Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uten å gå i detaljer, så føler jeg faktisk at jeg er utsatt for en forbannelse.. For absolutt ingenting går min vei, og jeg mottar slag etter slag i trynet..

Som pokerspillere sier, overtro betyr ulykke. Hvis du er overtroisk gjør du flere irrasjonelle handlinger, og da blir sjansen for at ting skal gå bra mindre. I tillegg har du sannsynligvis en stor grad av confirmation bias, som betyr at du legger veldig godt merke til når ting går dårlig, men ikke når de går bra. Det hjelper heller ikke at du forventer at ting vil gå dårlig, og derfor neppe prøver så veldig hardt.

Anonymous poster hash: 3bcdd...10c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller tror dere at man kontrollerer egen skjebne fullstendig, og er sin egen lykkes smed 100 %?

Nei, jeg tror hverken noen har en forbannelse over seg eller at man kontrollerer skjebnen sin. Mest av alt er det tilfeldigheter

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er verken skjebnen, forbannelse eller tilfeldigheter.

Man tiltrekker seg det man tenker. Man blir automatisk dratt mot en negativ ting dersom man tenker for mye på det. Jeg har to maks uheldige venninner. Alltid noe feil med hus, barn, bil, økonomi, kjæledyr. Det er alltid noe, og det er nok ikke tilfeldig. Boka "The Secret" er ikke så veldig dum. Når man tenker "Håper virkelig ikke det skjer", da setter man seg selv i en negativ tilstand, og man vil i underbevisstheten jage mot den tanken og oppsøke det på en eller annen måte. Og jeg tror det ligger mye der. Det er nok en grunn for at noen "alltid" har uflaks eller er uheldig. Enten at man ikke tror nok på seg selv, eller lar tankene styre underbevisstheten og handlinger.

Anonymous poster hash: abdbf...9d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...