Bex Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Hei! Jeg skal feire bursdagen min, og har bakt en mørk sjokoladekake. Men den bare smuldrer opp. Den smaker veldig godt, da Noen ide til hva jeg kan gjøre med den? Rekker ikke lage cake pops, tror jeg. Blir superglad for gode ideer!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #2 Skrevet 6. mars 2014 Du kan smuldre kaken over vaniljeis, og servere feks sammen med ristede valnøtter, eller posjerte pærer. Anonymous poster hash: 9bea1...d9c
Kvist Skrevet 6. mars 2014 #3 Skrevet 6. mars 2014 Trifle! Kakebiter, pisket krem og syltetøy/kompott legges lagvis i porsjonsglass eller en pen glassbolle. Drypp gjerne kakebitene med likør eller noe annet godt før du legger det sammen. La det gjerne stå litt før servering, men bør lages samme dag som det skal spises. Siden du har mørk sjokoladekake kan du jo prøve krem og kirsebærkompott, sjokolade og kirsebær er fantastisk sammen.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Trifle! Kakebiter, pisket krem og syltetøy/kompott legges lagvis i porsjonsglass eller en pen glassbolle. Drypp gjerne kakebitene med likør eller noe annet godt før du legger det sammen. La det gjerne stå litt før servering, men bør lages samme dag som det skal spises. Siden du har mørk sjokoladekake kan du jo prøve krem og kirsebærkompott, sjokolade og kirsebær er fantastisk sammen. Kommer an på hvor mye kaken smuldrer opp, kanskje? Anonymous poster hash: 9bea1...d9c
Mortifera Skrevet 6. mars 2014 #5 Skrevet 6. mars 2014 Kan du ikke bare servere den som den er og presentere den som smuldre kake? Eventuelt skjul smuldret med glasur/krem, bær og frukt?
Løvefrøken Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Is var kjempeforslag, ellers er jo sjokolade supergodt med bær
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Dette kommer selvsagt an på hvor tørr, men dynk kaken med noe fuktig, likør, cognac, appelsinjuice, og lag en god glasur til! Lykke til Anonymous poster hash: c6682...b60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå