malucca Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Lurer på dette med krom for å minke søtsuget. Stemmer det? Eller er det placebo som spiller oss et lite puss?
Pringle Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Noen har bra effekt av det, andre ikke. Jeg har ikke kjent noen effekt. For meg funker det bedre å spise mer variert og mer råvarer og mindre godterier.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Det er vel sprøyt som det meste, eller rettere sagt: Det jeg tror er at kanskje krommangel leder til søtsug, og så blir det feilaktig fortolket av "helsebransjen" , som skal gjøre alt til klikkbare nyheter eller produkter, som at krom stopper søtsug generelt. Anonymous poster hash: 95ab2...5fa 1
Sillicious Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Det hjelper på meg! Helt fantastisk kosttilskudd! :-D
Pringle Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Jeg hadde nok et generlt underskudd av essensielle næringsstoffer, sikkert også krom, så det hjalp å spise mat. 1
Supraspinatus Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Krom skal visstnok øke insulinsensitiviteten så virkemåten er sannsynligvis at en blir mettere av samme mengde mat og derfor ikke får så mye søtsug. Det fungerer sikkert ikke bra på de som allerede er insulinsensitive og bare har lyst på sukker fordi de er godtegriser. (Som jeg). 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Krom skal visstnok øke insulinsensitiviteten så virkemåten er sannsynligvis at en blir mettere av samme mengde mat og derfor ikke får så mye søtsug. Det fungerer sikkert ikke bra på de som allerede er insulinsensitive og bare har lyst på sukker fordi de er godtegriser. (Som jeg). Du som er så sunn, kostholdsbevisst, veltrent og velinformert, hva gjør du selv for å undertrykke din godtegrisnatur? Gir du etter innimellom eller har du andre knep? Hilsen en annen godtegris. Anonymous poster hash: 95ab2...5fa
Supraspinatus Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 Du som er så sunn, kostholdsbevisst, veltrent og velinformert, hva gjør du selv for å undertrykke din godtegrisnatur? Gir du etter innimellom eller har du andre knep? Hilsen en annen godtegris. Anonymous poster hash: 95ab2...5fa Jeg tenker: FUCK IT. Nå trener jeg relativt mye og er "slank nok" til å ikke bry meg så mye om akkurat hvor mye fett jeg har. Så da spiser jeg heller litt godteri hvis jeg har lyst på. Kunne jeg ha hatt et mer optimalt kosthold? Kanskje. Men så lenge jeg er fornøyd så ser jeg ingen grunn til å drive med noe jeg ikke trives med. Så kan jeg heller i perioder drive ulike eksperimenter som øke treningsmengden, øke/senke karbo-inntaket, etc. Det skal sies at jeg gir ikke etter etter søtsuget hele tiden. Jeg prøver jo å være fornuftig. Og det innebærer at jeg ikke kjøper mer enn jeg har tenkt å spise akkurat der og da. Å ha noe på lur er oppskrift på katastrofe. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Jeg tenker: FUCK IT. Nå trener jeg relativt mye og er "slank nok" til å ikke bry meg så mye om akkurat hvor mye fett jeg har. Så da spiser jeg heller litt godteri hvis jeg har lyst på. Kunne jeg ha hatt et mer optimalt kosthold? Kanskje. Men så lenge jeg er fornøyd så ser jeg ingen grunn til å drive med noe jeg ikke trives med. Så kan jeg heller i perioder drive ulike eksperimenter som øke treningsmengden, øke/senke karbo-inntaket, etc. Det skal sies at jeg gir ikke etter etter søtsuget hele tiden. Jeg prøver jo å være fornuftig. Og det innebærer at jeg ikke kjøper mer enn jeg har tenkt å spise akkurat der og da. Å ha noe på lur er oppskrift på katastrofe. Så herlig å høre dette akkurat fra deg! Anonymous poster hash: 95ab2...5fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå