Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg er i et forhold med en snill og god gutt, vi stolerpå hverandre og drar ofte ut hver for oss med våres venner, dra på byen er greit ut og spise og slikt, men vi tillater ikke at vi drar hver for osspå utesteder og drikker, da skal vi dra sammen... ingen vits å kicke på dette, det er en avtale vi har og jeg er så fult enig i den, ting kan lett skje når man er ute og har litt innabords..

men saken er, på fredag var han hjemme og jeg bestemte meg for å dra ut med noen venner, vi dro å spiste god mat og ble sittende der og drikke litt.. etterpå bestemte vi oss for å gå litt for det var så fint vær ute..vi gikk gjennom byen og landet på en bar, litt avsidiges. jeg tenkte shit ingen får vite det og jeg trenger ikke si det til han. men imorges ble vi liggende å snakke om akkurat dette og han syntes nå jeg kom ganske sent hjem til å bare sitte på en restaurant.. greit nok jeg fikk visket det vekk fra tankene hans. men så sa han noe om at, alle venna mine var i byn den samme dagen.. og min samvittighet rant nesten over. skulle jeg si det? om jeg gjorde det så vet jeg at dagen blir et helvte og min tillitt er ødelagt! men det er da enda verre at han får vite det fra noen bekjente. eller skal jeg bare gå stille hen og late som ikke noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har dere ikke selvkontroll i det hele tatt? Det må jo kunne gå an å gå ut på byn hver for seg uten at ting kommer til å skje?

Personlig synes jeg dette hørtes ut som en tvangstrøye i et forhold.

Du må hvertfall si det til han hvis du er glad i han. Han kommer til å få vite sannheten uansett.

Skrevet

Selvfølgelig må du fortelle han det. Er ikke tillit i et forhold det viktigste? Og om dere stoler så mye på hverandre høres det merkelig ut at dere skal være redde for å gå ut alene sammen med venner. Når man er i et forhold går det nemlig an å styre seg litt, og da skjer ikke ting sånn plutselig :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

For meg er ærlighet det viktigste i et forhold. Jeg takkler bedre at kjæresten min har sex med en annen jente enn at han lyver for meg!

Skrevet

Jeg syns du skal fortelle ham det. bedre å få det ut av verden enn å sitte inne med all den dårlige samvittigheten.

Derimot så skjønner jeg ikke helt problemet med å ta seg et par øl sammen med venninnene dine :roll: stoler dere ikke på hverandre?

Gjest gud bedre
Skrevet

selvsagt må du kunne si det til han...dersom du går ut og holder det hemmelig, er jo DET mer et tegn på at du ikke er til å stole på enn om du forteller at du gikk og tok noen øl. Synes det høres vel "srengt" ut å ikke kunne gå ut hver for seg, men jeg vet jo ikke hva slags moralbegrep du har.

Kjæresten min og jeg har ingen problemer med å gå ut hverken hver for oss eller sammen, fordi vi er ærlige mot hverandre. Dersom jeg måtte holdt noe skjult for han (av typen utroskap eller annen patetisk oppførsel) ville det i seg selv være minst like ødeleggende for forholdet og tilliten som å fortelle han det - og DEN tanken er så hårreisende at jeg ikke har noen problemer med å holde meg langt innenfor anstendighetens grenser når vi ikke er på samme sted. Heldigvis er han også en real person og en elendig løgner, så vi har det fint.

Som en "støtte" til trådstarter hadde jeg også større problemer med å tenke på at han var ute om ikke jeg var det osv i starten av forholdet. Men vi har brukt mye tid på å snakke om sjalusi og årsakene til det, og i vårt tilfelle har det hjulpet oss til å takle et avstandsforhold i nesten et år (DA kan man ikke nekte den andre å være ute i blant).

Skrevet

Hvorfor i all verden har dere en slik avtale i utgangspunktet?

Dere må jo begge være langt over gjennomsnitts sjalu. Fordi noe kan skje? Hva da? At man faller for en annen? At man er utro? Hvis det er frykten kan jeg ikke se annet enn at dere kanskje ikke engang burde være sammen - første bud for par må da være å stole på hverandre?

Nei. fortell du hva som skjedde - og jeg vil foreslå at du samtidig forteller at det er slik det skal være i fremtiden også - at dere kan gå ut på egen hånd uten at den andre av den grunn skal tro at helvete er løs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...