Gå til innhold

Omplassere chinchillaer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg prøver å omplassere 2 chinchillaer i Rogaland. De har blitt mishandlet av tidligere eier. Nå har de det greit, men hadde hatt godt av et permanent hjem sammen.

Hvor bør man annonsere etter hjem til chinchillaer? Har sett på chinchillanettsider, men der har de bare rasedyr. Dette er dyr uten stamtavle.

Anonymous poster hash: c2868...451
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Chinchillaer er ikke inndelt i raser, så antar du mener stamtavledyr. Du kan legge ut en annonse på forumet til NFFSCN uavhengig av om dyrene har stamtavle eller ikke. Det er dog ikke mye aktivitet der inne for tiden, så ville lagt dem ut på finn.no og andre lignende sider også.

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer, jeg mener dyr med stamtavle

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også ville lagt dem ut på finn.no. Er du skeptisk til å omplassere dem via finn.no er det jo bare å være veldig kritisk. Vær ærlig og avslå de som du ikke ser på som egnede for disse dyrene.

Anonymous poster hash: 874ad...5d0
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hei,

Jeg prøver å omplassere 2 chinchillaer i Rogaland. De har blitt mishandlet av tidligere eier. Nå har de det greit, men hadde hatt godt av et permanent hjem sammen.

Hvor bør man annonsere etter hjem til chinchillaer? Har sett på chinchillanettsider, men der har de bare rasedyr. Dette er dyr uten stamtavle.

Mulig at den lokale dyrebeskyttelsen kan bidra med noen gode råd.

Er du hjelpehjem for dem? :)

Nå bor jeg med katter, så det er ingen god combo desverre... hvis ikke kunne situasjonen vært helt annerledes.

Tar du sjansen på å legge et bilde av dem her inne?

Hva de har vært igjennom kan jo gi noen føringer for saker og ting de er redde for? - dette er detaljer du nå antageligvis vet mye om basert på at du besitter kunnskap om hva de har vært igjennom?

Skrevet

Ville først og fremst prøvd NFFSCN, da de aller fleste der har god kunnskap om hold av chinchilla. Kanskje de selv ikke vil ta i mot dyr uten stamtavle, men kanskje de vet om noen som kan ta i mot :)

Ellers kan jo Finn og dyrebeskyttelsen være en god ide, men uansett hvor du legger ut annonse så må du være helt sikker på at de nye eierene vet å ta vare på dem. Helst kanskje ha chinchilla fra før, eller har hatt det tidligere. Ettersom de har hatt et dårlig hjem tidligere vil jeg si at det er ekstra viktig, slik at de ikke havner i et dårlig hjem igjen!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...