Gå til innhold

Når/hvordan fridde han? Hva er for tidlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei damer!

Jeg og kjæresten min har ikke vært sammen lenge, men vi har kjent/visst om hverandre siden sen barneskolealder (vi er 25 nå). Vi snakker om å gifte oss, og det føles veldig bra, vi må bare være sammen litt lenger først for å finne ut om det virkelig er rett. Vi har mange av de samme verdiene og deler livssyn.

Så i påvente av at noe skjer vil jeg gjerne høre noen lykkelige historier fra dere ;)

Hvor lenge hadde dere kjent hverandre og vært sammen før han/du fridde eller dere ble enige om å gifte dere? Er det noe dere tenker er for tidlig? Hvor lang tid gikk det fra frieriet til bryllupet? :)

Anonymous poster hash: 55c32...952
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi ble enige om å gifte oss hadde vi kjent hverandre i 5,5 år og vært sammen i 4,5 år. Bodd sammen i ca 3 år. Og så gikk det 1 år (og 11 dager) til bryllupet :)

Det viktigste av alt dette for min del var å ha bodd sammen lenge nok til at jeg har opplevd han på sitt beste og verste. Og elsker han fortsatt. Da følte jeg meg 100% sikker på at jeg vil leve med han resten av livet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

han fridde til meg etter 2 år som kjærester. vi er begge 25 år.

har kjent hverandre i mange,mange år som gode venner før vi ble kjærester.

vi fikk et barn rett før han fridde.

vi har ikke planer om å gifte oss enda. men det er mest pga økonomi.

må spare litt til bryllupet først. så kanskje om et par år.

ting har gått veldig fort for oss, med barn, frieri og etterhvert bryllup.

men vi har jo kjent hverandre i mange år så er ganske sikker på at det er han jeg vil ha.

og vi kjenner hverandre veldig godt.

og vi tenker som så at når vi begge føler at ting er riktig så hvorfor vente med ting?

vi har bare kjørt på og vi liker det ;)

Anonymous poster hash: 6a25b...ec6
  • Liker 1
Skrevet

Etter èn uke. Kjent hverandre i to.

Fem års ekteskap i år.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Etter èn uke. Kjent hverandre i to.

Fem års ekteskap i år.

Wow! Det var kjapt! :D så moro. Hvordan visste dere det etter så kort tid? Hva sa familie og venner til det?

Skrevet

Wow! Det var kjapt! :D så moro. Hvordan visste dere det etter så kort tid? Hva sa familie og venner til det?

De fikk ikke vite det ;)

Giftet oss "offentlig" etter ca 2,5år, og det syntes de fleste var for tidlig.

For oss var det en markering, og strengt tatt noe vi gjorde for oss selv. Det ble gjort på muslimsk vis, med fire vitner, uten papirer. Seremonien blir sett på som forlovelse i noen land, giftemål i andre.

Vi visste det vel egentlig fra dagen vi begynte å prate ordentlig sammen, vil jeg si. Han fridde, jeg sa "gi meg noen dager til å tenke på det", og sa ja fire dager etterpå. Vi har bygd ekteskapet og forholdet opp sammen, og vært gjennom mange opp og nedturer. Men jeg angrer ikke ett eneste sekund :) Barn har vi også nå.

• Liker 2
Skrevet

Vi ble enige om giftemål og barn etter 11 år sammen.

Så fridde han 14. februar i år, etter ordinær ultralyd på babyen som er på vei.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble enige om giftemål og barn etter 11 år sammen.

Så fridde han 14. februar i år, etter ordinær ultralyd på babyen som er på vei.

Hva sier man når man frir til noen man allerede har avtalt å gifte seg med? "Vil du fortsatt gifte deg med meg?" :klo:

Anonymous poster hash: b5e27...d4b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi var kjærester i 4 mnd. En dag gikk vi en tur i Frognerparken, satte oss på benken og han spurte om jeg ville gifte meg med ham. 2 mnd senere var vi gift.

Vi var da 24 og 26.

Anonymous poster hash: 4e123...9d9
  • Liker 1
Skrevet

Hva sier man når man frir til noen man allerede har avtalt å gifte seg med? "Vil du fortsatt gifte deg med meg?" :klo:Anonymous poster hash: b5e27...d4b

Godt spørsmål. Min elskede sa bare;" La oss få det formelle overstått." Så snudde jeg meg mot han i undring på hva han mente. Der satt han, med en sort velurboks i håndflaten. "Vil du gifte deg med deg?"

Jeg ble glad for at han fridde. Det er et viktig øyeblikk for meg. Samme hvor enige vi var på,forhånd. Foreldrene våre var enige og da var det bare å vente for meg... Til han offisielt fridde.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål. Min elskede sa bare;" La oss få det formelle overstått." Så snudde jeg meg mot han i undring på hva han mente. Der satt han, med en sort velurboks i håndflaten. "Vil du gifte deg med deg?"

Jeg ble glad for at han fridde. Det er et viktig øyeblikk for meg. Samme hvor enige vi var på,forhånd. Foreldrene våre var enige og da var det bare å vente for meg... Til han offisielt fridde.

Så koselig! :)

Ser nå at spørsmålet mitt kanskje virket litt frekt, men det var ikke sånn ment altså - jeg ble oppriktig nysgjerrig! :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes man skal kjenne hverandre godt og ha vært gjennom litt sammen slik at man faktisk kan vurdere om forholdet bygger på de riktige tingene (og ikke bare forelskelse) og at man klarer å jobbe sammen når det blir tøft. Men hvor fort man kommer til det stadiet vil jo selvfølgelig variere fra par til par, så jeg er veldig forsiktig med å synse noe om hva som er "for tidlig". Jeg tenker jo at så lenge man er i den verste forelskelsesrusen og har vært sammen i noe sånt som et år, så er det nok litt tidlig. Men når det er sagt, så gidder jeg i grunnen ikke bruke så mye energi på å synse om andres forhold. Ikke vet jeg alt som foregår i deres forhold, og ikke har jeg noen rett til å legge meg opp i det. De får gjøre det som passer dem best - så gjør jeg det samme. ;)

Her var vi sammen i 5 år først, og for oss var det et veldig riktig tidspunkt. Vi hadde overlevd et par kriser sammen (alt fra dødsfall i familien til innlevering av masteroppgaver til perioder med sykdom og noen tøffe psykiske perioder). Vi hadde klart bygge videre på forholdet, og konstantert at alt det som er viktigst for oss har vi til felles. Felles verdier, felles mål for fremtiden, sånne ting. Og at vi klarer å kommunisere om, og jobbe med forskjellene og det som ikke fungerer så bra. Det var dessuten endel ting som falt på plass i perioden før han fridde, som jobb og bolig og litt sånt. Kort sagt: vi var på rett spor, kunne se hvor veien kom tli å gå videre, og at vi kom til å takle de utfordringene som måtte komme vår vei. :)

Skrevet (endret)

Jeg kjenner et par som møttes på ferie og snakket sammen en kveld, etterpå sendte de et par brev til hverandre i løpet av en måneds tid. Så kom han på besøk til henne, knappe 2 dager etterpå var de forlovet, og 3 måneder etter det var de gift! De har vært gift i 19 år i år. (SLÅ DEN! :fnise: )

Endret av Flyndrefanten
  • Liker 4
Gjest Naria
Skrevet

Vi hadde vært sammen i ca 1,5 år og kjent hverandre omtrent like lenge da han fridde. Vi gifter oss til sommeren, ca 9 måneder etter frieriet.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde vært sammen akkurat i 1 år, da han fridde på 1´års dagen :)

Vi gifter oss sommeren 2015, så har da vært sammen i ca 3 år når vi gifter oss.

Skrevet

Forlovet etter 2,5 år sammen. Gifter oss ikke før om 2,5 år (litt lang ventetid, men vi er fast bestemt på hvilket lokale vil vil ha..og det er fullbooka frem til 2016).

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Vi hadde kjent hverandre i ca. 2 mnd før vi ble sammen. Han fridde etter 3 mnd som kjærester. Vi fikk bare en reaksjon på det, og det var en i hans familie som undret seg over at vi forlovet oss før jeg hadde møtt svigerfar. Vi giftet oss 1 år etter frieriet. Nå har vi vært gift i snart 6 år. :yvonne:

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Han fridde etter tre måneder, og en måned senere var det slutt, gitt. Ung og dum.

Men vi ble sammen igjen, da. Nå på syvende året. Fremdeles forlovet, fortsatt ikke gift. :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han fridde på 1 års dagen etter at vi møttes første gang. Vi var forlovet i 1 år. Flyttet sammen etter at vi hadde vært gift i nesten 2 år. Vært gift i 8 år nå.

Anonymous poster hash: 990a1...d82
AnonymBruker
Skrevet

Vi ble sammen etter å ha kjent hverandre i 3 måneder. Etter å ha vært sammen en måned fridde jeg. Vi giftet oss 6 måneder etter det.

Nå har vi feiret sølvbryllup (vært gift i over 25 år). Vi har aldri hatt noen problemer i forholdet og elsker hverandre fortsatt.

Hvis noen lurte: jeg er kvinne :)

Anonymous poster hash: 30f80...2d9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...