AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Begynner å bli kjempe bekymret for en god venninne av meg. Hun har alltid vært typen som har krysset grenser, men nå begynner det å bli alvorlig. Vi er begge i starten av tjueårene. Hun har nå stjålet ca 60.000 kr fra hennes arbeidsgiver som også er hennes venn. Arbeidsgiveren er også en bekjent av meg. Har prøvd å snakke med henne om dette og hun skjønner ikke alvoret, hun vil heller ikke slutte å stjele fordi hun vil ha råd til luksusvarer. Hun syns også det er morsomt å stjele og sier hun ikke får dårlig samvittighet. Arbeidsgiveren har ingen mistanke. Vet at jeg ikke klarer å få henne til å slutte, vet ikke om jeg skal si det til arbeidsgiver. Hva burde jeg gjøre? Begynner å få dårlig samvittighet av å sitte på en sånn hemlighet. Føler at jeg blir en del av det, siden jeg ikke får stoppet henne. Anonymous poster hash: f9e0a...f1f
Bernardette Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Dersom du ikke troller med oss, opplyser jeg deg om din plikt til å gjøre noe med dette. Du kan ikke bare stå på sidelinja og se på dette uten å melde ifra. 3
pepsiparty Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Innlegget ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod. Kan forstå at dette høres unormalt ut. Men jeg er i en vanskelig situasjon da hun er unormalt hevngjerrig, og kommer til å skjønner hvor dette kommer fra. Redd for hva hun kan finne på, og vet at vennskapet er over da. Endret 5. mars 2014 av Daenerys
Bernardette Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Kan forstå at dette høres unormalt ut. Men jeg er i en vanskelig situasjon da hun er unormalt hevngjerrig, og kommer til å skjønner hvor dette kommer fra. Redd for hva hun kan finne på, og vet at vennskapet er over da. Er du redd for å miste vennskapet med en ussel tyvjævel? 14
pepsiparty Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Hva slags jobb er det hun har? Hun jobber på en pub i helgene, og har lært å lure systemet så klarer å stjele flere tusen av gangen
Vasa Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Meld fra. Ikke noe å tvile på En sånn venninne er vel ikke så mye å spare på. 3
Gjest Jørild Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Tenk når hun blir tatt (for det blir hun) og det kommer fram at du har visst dette hele tiden! Da blir det ikke enkelt å være deg heller.. 3
pepsiparty Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Er du redd for å miste vennskapet med en ussel tyvjævel? Nå har det kommet til det punktet at jeg er ikke redd for å miste vennskapet, snarere redd for hva hun kan finne på å gjøre tilbake
Gjest Lille-pus Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Hun jobber på en pub i helgene, og har lært å lure systemet så klarer å stjele flere tusen av gangen Det 'å lure systemet' er ikke så enkelt som man tror det er gitt. Og... siden hun umulig kan være den eneste som jobber på den puben så gir du innehaveren et tips om at noen begår underslag. 2
pepsiparty Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Det 'å lure systemet' er ikke så enkelt som man tror det er gitt. Og... siden hun umulig kan være den eneste som jobber på den puben så gir du innehaveren et tips om at noen begår underslag. Hvis arbeidsgiver er blind på henne, vet at hun har smisket veldig mye for å ikke bli mistenkt senere.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Begynner å bli kjempe bekymret for en god venninne av meg. Hun har alltid vært typen som har krysset grenser, men nå begynner det å bli alvorlig. Vi er begge i starten av tjueårene. Hun har nå stjålet ca 60.000 kr fra hennes arbeidsgiver som også er hennes venn. Arbeidsgiveren er også en bekjent av meg. Har prøvd å snakke med henne om dette og hun skjønner ikke alvoret, hun vil heller ikke slutte å stjele fordi hun vil ha råd til luksusvarer. Hun syns også det er morsomt å stjele og sier hun ikke får dårlig samvittighet. Arbeidsgiveren har ingen mistanke. Vet at jeg ikke klarer å få henne til å slutte, vet ikke om jeg skal si det til arbeidsgiver. Hva burde jeg gjøre? Begynner å få dårlig samvittighet av å sitte på en sånn hemlighet. Føler at jeg blir en del av det, siden jeg ikke får stoppet henne. Anonymous poster hash: f9e0a...f1f Kanskje hun trenger penger til noe du ikke vet om Anonymous poster hash: afd8c...f72
pepsiparty Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Kanskje hun trenger penger til noe du ikke vet omAnonymous poster hash: afd8c...f72 Har sett hva hun bruker dem på. Klær, sko og sminke går det mest i, også på byen kjøper hun plutselig masse drikke og sigg til alle andre.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 Si i fra. Ja, du mister nok vennskapet etterpå, men det kan i mange tilfeller være det beste. Dessuten er det jo bedre at hun blir oppdaget nå, når hun "bare" har stjålet 60 000, enn når hun har lagt 200 000 i lomma. Anonymous poster hash: 69f3e...290 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #16 Skrevet 5. mars 2014 Kanskje hun trenger sminke osv da Anonymous poster hash: afd8c...f72
Gjest Lille-pus Skrevet 5. mars 2014 #17 Skrevet 5. mars 2014 Hvis arbeidsgiver er blind på henne, vet at hun har smisket veldig mye for å ikke bli mistenkt senere. Men kjære vene.... Et slikt 'vennskap' ofrer jeg så gjerne, og med stor glede, fremfor å være en stumt vitne til det foregår underslag. Og hva er det hun kan gjøre som gjør at du er redd for konsekvensene? Ikke kan jeg se noe mer umiddelbart å 'lure systemet med' enn å klippe øl i en pub.
Grøtmage Skrevet 5. mars 2014 #18 Skrevet 5. mars 2014 Nå høres du ut som en dritt venninne, får jeg ville gåt til politiet!!!! Skamme deg må du!!!!!! Herre gud va er galt med sånne såm deg!!! Vordan tror du arbeids giver føler det når ingen sier fra.... Men men 3
pepsiparty Skrevet 5. mars 2014 #19 Skrevet 5. mars 2014 Nå høres du ut som en dritt venninne, får jeg ville gåt til politiet!!!! Skamme deg må du!!!!!! Herre gud va er galt med sånne såm deg!!! Vordan tror du arbeids giver føler det når ingen sier fra.... Men men Virker ikke som du har lest det jeg har skrevet. Har jo prøvd å snakke med henne om det. Tror heller ikke politiet kan gjøre noe med det. Jeg kan jo ikke anmelde henne, det må isåfall arbeidsgiver gjøre
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #20 Skrevet 5. mars 2014 Kanskje hun trenger sminke osv daAnonymous poster hash: afd8c...f72 Det står i Bibelen at man ikke skal stjele. Anmeld til politiet. Anonymous poster hash: a9a11...f3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå