Gå til innhold

Datteren min på 14 er så lat !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakk om å krisemaksimere! Jeg sluttet selv på fritidsaktiviteter da jeg var på hennes alder, det samme gjorde de fleste av venninnene mine. Det er ikke alle som har ork til å være kjempe sosial etter en lang dag på skolen med med lekser. Du må huske at hun er jo sikkert sosial med venner mens hun er der.

Det er også veldig vanlig at jenter i denne alderen legger litt på seg, vær så snill ikke si til datteren din at hun er blitt dvask. Jenter i den alderen vil ganske sikkert ta det som " jeg er blitt dritt feit".

Når man er tenåring skal det være lov til å finne ut av ting på sin egen måte og være litt rar/utafor i en periode :jolie:

Snakk heller med henne å fortell at om det er noe som plager henne kan hun alltid snakke med deg.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn gjorde sjøla også, jeg ble en god tromepetist ut av det og min søster er en fantastisk klassisk sanger.

- og jeg antar både du og søsteren din er glade for dette i dag .. ?

Det er iallefall ungene mine. Veldig, veldig glade. Og jeg skulle ønske mine hadde gjort det samme med meg, så kanskje jeg hadde vært GOD i èn ting, istedetfor å kunne bittelitt og nesten ubrukelig om mange forskjellige (rare) ting. Yngstemann har til og med gjort jobb av aktiviteten sin nå :)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

- og jeg antar både du og søsteren din er glade for dette i dag .. ?

Det er iallefall ungene mine. Veldig, veldig glade. Og jeg skulle ønske mine hadde gjort det samme med meg, så kanskje jeg hadde vært GOD i èn ting, istedetfor å kunne bittelitt og nesten ubrukelig om mange forskjellige (rare) ting. Yngstemann har til og med gjort jobb av aktiviteten sin nå :)

Meget.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

14-årsalderen er vanskelig. Det er da man slutter med aktiviteter man tidligere likte, kroppen endrer seg, man blir selvkritisk og begynner å hate sitt eget speilbilde. Men slapp av. Det går over av seg selv.

Hilsen ei som har hatt fire 14-åringer i huset de siste årene.

Anonymous poster hash: c33f6...6ed
  • Liker 1
Skrevet

Jeg glemte ironiflagget. Svaret mitt var ikke seriøst,og håper ts forstår det.

Det var godt ;) Jeg var litt treg til å skjønne det!

Skrevet

Tidligere har hun drevet med fritidsaktiviteter/ idrett, men i høst sa hun plutselig at hun ville ikke mer (hun har drevet med dans i flere år). Gråt og var helt ferdig. Jeg sa til henne at jeg syntes hun burde drive med noe, om ikke sport så hva som helst; bare hun ikke kun satt hjemme dag ut og dag inn. Det er tøffe krav på skolen, mye prøver og lekser. Men jeg har alltid vært av den formening at de som gjør noe ved siden av skolen har ofte lettere for å jobbe bra med skolen også (ikke alle selvsagt...).

Hun sa hun ikke var interessert i NOE, absolutt ingenting. Det eneste hun gjør etter skolen er lekser og filmer/ serier/ blogger på nettet. Sjelden hun er sammen med venner utenfor skoletid også. Hun har venner, men de driver med sine aktiviteter. Selvsagt sitter de hjemme på pc'en også, men de fleste av de trener eller driver med teater eller møtes i skatehallen i tillegg.

Hun får helt greie karakterer på skolen, rundt 4 i snitt.

Min store bekymring er som overskriften viser; at hun er lat! I tillegg begynner hun å bli litt dvask. Hun har alltid vært ei slank jente, men nå har hun begynt å få litt ekstra her og der. Hun er jo i puberteten, men jeg ser at det kommer mer flesk dag for dag. Dette hørtes fælt ut, hun bruker størrelse Small, men jeg ser det allikevel på kroppen hennes. Jeg er livredd for å ta opp dette med henne, pga angst for spiseforstyrrelser osv.

Noen som har noen råd?

Anonymous poster hash: ff3c2...649

Er du sikker på at hun har det greit? At hun ikke blir mobbet eller utstøtt på annen måte. Selv om hun er tenåring høres dette ut som en rar forandring på meg. Noe vel drastisk

Skrevet

Hvem er det som snakker slik om sin egen datter?? :hakeslepp:

Hvis det stemmer at hun er i ferd med å legge kraftig på seg, så synes jeg ikke det er så galt av mamma og erkjenne og påpeke det. Kanskje en litt stygg måte å si det på, men jeg tror hun bare prøver å fremheve sin bekymring med sterke ord

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...