Gå til innhold

Eggløsning?

Dødspingvinen

Anbefalte innlegg

Som mange av dere prøverne her inne vet, har jeg i flere år gått på p-sprøyte. Så derfor her jeg egentlig ikke peil på hvordan kroppen min fungerer lenger. Husker absolutt ingenting av hvordan det føles rundt eggløsning.

Nå her jeg vondt i sidene lavt nede på magen, svak murring hele tiden. Kan dette være eggløsning? Husket ikke at den førte med seg noe ubehag før. :klø:

Ellers passer det teoretisk sett inn med tidsunktet for eggløsningen.

Så unnskyld for et muligens teit spørsmål, men det er litt skummelt når ting gjør vondt, og jer er usikker på hva som gjør det :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pygmilla

Hei, jeg kom hit nå for å stille akurat samme spørsmål, håper du synes det er greit at jeg 'hekter meg på' tråden din, Vigfa. Jeg har heller ikke hatt el på årevis og husker ikke å ha kjent noe til den før. Men ca. to uker før jeg fikk mens nå sist, hadde jeg vondt langt nede på høyre siden av magen. Jeg hadde bare hatt en veldig liten blødning en stund før, og begynte å tenke at au, tenk om jeg har blitt gravid utenfor livmoren?? Det gjør jo vondt, har jeg hørt. Men jeg hadde bare sånn vondt (ikke innmari vondt, altså, bare stikking nærmest) bare omtrent et døgn, og så tenkte jeg ikke mer på det. Men nå er det ca. el-tid, og jeg hadde samme slags vondt i går kveld og i formiddag. Kan det være eggløsningen jeg kjenner? Eller, siden det er umulig for dere å svare på hva jeg (og Vigfa) kjenner, hvordan kjennes det for de av dere som vet at dere kjenner eggløsningen?? Veldig takknemlig hvis noen svarer - lurer fælt...

Takk, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om vi er mange som lurer på det samme i dag.Jeg har og vondt,men det største problemet mitt er at jeg har SÅ vondt når jeg tisser.Snakket med legen og han mente det var infeksjon eller uvi,og jeg fikk noen tabletter,og det viste seg å ikke stemme siden jeg har så vondt fremdeles.Var på ultralyd for 6 mnd siden,det var ikke noe galt sa dem,det eneste var at livmoren lå litt bakover,skjønte ikke mye av det innebærer jeg men...Lurer på om det er el de dagene jeg har så vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvertfall godt å vite at det ikke bare er jeg som lurer på slike ting. Egentlig burde vi jo kjenne kroppen vår godt selv, men etter mange år med hormoner har jeg, og tydeligvis dere og, ingen peil på hva som skjer med den. Var jo bare så vidt jeg kjente igjen mensen nå jeg fikk den igjen :ler:

Har ikke vondt når jeg tisser, bare ubehag nede i sidene. Og tidspunktet passer jo greit nok med eggløsning, så det kan hende. Men jeg syns det er litt skummelt når man ikke vet sikkert hva det er. Blir redd for eggstokkbetennelse og andre morsomheter :-x

Har ihvertfall bestemt meg for at jeg aldri skal bruke hormonell prevansjon igjen. Er nesten som å måtte gå igjen hele puberteten på nytt. Bli kjent med hvordan alt fungerer igjen :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...