Gå til innhold

Reiseforsikring - reiser i morgen! Hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg reiser bort i morgen ettermiddag, og kommer plutselig på at jeg ikke har reiseforsikring. Det er bare Danmark, og jeg skal være borte under en uke, men jeg vil jo gjerne være forsikret hvis uhellet først er ute. Jeg har heller ikke husket å fornye europeisk helsetrygdkort. :roll:

Er det noen som har tips til en bra reiseforsikring som jeg kan fikse over nett i kveld/morgen tidlig? Helst helårsforsikring. Jeg har tenkt på å skaffe det lenge, men har ikke fått somlet meg til det.

Det bør ikke være en kjempehøy sum, jeg har ikke råd til å betale veldig mye akkurat nå. Så det er kanskje bedre med en liten sum per måned, enn å betale for et helt år nå.

Jeg er student og 22 år gammel.

Håper på raskt svar! :blomst:

Anonymous poster hash: e2a9c...e48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helårs reiseforsikring er grisedyrt og helt unødvending om du ikke reiser masse!

Ring et eller annet forsikringselskap i morgen tidlig og hør etter reiseforsikring kun for denne turen, så ser du heller på alternativer når du kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill og betal over nettet i kveld. Du må ordne FØR du reiser, da noen (alle?) selskap opererer med denne regelen,

Forsikringsbeviset får du på mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helårs reiseforsikring er grisedyrt og helt unødvending om du ikke reiser masse!

Ring et eller annet forsikringselskap i morgen tidlig og hør etter reiseforsikring kun for denne turen, så ser du heller på alternativer når du kommer hjem.

Grunnen til at jeg vil ha helårsreiseforsikring er at jeg da også er forsikret med en gang jeg går ut døren hjemme. Det hender jo jeg går med verdisaker som pc og mobil på meg her hjemme i Norge. Dessuten syns jeg det har vært grisedyrt de gangene jeg har kjøpt reiseforsikring for enkeltturer, det kan da ikke være så mye dyrere for helårs?

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bestill og betal over nettet i kveld. Du må ordne FØR du reiser, da noen (alle?) selskap opererer med denne regelen,

Forsikringsbeviset får du på mail.

Det er planen, ja! Jeg lurer bare på hvilket selskap jeg bør velge.

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg gjorde samme som deg, men bestilte ca to dager før avreise. er 21 og student og betaler 1400 something i året hos tryg. Men jeg har mye utstyr og div som er inkludert i den prisen

Anonymous poster hash: 79bb8...0b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier også å være ute i siste liten, kjøper ungdomsforsikring fra Europeiske for den perioden jeg skal være borte, og betaler bare et par hundrelapper.

I ditt tilfelle trenger den bare å dekke Norden, koster ca 150 kr. for èn uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier også å være ute i siste liten, kjøper ungdomsforsikring fra Europeiske for den perioden jeg skal være borte, og betaler bare et par hundrelapper.

I ditt tilfelle trenger den bare å dekke Norden, koster ca 150 kr. for èn uke.

Ser at det bare koster 100 kr med Europeiske enkeltreiseforsikring for ungdom. Trodde det var dyrere, de gangene jeg har kjøpt det før har jeg reist til litt mer eksotiske steder, og litt lengre enn 4 dager. Så da tror jeg at jeg bare går for det.

Men er det noen som har tips om bra studentforsikringer som er helårs? Jeg skal på en reise utenfor Europa januar neste år, ser at hvis jeg tar ett år med Europeiske studentforsikring for hele verden blir det 4695. Det syns jeg var litt dyrt. Evt. kan jeg ta et halvt år med Europeiske studentforsikring for Europa, det blir 1870, men fortsatt litt dyrt.

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser at det bare koster 100 kr med Europeiske enkeltreiseforsikring for ungdom. Trodde det var dyrere, de gangene jeg har kjøpt det før har jeg reist til litt mer eksotiske steder, og litt lengre enn 4 dager. Så da tror jeg at jeg bare går for det.

Men er det noen som har tips om bra studentforsikringer som er helårs? Jeg skal på en reise utenfor Europa januar neste år, ser at hvis jeg tar ett år med Europeiske studentforsikring for hele verden blir det 4695. Det syns jeg var litt dyrt. Evt. kan jeg ta et halvt år med Europeiske studentforsikring for Europa, det blir 1870, men fortsatt litt dyrt.

- TS

Som nevnt ovenfor betaler jeg 1400 i året som student for helårsreiseforsikring :) har heldigvis aldri fått bruk for forsikringen min, men den dekker så å si alt, både på reise og når jeg er utafor døra mi hjemme.

Anonymous poster hash: 79bb8...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har Gjensidige sin familie reiseforsikring, og er veldig fornøyd. Hva vi betaler vet jeg ikke.

Har ved et tilfelle vært nødt å bruke den. Da jeg havnet på sykehus. Fikk igjen det vi hadde betalt for hele ferien til meg og samboer, til tross for at det var flere i reisefølget. Og de sto oppført på samme billett som oss.

Fikk og dekket all telefon korrespondanse hjem til Norge, taxi til fra sykehus for samboer, noe av telefonkorrespondsnsen vi hadde deg nede.

Og det var aldri noe problem å få pengene :-)

Anonymous poster hash: 3da33...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt reiseforsikring både som en reiseglad student og som student som har vært periodevis bosatt i utlandet. Det var overhodet ikke dyrt. Jeg har hatt OBOS/Terra og betalte lite, og hadde helårsforsikring. Med den prisen jeg betalte ville det vært galskap å bestille reiseforsikring per reise, og alle jeg kjenner har samme type forsikring som meg.

På Finansportalen kommer det opp en haug av forsikringer som koster i overkant av 1000 kr i året, og da har jeg ikke sett på studentpris.

Anonymous poster hash: 67bed...c56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...