tilbringer så mye tid i en bil ikke sikrer seg..

Ellers møter jeg av og til folk på min egen alder (24) som ikke syns det er tøft å bruke belte...herregud da, hvor dum kan man bli? :o

Skrevet

Alltid i bil, men sjelden i buss..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...