Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bursdag i løpet av neste uke og vurderer å bestille en kake. Jeg foretrekker mektige sjokolade/mousse kaker. Noen som har noe å anbefale?

Gjest Myumi
Skrevet

Kake med nøttebunn, sjokolademousse, mokkakrem og romkrem med ekstra nøttebunn i midten.

Skrevet

Hørest godt ut! Har du noen konditorier å anbefale? Pris betyr ikke så mye.

Skrevet

Pascal lager aldeles nydelige kaker. Vel verdt hver eneste krone. :sikle:

Gjest gjest1
Skrevet

Pascal har en god kake med sjokolademousse og creme bruleé (staves det slik?). De har vel noen andre varianter også. Det ligger et Pascal-utsalg i Drammensveien og et i Tollbugaten.

Det er også ganske gode sjokolademoussekaker i et konditori som heter Kristines Franske Fristelser. Det ligger i Kirkeveien ved Marienlyst. Her har jeg kun smakt bittesmå kaker, men det kan godt tenkes at de har store varianter også. (Smakte blant annet en med sjokolademousse og basilikumfromage. Dødsgod!)

Disse konditoriene ligger i Oslo. Vet ikke om det var her du hadde tenkt å kjøpe kaken. Men bra konditorier i hvert fall!

Skrevet

Mamma mia på Oslo City har mange mektige fristelser.

Skrevet

Takk for tips damer :D

Gjest Myumi
Skrevet

Kanskje Deli del Luca også driver med kaker?

Skrevet
Pascal har en god kake med sjokolademousse og creme bruleé (staves det slik?). De har vel noen andre varianter også. Det ligger et Pascal-utsalg i Drammensveien og et i Tollbugaten.

Det er også ganske gode sjokolademoussekaker i et konditori som heter Kristines Franske Fristelser. Det ligger i Kirkeveien ved Marienlyst. Her har jeg kun smakt bittesmå kaker, men det kan godt tenkes at de har store varianter også. (Smakte blant annet en med sjokolademousse og basilikumfromage. Dødsgod!)

Disse konditoriene ligger i Oslo. Vet ikke om det var her du hadde tenkt å kjøpe kaken. Men bra konditorier i hvert fall!

Men om du skal kjøpe kake på Kristines bør du kjøpe fruktterte!!!!! den er fantastisk!!!!!!!! Masse deilig frukt på en nydelig bunn med vaniljekrem imellom.

Det er pinlig å si men jeg har en gang agert matallergiker for å få vite hva slags bunn det egentlig er de har på den kaka. ( :oops: )

Jeg følte meg så latterlig at jeg måtte konsentrere meg for ikke å le, så jeg fikk jo ikke med meg hva de sa var i kakebunnen... tror det var en slags hvetebunn.

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå fikk jeg utrooolig lyst å dra til Oslo og Pascal. Kakene er himmelen.

Skrevet
Kanskje Deli del Luca også driver med kaker?

Er veldig skuffet over mattilbudet på Deli de Luca. Synes kvaliteten jevnt over er for dårlig. Hadde nok ikke bestilt kake der.

Henger meg på tipset om Pascal eller Kristines.

• 3 år senere...
Gjest Gjest_kakemoms_*
Skrevet
<span style='color:indigo'>Pascal lager aldeles nydelige kaker. Vel verdt hver eneste krone. :sikle: </span>

Du bør ikke bestille kake fra Pascal! Kakene er gode, men de er utrolig uproffe på bestilling av varer. Med oss glemte de helt en stor kakebestilling til konfirmasjon, og nå i ettertid nekter de å gi noe som helst kompensasjon. Sånt synes jeg ikke går an!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...