AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere dette emnet, så flytt det hvis dere mener det hører hjemme et annet sted Det har seg sånn at i sommer så flyttet jeg og samboer til Trondheim. Vi bor i et borettslag som består av 3 etasjes leiligheter og det er 3 "leilighetsbygg i dette borettslaget. Alle husene vender mot et grønt område med lekeplass rett ved skogen. Mellom denne lekeplassen og borettslaget går det en gangvei som forbipasserende kan benytte. Denne gangveien går rundt borettslaget. Det er veldig mange katter i dette borettslaget noe skolebarn har merket. Jeg har selv to katter. Det ligger en skole like ved borettslaget. Mange av disse skolebarna må gå forbi borettslaget vi bor i for å komme til og fra skolen. Det disse skolebarna ikke gjør, er å benytte gangveien som går rundt. De tar heller strake veien gjennom borettslaget og opp trappene som leder til inngangen til de som bor her i borettslaget. Har mange ganger våknet av skrik og hyl fra disse barna om morgenene og at de jakter på disse kattene i borettslaget. Men det verste er at når de er ferdige på skolen, så er det samme veien hjem igjen. Men da har de enda mer tid til å fly etter kattene i borettslaget. Så når klokken er sånn halv 2-2 dukker disse barna opp. Dette har de gjort hver dag denne uka. De gjorde det veldig mye i høst også. Når barna får øye på kattene, så kommer helt opp til verandaen vår (og til andre i borettslaget). De prøver å klappe kattene og de tar bilde av de og står og roper og skriker. Når katten hopper ned fra rekkverket og på verandaen vår så lener barna seg over for å prøve å klappe de. Dette observerer jeg fra sofaen rett fra vinduet, men de bryr seg fint lite om det. Syns dette begynner å bli veldig plagsomt. Er dette greit? Hadde dere syns det var greit at mange skolebarn kom helt opp til deres veranda etter skoletid for å så stå der for å rope på kattene, ta bilde av de og klappe og leke med de? De fikk med katten ned på lekeplassen og lekte med den ved å bruke et strå osv. De løfta katten opp 100 ganger og fulgte etter den overalt.. Disse skolebarna har også oppdaget hunden som står på verandaen til naboen vår og de gjør akkurat det samme der. Går helt opp til verandaen for å prøve å klappe hunden. Så står de der og bare stirrer på den. Har tenkt å si fra om dette for jeg syns dette er plagsomt. Men hva syns dere? Syns dere dette er greit eller? Lurer på hva foreldrene ville sagt? Greit nok kattene er søte, men det fins da grenser? Jeg løp aldri etter kattene i nabolaget for å så gå helt opp til verandaen til de som eide den Anonymous poster hash: 7cb58...89a
Chia Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Si ifra til dem at det ikke går an å oppføre seg sånn. Si det på en hyggelig måte. De fleste barn hører etter hvis man er hyggelig
frøkna Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 De er i det minste bare snille med dyrene, tror ikke jeg ville tenkt så veldig mye over det. Vi voksne har en litt annen følelse for privat eiendom, og jeg syns ikke det er noe rart at barna ikke tenker over at de for eksempel lener seg over rekkverket til folk. Når du ser de kan du jo si i fra at du ikke vil ha dem akkurat der, men når det er fellesområdet og de uansett bare prøver å klappe og leke med de ser jeg ikke noe galt i det. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Greit nok de leker med kattene på lekeplassen, ingen problem. Men syns det er litt drøyt å komme opp til verandaen vår for å klappe de, ta bilde, osv. Verandaen vår er ikke noe fellesområde. Spent på om de kommer i dag Anonymous poster hash: 7cb58...89a 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Hva skjer den dagen hunden glefser, og kanskje biter en av ungene fordi de har stresset den opp og innvandert området deres? Jeg hadde sagt ifra. Anonymous poster hash: ee183...10a 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Hva skjer den dagen hunden glefser, og kanskje biter en av ungene fordi de har stresset den opp og innvandert området deres? Jeg hadde sagt ifra. Anonymous poster hash: ee183...10a Sant. Anonymous poster hash: 7cb58...89a
Blod Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 (endret) Om jeg bodde der ville jeg vel blitt beryktet for å være skikkelig sur ellernoe, da. Det værste jeg vet er folk som bråker, og når de henger over verandaen på den måten invaderer de privatlivet til folk. Jeg ville sagt klart ifra til dem. Jeg jobber ikke og får ikke sove om natten, derfor sover jeg ofte til etter kl 2. Hvis de kommer bråkende forbi meg da blir jeg et monster, haha. Uff, er glad det ikke er sånn her jeg bor. Endret 7. mars 2014 av Blod 1
dillyduzit Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Sant. Anonymous poster hash: 7cb58...89a Hva skjer den dagen hunden glefser, og kanskje biter en av ungene fordi de har stresset den opp og innvandert området deres? Jeg hadde sagt ifra. Anonymous poster hash: ee183...10a Signerer denne. Så må du også tenke på at katter kan fint gå fra kos til angrep på et øyeblikk. OM katten blir aggressiv,hva gjør du da?
xinnia Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Om jeg bodde der ville jeg vel blitt beryktet for å være skikkelig sur ellernoe, da. Det værste jeg vet er folk som bråker, og når de henger over verandaen på den måten invaderer de privatlivet til folk. Jeg ville sagt klart ifra til dem. Jeg jobber ikke og får ikke sove om natten, derfor sover jeg ofte til etter kl 2. Hvis de kommer bråkende forbi meg da blir jeg et monster, haha. Uff, er glad det ikke er sånn her jeg bor. Støtter denne - samt at det verste jeg vet er unger som plager dyr! Ihvertfall når de kommer på din veranda hadde jeg først sagt pent i fra.. neste gang ikke fult så pent! 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #10 Skrevet 7. mars 2014 Jeg ville definitivt sagt klart ifra til ungene. Man skal IKKE oppsøke andres dyr uten å få tillatelse fra eieren først. Hunden kan stå i fare for å bli stresset og bite, og dermed bli begjært avlivet, og dessverre kan det gå enda verre med kattene hvis disse ungene har feil type foreldre. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Naboen-drepte-katten_-og-leverte-den-i-en-pose-2938334.html Nytter det ikke å si fra til ungene, så ville jeg tatt kontakt med skolen og bedt dem gi beskjed til ungene. Anonymous poster hash: 3ca99...14a
nattsvermer Skrevet 7. mars 2014 #11 Skrevet 7. mars 2014 Dette håper jeg du får gjort noe med. Jeg liker ikke at unger plager dyr. Jeg blir til og med provosert over foreldre som lar ungene sine løpe etter duer.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #12 Skrevet 7. mars 2014 De plager nok ikke kattene, men de vil klappe de og kose med de og leke. Katten ser ikke ut til å ha noe i mot det. Men man vet som sakt aldri om katten kan angripe de. Kattene mine har ihvertfall vært snille som lam i de 3 årene jeg har hatt de, men som sakt man vet aldri. De har ikke vært her siden jeg skrev dette innlegget. Tenker kanskje det er en mulighet for at barna har vist frem bildene de tok av kattene til foreldrene sine og at foreldrene kanskje har sakt at de ikke skal gjøre det mer. Ikke vet jeg. Sier fra neste gang jeg ser de ihvertfall. Det er sant det dere sier med hunden og. Vil ikke at noe skal skje, så jeg skal si fra neste gang jeg ser de. Hvis det ikke hjelper kontakter jeg skolen. Anonymous poster hash: 7cb58...89a
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #13 Skrevet 7. mars 2014 Jeg ville definitivt sagt klart ifra til ungene. Man skal IKKE oppsøke andres dyr uten å få tillatelse fra eieren først. Hunden kan stå i fare for å bli stresset og bite, og dermed bli begjært avlivet, og dessverre kan det gå enda verre med kattene hvis disse ungene har feil type foreldre. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Naboen-drepte-katten_-og-leverte-den-i-en-pose-2938334.html Nytter det ikke å si fra til ungene, så ville jeg tatt kontakt med skolen og bedt dem gi beskjed til ungene. Anonymous poster hash: 3ca99...14a Hadde dette vært min katt så hadde jeg sørget for at den familien ikke hadde lyst å bo i nabolaget lenger. Anonymous poster hash: 11354...21a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #14 Skrevet 7. mars 2014 TS, har du en hageslange kan du jo sprute vann på barna. Da tenker jeg de holder seg vekk. For noen drittunger, sånn er det her jeg bor og. Anonymous poster hash: d80b9...b3f
Gjest Sille4 Skrevet 8. mars 2014 #15 Skrevet 8. mars 2014 Hvis de ikke gir seg, hva med å evt kontakte skolen og høre om de kan videreformidle at dette ikke er greit til barna og foreldrene? Men er jo selvsagt lurt å prøve og gi barna beskjed på egenhånd selv, men hvis de ikke hører. Da jeg gikk på barneskolen og hvis det var noen i nærområdet som ble plaget av oss på vei til eller fra skolen fikk skolen ofte beskjed, og beskjeden ble gitt videre til barn og voksene. Og det fungerte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå