Happy33 Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Hei Jeg har den sisste tiden tenkt på om jeg skal skille meg fra mannen min. Egentlig vil jeg løse problemene for å unngå skilsmisse men synes ikke at mannen min er villig til å gjøre ting for meg som han ikke selv liker, for å unngå at jeg tar ut skilsmisse. Lurer på om han bryr seg nok da? Jeg gjør alt for han men han gjør ingenting for meg. Synes det er rart. 1.) Han vil ikke ha barn før han selv jobber i en 100% stilling og jeg må jobbe 50% stilling. Først da vil han ha 1 barn. Og da må jeg ha jobbet min 1 år først før jeg blir gravid sier han. Hvis vi begge jobber 100% stilling vil han kanskje ha 2 barn. Jeg er 34 år og sykmeldt og forsøkt mange år og jobbe men ikke klart det. Sp nå har jeg ingen inntekt. Han jobber kun 10 timer uken... Han maser på at jeg må finne meg en jobb selv om han vet jeg er syk og ikke kan jobbe. Han selv prøver ikke å finne seg en større stilling... Vi har dårlig råd nå men siden jeg er 34 år nå synes jeg vi bør prøve å bli gravid nå da jeg ikke kan bli gravid på naturlige måten må vi ta prøverør befruktning og det kan ta lang tid... Jeg vil ha 3 barn før jeg blir 40. Han har god tid... 2) Han vil ikke finne på noe sammen. Vil ikke gå på kino, møte mine venner etc. Han vil ikke ta bussen 10 min med meg til annen by for å besøke mine venner han aldri har møtt osv. Han sier ikke hvorfor men at han ikke liker det og han vil helst bare være på det lille stedet vi bor nå, kjempe kjedelig for meg, tenker ikke på å gjøre meg glad. Vil ikke gjøre alt for å ikke miste meg. Da jeg truet med skilsmisse sa han at det var opp til meg.... 3) Han utrykker ikke sine følelser for meg. Sier ikke hvorfor han liker meg så han er veldig innestengt. Istedet har han frekk humor og har samme humor til kamerater og familie... Kaller meg og de for crazy, svin, esel, geit etc. Jeg har sagt fra flere ganger at jeg ikke liker dette men det har ikke hjulpet. Han liker ironi og å være frekk hele tiden. I tillegg ler han ikke så jeg vet ikke alltid når han tuller? I tillegg til at jeg ikke får komplimenter, ingen bekreftelse på hvorfor han er sammen med meg. 4) Har sagt til han at han kan skrive et romantisk kort til meg og kjøpe roser for å vise at han setter pris på meg for han har vanskelig for å uttrykke følelser. Men han vil ikke gjøre dette for meg heller. Legger til at han er veldig umoden og barnslig og liker å tulle mye. Han prior å se på fotball kamper hver kveld istedet for å snakke med meg. Jeg må virkelig kjempe for å få hans oppmerksomhet. Hele tiden sier jeg klart fra og truer med skilsmisse hvis han ikke skjerper seg. Ser ikke ut til at han bryr seg? Han prior ikke meg:( Bør jeg skille meg. ? Hvis jeg ska nevne noen positive sider så er det at han liker sex, kysse og er pen. Men det holder ikke i lengden. Han kan ha sex uten å snakke ig være sammen, ingen romantikk.
Gjest Eurodice Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Er dette noe å spørre om? Du vet hva som er best for deg å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Ta ut skilsmisse. Best for begge to. Anonymous poster hash: cff52...da7 1
Happy33 Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2014 Kan dere utdype svarene deres mer på 1.punktet jeg skrev om barn. Om det er rimelig krav fra hans side?
Chia Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Føler du har dere har råd til å få barn? Med den økonomien dere har i dag? 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Herregud.. han høres jo kjekk ut… Han prioriterer deg ikke, setter ikke pris på deg og tar deg ikke seriøst når du nevner skilsmisse. Kanskje jeg bare er kynisk og mine egne foreldres problematiske ekteskap har gitt meg en "cutthroat bitch" holdning men jeg sier skill deg. Ja man skal kjempe for et eksteskap men når en part har tilsynelatende gravd seg ned og er totalt intetanende over hva som foregår i ekteskapet, + de negative tingene du har nevnt over,så hadde jeg satt seil og kommet meg videre. Hvem vet, kanskje det kan bety ny start på både økonomiske og jobbrelaterte måter, ikke bare emosjonelt? Anonymous poster hash: 2c8c6...151
Sylvari Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Kan dere utdype svarene deres mer på 1.punktet jeg skrev om barn. Om det er rimelig krav fra hans side? Punkt 1 er det eneste punktet jeg er enig med han i. Å ha ban er dyrt, å ha 3 barn er enda dyrere, å få 3 barn innen de neste 6 årene er svindyrt. Dere må sikre dere økonomisk, ikke bare for deres del, men for barnets del. Det er ikke som å skaffe seg en hamster. 4
Majott Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Punkt 1 er det eneste punktet jeg er enig med han i. Å ha ban er dyrt, å ha 3 barn er enda dyrere, å få 3 barn innen de neste 6 årene er svindyrt. Dere må sikre dere økonomisk, ikke bare for deres del, men for barnets del. Det er ikke som å skaffe seg en hamster. Enig her! Det å ha barn er dyrt, og dere bør ha større inntekt før dere tenker på det. Det innebærer jo også at begge gjør en innsats for å få det. Du har i dag ingen inntekt fordi du er syk? Hva har skjedd her? Du burde i det minste ha en AAP. Han bør aktivt prøve å få mer jobb. Ikke bare for å få barn, men for at dere skal klare dere i hverdagen. Hvordan klarer dere økonomien når han han bare jobber 10 timer i uka, og du ikke har inntekt???? 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 syns ikke det er urimelig av han i det hele tatt. og jeg må bare spørre, du greier ikke jobbe, hvordan skal du da greie et barn? Anonymous poster hash: ce013...f58 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå