Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går dere frem for og få et hyslån?

Har aldrig vært borti dette før og skal begynne og søke nå snart så da vil jeg høre hvordan andre har gjort dette tidligere..

Er det lånerådgiver jeg skal kontakte ?

Og hva må jeg ha med ?

Har 500 000 i egenkapital, tror dere det blir enkelt eller vanskelig og få over 2 milioner i lån da? Er ganske dyrt her i bor så må opp i den prisklassen for og få en bolig som vi ønsker oss..

Anonymous poster hash: 7701e...8a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ?

Skrevet

Det vanlige er vel at man begynner med den banken man er kunde i. Sjekk hva de har å tilby. Så kan du selvsagt sjekke på Finansportalen.no for å se om de har aktuelle banker med bedre betingelser. Skaniabanken kan du sjekke på nett om du får lån. Er ofte spørsmål om man har fast jobb, eller bare er midlertidig ansatt. Banken som kjenner deg krever nok mindre dokumentasjon enn banker der du er ukjent.. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går dere frem for og få et hyslån?

Har aldrig vært borti dette før og skal begynne og søke nå snart så da vil jeg høre hvordan andre har gjort dette tidligere..

Er det lånerådgiver jeg skal kontakte ?

Og hva må jeg ha med ?

Har 500 000 i egenkapital, tror dere det blir enkelt eller vanskelig og få over 2 milioner i lån da? Er ganske dyrt her i bor så må opp i den prisklassen for og få en bolig som vi ønsker oss..

La bankene konkurrere om deg! På penger.no kan du fylle ut et skjema og få tilbud fra flere banker.

https://www.penger.no/boliglan/sok-boliglan#step1

Hvis du har 500 000 i egenkapital, bør du kunne få lån opp til 3,3 mill, men det avhenger jo av hvilken inntekt du har og hvilken sikkerhet du kan stille.

Anonymous poster hash: 9b445...ec5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du er kunde i en lokalbank? Ta først kontakt med de og forklar at du ønsker boliglån. Da setter de opp et møte med en konsulent evt din faste kundekontakt. De kan da forklare hvilken dokumentasjon de ønsker du skal ha med. Dette er som regel siste selvangivelse og lønnslipper. Har du i tillegg utarbeidet et budsjett som tar høyde for 7-8% lånerente vil de bli ekstra imponert og du kan få litt ekstra godvilje dersom du skulle trenge det.

Med 500.000 i egenkapital har du nok til å låne 3.300.000 uten ekstra sikkerhet. Hvor mye du faktisk får låne avhenger av din betalingsevne. Dvs hvor mye du tjener minus utgifter og evt andre lån.

Anonymous poster hash: efd9d...3dc
AnonymBruker
Skrevet

AB over.

Når du har fått tilbudet fra lokalbanken kan du ta kontakt med noen flere banker og begynne å forhandle ned renten.

Anonymous poster hash: efd9d...3dc
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det tar fra søknaden er sendt inn til man får svar?

Takk for alle svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor lang tid det tar fra søknaden er sendt inn til man får svar?

Takk for alle svar :)

Avhenger av banken. De fleste gir nok svar i løpet av 3-4 dager.

Anonymous poster hash: f752d...6a7

Skrevet

Du ønsker å låne 2 mill.

Det bør ikke være noe problem om dere har en samlet inntekt på ca 700 000.

Egenkapitalen må være på 15 % av boligprisen, men har ellers liten betydning for lånets størrelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...