Gå til innhold

Ungdom og hasj

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når en ungdomsskoleelev deler linker på facebook som omfatter :legaliser hasj, og hasj er ikke farlig, er det da grunn til å tro at ungdommen selv røyker hasj?.

Lurer på hva jeg skal gjøre med dette. Er litt bekymret fra før, ungdommens foreldre har selv rusproblemer (mulig de er ute av det nå, har ikke hatt kontakt med dem på noen år), ungdommen henger på senteret.

Ikke meningen å virke overhysterisk (selv om jeg kanskje er det), har veldig mange familiemedlemmer selv med rusproblemer og ønsker ikke at ungdom skal rote seg bort i stoff :(

Hvem kan/bør jeg kontakte angående denne ungdommen? Håpet er at noen "plukker" ham opp og kanskje hindrer videre misbruk. Men så vet jeg jo ikke med sikkerhet om ungdommen er borti dette...

Råd?

Anonymous poster hash: c240f...f74
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er supervanskelig å holde seg Unna hasj for dagens ungdom.

Selv Driver jeg ikke med det og har nesten Ingen venner som ikke gjør det.

Personen har sikkert mange venner som Driver med det samme.

Anonymous poster hash: 2614f...64e
Skrevet (endret)

Ja, mest sannsynlig. Er du bekymret for denne ungdommen sender du bekymringsmelding til barnevernet. Er du i tvil, ringer du barnevernet og ber om å få drøfte en sak anonymt.

Først informerer du foreldrene, slik at de får en mulighet til å ta tak i dette. Har du andre bekymringer, rus i familien, da melder du barnevernet.

Endret av Iddy
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er ytterst få som ikke røyker hasj selv som er positive til legalisering av hasj, så ja jeg vil tro denne ungdommen selv røyker hasj

Anonymous poster hash: 79b49...9cf

AnonymBruker
Skrevet

" På seg selv kjenner man andre" , men jeg har også en litt mer liberale holdninger på dette punktet, men jeg røyker ikke hasj fordi. Har aldri prøvd heller.

Anonymous poster hash: e30d5...648
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er ytterst få som ikke røyker hasj selv som er positive til legalisering av hasj, så ja jeg vil tro denne ungdommen selv røyker hasj

Anonymous poster hash: 79b49...9cf

Jeg er for abort også, har aldri hatt en. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er supervanskelig å holde seg Unna hasj for dagens ungdom.

Selv Driver jeg ikke med det og har nesten Ingen venner som ikke gjør det.

Personen har sikkert mange venner som Driver med det samme.

Anonymous poster hash: 2614f...64e

Sånn har det da vært i alle generasjoner.

Anonymous poster hash: 6fdfb...7cc

AnonymBruker
Skrevet

Politiet i denne kanten av Norge har en slik rusavtale de tilbyr ungdom. De lover å aldri bruke rus igjen, men slipper straff. De må også komme jevnlig for å ta tester for å bevise for politiet. Hvis du er sikker på at gutten bruker stoff så kan du jo varsle der? Hvis denne gutten driver med noe så kan han kanskje hjelpe til å ta de større gutta også.

Anonymous poster hash: 37415...940

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...