Gjest gjesta Skrevet 16. juni 2002 #1 Del Skrevet 16. juni 2002 Jeg spurte om avspasering på jobben min og fikk da beskjed fra min nærmeste sjef at reglene var time for time. Da blir det en elendig deal for meg. Jobber normalt 8 - 16. Har noen dager hvor jeg ikke har kunnet gå hjem før nesten midnatt. I tillegg så ble jeg pålagt å jobbe noen timer en helg. Selv om jeg kunne gjøre dette hjemmefra var det ikke ok å jobbe på en søndag. Jeg har strukket meg så langt når det gjelder jobben min, men er dette "takken" så er jeg ferdig med all overtid. Må også få sagt at vi ikke får betalt for overtida heller. I tillegg så ser jeg at for å kunne gjøre jobben min så er overtid heller en regel enn et unntak. Hvordan er reglene for avspasering hos dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 16. juni 2002 #2 Del Skrevet 16. juni 2002 Utrolig dårlig deal. I mitt tilfelle er det halvannen time mellom kl 1600 og 1800 og dobbelt time fra kl 1800 og utover. Helgene er dobbelt fridag for arbeid, uansett hvor mange timer innenfor 8 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2002 #3 Del Skrevet 17. juni 2002 Du skal avspas- time for time, men skal også å utbet. tilegg.... 50 % etter 17, mer etter 19 (var det vel).... Helger er mange fler prosent.... (i mitt yrke, og min forening....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 22. juni 2002 #4 Del Skrevet 22. juni 2002 Det er en dårlig deal, ja - men dessverre slik det fungerer på altfor mange arbeidsplasser i dag. Har selv så mange avspasseringstimer til gode (uker og måneder) at det aldri lar seg ta ut :evil: Ofte er det også slik at dersom man reduserer ekstraarbeidet, så vokser bare papirbunken til uoverkommelige høyder. Så hva gjør man for å unngå stresstanker? Jo man jobber ekstra. Og så blir man stresset av all jobbingen igjen .... Et typisk resultat av dagens samfunn hvor konkurransen skjerpes og alt bare skal gå fortere og fortere. Hvordan skal det ende? *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 23. juni 2002 #5 Del Skrevet 23. juni 2002 Grunn til å organisere seg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 24. juni 2002 #6 Del Skrevet 24. juni 2002 Man trenger da ikke være orgnisert for at arbeidsmiljø loven skal gjelde! Denne finner du her: http://www.lovdata.no/all/hl-19770204-004.html Der står det ganske klart hva som er lov å jobbe - og hva man har krav på/plik til....se §47 og utover.... Jeg jobber også mye (regulert av tariffavtale...) - mye mer enn hva det står om i AML, men det er i ordnede former.... Vi er nå over 50% oganiserte og derfor tarrifavtale - men tidligere gikk det litt "over stokk og stein"...men det gikk ganske greit etter en laaaaang samtale med min sjef og en utskrift av loven.... Håper du får orden på det :-) Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå