AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #1 Skrevet 6. mars 2014 Har akkurat jogga/løpt 5km, greide det på 31 minutter. I forgårs løp jeg på 34 minutter, og da jeg førte opp det i ShapeUp så forbrant jeg jo mer i forgårs enn jeg gjorde idag. Eller? Kjedelig å forbrenne mindre når jeg yter mer, haha. Anonymous poster hash: b4704...a91
Druid Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 fettforbrenning skjer på ett lavere nivå enn kondisjon. Flåsete sagt : fettforbrenning skjer over tid, jo lengre tid jo bedre; kondisjon over hjerteslag.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Der og da har du forbrent samme mengde energi så lenge du har løpt samme runde på 5 km begge gangene. Etterforbrenningen vil være noe høyere nå dersom intensiteten var høyere enn sist. Anonymous poster hash: 7794c...c12
Wiggins Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Har akkurat jogga/løpt 5km, greide det på 31 minutter. I forgårs løp jeg på 34 minutter, og da jeg førte opp det i ShapeUp så forbrant jeg jo mer i forgårs enn jeg gjorde idag. Eller? Kjedelig å forbrenne mindre når jeg yter mer, haha. Anonymous poster hash: b4704...a91 Det er derfor man ikke skal bry seg så mye om forbrenningsfunksjonen på tredemøller og pulsklokker, den er mildt sagt ikke særlig nøyaktig. Så lenge du veide omtrent det samme og løp samme runden (hvis du løp utendørs) så har du forbrent like mye. Faktisk blir energiøkonomien litt dårligere desto fortere du løper, dvs. at du bruker litt mer energi per km når du løper fort enn sakte, sånn blir det bare når beina går fortere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå