bergensjente96 Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Hei, om et par uker skal jeg feire 18-årsdagen min. Jeg skal ha rundt 30 personer her da. Jeg har hatt et par fester før, men har ikke hatt siden i sommer. Tidligere har jeg ikke gitt beskjed til naboer på forhånd om dette, da festene har blitt til litt på sparket. Politiet har aldri komt før, men tenker å gi beskjed på forhånd denne gangen. Jeg bor i enebolig, men det er veldig tett med hus her. Ingen av mine nærmeste naboer har små barn. Hvor mange naboer bør jeg varsle? tror dere de som bor innen 50-meter er nok? Og hva skal jeg si, og hvor lenge før? Kan ikke henge opp lapp siden jeg bor i enebolig..
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Gi det til så mange som mulig, spilles det høy musikk vil dette høres utenfor 50m. Anonymous poster hash: 7fd8f...42c
Gjest Evans Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Legg lapp i postkassa hvor du skriver så positivt som mulig og si at hvis de syns det blir formye lyd må de bare komme innom og be om at lyden blir dempet. Da blir man fort litt mer positivt innstilt (det er vel så og si ingen som kommer innom, men mitt inntrykk er at folk liker å vite at de kan komme innom hvis det blir for ille. Og kommer de innom er jo det bedre enn om de ringer politiet).
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Kall meg gjerne en gretten kjerring, men jeg synes nabovarsel for noe så unødvendig er en skikkelig uting "hei, jeg skal bråke og holde deg og ungene dine våkne halve natta, deal with it"...? Jeg mener ikke det er ok å bråke noe særlig når man bor i tettbebygde strøk bare fordi om man sier fra, og at naboene må være "de kjipe" som enten må kle seg og trampe bort for å få dempet lyden (som spretter opp igjen tre sekunder etter at døra er lukket bak deg), eller bare godta bråket fordi det er styrete og man blir oppfattet som skikkelig bitch hvis man gjør noe. Og man bør jo ha høy terskel for å tinge politiet mener jeg. Hold lyden til et normalt nivå, hold dører og vinduer lukket (sykt hvor mye mer bråk det blir med terassedøra på vidt gap, synd om dere blir varme), og demp KRAFTIG etter kl 23. Og skriv nummeret ditt på nabovarselet så folk slipper å troppe opp på døra, det gjør det enklere for folk å si fra. Og ikke minst: når noen gir beskjed om bråk, demp umiddelbart og hold det sånn, noe annet er oppskrift på dårlig naboskap. Mvh trøtt småbarnsmamma som fikk to netter ødelagt forrige helg pga 19-årsdag over gata til kl 3 om natta til tross for flere besøk fra min mann.Anonymous poster hash: 43b37...ff7 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #5 Skrevet 8. mars 2014 Da jeg bodde i enebolig så sa jeg aldri fra til naboene at jeg skulle ha fest, kun etter jeg flytta i blokk. Det skulle være unødvendig. Ro skal det jo være etter kl. 2300 uansett. Anonymous poster hash: b10b6...9d8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #6 Skrevet 8. mars 2014 Kall meg gjerne en gretten kjerring, men jeg synes nabovarsel for noe så unødvendig er en skikkelig uting "hei, jeg skal bråke og holde deg og ungene dine våkne halve natta, deal with it"...? Jeg mener ikke det er ok å bråke noe særlig når man bor i tettbebygde strøk bare fordi om man sier fra, og at naboene må være "de kjipe" som enten må kle seg og trampe bort for å få dempet lyden (som spretter opp igjen tre sekunder etter at døra er lukket bak deg), eller bare godta bråket fordi det er styrete og man blir oppfattet som skikkelig bitch hvis man gjør noe. Og man bør jo ha høy terskel for å tinge politiet mener jeg. Hold lyden til et normalt nivå, hold dører og vinduer lukket (sykt hvor mye mer bråk det blir med terassedøra på vidt gap, synd om dere blir varme), og demp KRAFTIG etter kl 23. Og skriv nummeret ditt på nabovarselet så folk slipper å troppe opp på døra, det gjør det enklere for folk å si fra. Og ikke minst: når noen gir beskjed om bråk, demp umiddelbart og hold det sånn, noe annet er oppskrift på dårlig naboskap. Mvh trøtt småbarnsmamma som fikk to netter ødelagt forrige helg pga 19-årsdag over gata til kl 3 om natta til tross for flere besøk fra min mann.Anonymous poster hash: 43b37...ff7 Helt enig. Jeg fikk en kar på døra for noen uker siden, med nabovarsel. Jeg hadde arbeidshelg og jobber lange vakter. Fortalte han det og ønsket de god fest, men at de gjerne kunne skru ned lyden til natten. Fikk da beskjed om at nå hadde han levert nabovarsel og at det ikke var hans problem at jeg skulle på jobb. Anonymous poster hash: e951e...cab
Lea2 Skrevet 8. mars 2014 #7 Skrevet 8. mars 2014 Du har ikke mindre ansvar om du sender ut nabovarsel. Vær bare forsiktig så du ikke formulerer seg slik at naboene får inntrykk av at du prøver å frasi deg alt ansvar. Med et nabovarsel forteller du naboene hva som skjer, så de slipper å sitte der og lure eller sladre.. eller ringe politiet. Det blir jo gjerne litt folk som tusler rundt i nabolaget også. Sett på telefonnummeret ditt, slik at de kan ringe deg om de synes det blir for mye/for høyt/for lenge. Alle vet at fester noen ganger blir mer høylytte og kaotiske enn planlagt. Det er veldig greit å vite hvor man skal henvende seg om det skjer noe ubehagelig utover kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå