Gå til innhold

Mat etter kondisjonstrening morgen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spiser en halv banan og drikker ett glass vann før trening på morgenen. Har akkurat begynt med intervaller på ca 4-5 km. Hva burde jeg spise til frokost etter det og når? Syns mat er så utrolig vanskelig, står jo så forskjellig overalt!

Er veldig glad i havregrøt på morgenen, men har lest at det ikke er gunstig etter trening. Er eggerøre og laks ok? Eller yoghurt og musli? Evt knekkebrød med makrell og mager skinkeost???

Skal forresten gå ned i vekt, og jeg trenger i tillegg 30ds for å stramme opp litt:)

Anonymous poster hash: c74ce...7fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis havregrøt FØR intervaller. Eggerøre/ kokt egg etter :)

Gjest Runforit
Skrevet

Spiser en halv banan og drikker ett glass vann før trening på morgenen. Har akkurat begynt med intervaller på ca 4-5 km. Hva burde jeg spise til frokost etter det og når? Syns mat er så utrolig vanskelig, står jo så forskjellig overalt!

Er veldig glad i havregrøt på morgenen, men har lest at det ikke er gunstig etter trening. Er eggerøre og laks ok? Eller yoghurt og musli? Evt knekkebrød med makrell og mager skinkeost???

Skal forresten gå ned i vekt, og jeg trenger i tillegg 30ds for å stramme opp litt:)Anonymous poster hash: c74ce...7fc

Spis akkurat det du vil. Spiller ingen rolle hva du spiser så lenge du totalt sett får i deg alle næringsstoffene kroppen trenger. Det skal ikke være vanskelig og avansert å legge om til en sunn livsstil :) Det skal passe deg og dine rutiner slik at du kan fortsette med det resten av livet.

Liker du havregrøt så starter du dagen med det. De fleste fitnessfolkene starter dagen med havregrøt :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for raske svar:) vil helst komme meg ut og trene så snart jeg står opp, er da kicket er der. Så da vil jeg heller spise frokost etter det. Spiser jeg først og må vente rundt to timer til jeg kan trene vil jeg bare drøye det utover dagen, haha! Men er ikke kroppen mest mottakelig for næringsstoffer ellernoe rett etter man har trent?

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Tusen takk for raske svar:) vil helst komme meg ut og trene så snart jeg står opp, er da kicket er der. Så da vil jeg heller spise frokost etter det. Spiser jeg først og må vente rundt to timer til jeg kan trene vil jeg bare drøye det utover dagen, haha! Men er ikke kroppen mest mottakelig for næringsstoffer ellernoe rett etter man har trent?Anonymous poster hash: c74ce...7fc

Kroppen trenger påfyll hovedsakelig etter en økt. Jeg står opp 04.45 og jogger og da har jeg ikke sjanse å spise først så jeg spiser etter joggeturen.

Ikke overtenk: det er mitt råd :) Spis havregryn etter joggeturen med god samvittighet.

Endret av Runforit
AnonymBruker
Skrevet

Ok, supert! Tusen takk for svar:)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for raske svar:) vil helst komme meg ut og trene så snart jeg står opp, er da kicket er der. Så da vil jeg heller spise frokost etter det. Spiser jeg først og må vente rundt to timer til jeg kan trene vil jeg bare drøye det utover dagen, haha! Men er ikke kroppen mest mottakelig for næringsstoffer ellernoe rett etter man har trent?

Så lenge du føler du har energi til det og siden det passer deg best er det bare å ta frokosten etter at du har trent.

Det er riktig at kroppen er ekstra mottakelig rett etter trening, men så lenge du ikke trener to harde økter per dag er det ikke så farlig etter min mening. Spis normalt og du har fått tilbake den energien du trenger for å trene på nytt neste morgen.

Anonymous poster hash: 02595...2a0

Skrevet

Spis det du har lyst på. Generelt bør alle aktive mennesker spise litt proteiner til hvert måltid.

Bare havregrøt er derfor litt knapt. Men som det er nevnt tidligere er det totalt næringsinntak over tid som virkelig spiller en rolle. Derfor er det ikke et stort problem å droppe dem dersom du spiser (mer) proteiner resten av dagen. (Ca 1g/kg kroppsvekt er anbefalt som minsteinntak).

Charles Poliquin (kjent trener) har en fin "test" for å se om høykarbofrokost er noe for deg. http://www.strengthsensei.com/the-breakfast-test-for-carb-tolerance/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...