Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, enkelt og greit.. Noen som har tips til å gjøre det litt mer "spennende"? Jeg vet jo at jogging ikke skal være spennende, men noe som gir meg lyst til å jogge ihvertfall.

Jeg MÅ jogge, fordi jeg har et minimumskrav jeg må greie, men jeg får meg aldri til å begynne ordentlig... Det er liksom en joggetur her, og en joggetur der. Mens egentlig burde jeg jogge ihvertfall tre ganger i uka fremover.

Noen tips? Eventuelt andre aktiviteter for å få bedre kondisjon?

Jeg trener mye styrke ellers, og det synes jeg er gøy. Er bare jogginga som er drepen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Endre løpedistansene eller terrenget, kanskje liker du bedre høyere/lavere intensitet eller annet terren(skog, bakker, osv)

Ha mål med treningen(bli raksere, gå ned i vekt, løpe konkurranseløp, osv)

Finn en eller flere løpepartnere.

Alternativt finn noe annet å gjøre enn jogging. Ingen må trene jogging.

Anonymous poster hash: bb8d8...75a
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje variere joggeruten, det hjelper på. Ellers kan du alternere mellom å jogge/spurte visse strekninger.

Skrevet

Takk for fine tips :-)

Jeg har allerede verdens beste joggepartner som stiller til alle døgnets tider, bikkja mi!

Og litt av problemet her er at jeg best liker å løpe i skog og ulendt terreng, men det er ingen brukbare plasser her jeg kan løpe, da terrenget mest består av stein(altså mange store). Jeg synes det er så grusomt kjedelig å løpe etter veien!

Skrevet

Ville prøvd å finne et par spennende ruter du kan løpe. Jeg syns det er greit å variere ruten, men blir også variert av å prøve å slå min egen tid på hver enkelt rute. God musikk er et must! Ellers kan intervaller være greit innimellom :)

Gjest Anubiel
Skrevet

Ha noe artig på øret! For tiden trener jeg meg opp til å løpe fra zombier. Det er altså kombinert treningsprogram og hørespill i en app: Zombies, run!

Gjest Nanne70
Skrevet

Hvorfor skal du jogge hvis du hater det? Er det ikke bedre å finne en annen treningsform?

Skrevet

Samme som Nanne70 sier, hvorfor gidde hvis du ikke er nødt?

Det som har funket for meg er å unngå asfalt og ut i skogen:) Underlaget er mye bedre også:)

AnonymBruker
Skrevet

Hun skriver jo hun må jogge, minimumskrav hun må greie..

Anonymous poster hash: 7d6ef...ccf
  • Liker 2
Skrevet

For meg funker det å løpe intervaller! Tiden går veldig fort når jeg hele tiden veksler mellom å løpe og gå, og god trening er det også. Jeg veksler mellom ulike typer intervaller på mølla siden jeg syns det er enklere å styre fart og tid da, men er jo ikke noe problem når man løper ute heller. :)

Skrevet (endret)

Hvor bor du? Jeg er litt som deg. Liker best å løpe i skogen, men det blir litt for lang reiseveg (bor midt i hovedstaden) og jeg hater mølla.

Så oppdaget jeg bislett stadion! Gratis å løpe både inne og ute. Deilig underflate og løpe på. Anbefales om du bor i Oslo!:)

Endret av miaw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...