Gå til innhold

vondt i halsen og stiv i nakken

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har brygget på en forkjølelse/influensa i litt over en uke nå, og i går, når jeg våknet opp, så hadde jeg store smerter i i halsen, og merket at jeg ikke var i form, noen timer etterpå, så fikk jeg en ekstrem hodepine. jeg valgte å prøve å unngå smertestillende, og lå i senga i 3 timer for å prøve å sove. men det var umulig. og jeg ble følsom for lys og lyd. til slutt måtte jeg ta ibux, jeg tok mer enn anbefalt, men det var fordi det ikke ville funke, jeg tok først 2 ibux, 3 kvarter etterpå så jeg tok noen til i desperasjon. men det var ingen farlig dose da. tok aldri over anbefalt døgndose. etter 1-1,5 time, så ble smertene bedre, men fremdeles ikke bra. jeg fikk også feber. kaldsvettet, sovnet litt seint i natt, våknet en halvtime etterpå, sovnet igjen, og våknet et par timer etterpå, av noe som minnet meg om feberfantasier eller noe. jeg var totalt forvirret, og var bare halvvåken. så sovnet jeg i en time igjen, og klarte ikke å sovne igjen.

nå er jeg ekstremt stiv i nakken, jeg klarer å sette haken på brystet, men det er litt smertefult. men klarer ikke å se opp i taket, klarer bare å se rett frem, kommer ikke lengre opp. det gjør så utrolig vondt. og det gjør veldig vondt å se til siden.

jeg må innrømme at jeg har tenkt tanken på hjernehinnebetennelse. men samtidig så føler jeg at jeg er i "for god form". men tenker dere at jeg burde kontaktet legevakta for å sjekke det opp, eller vente å se hvordan det utvikler seg? skal også jobbe i helga, og sykdom passer ikke så veldig godt inn i jobben min (jobber med menneske).

Anonymous poster hash: c34c1...037
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

nå er det over 22 grader inne her, og jeg sitter å fryser veldig, med mye klar på meg

TS

AnonymBruker
Skrevet

Legevakta neste?

Anonymous poster hash: f0b0f...d87
AnonymBruker
Skrevet

mener du at jeg burde kontakte de? jeg er liksom så i tvil, fordi almenntilstanden er liksom OK. ikke på topp. har jo litt feber og slik. men er den sinnsyke stive nakken som bekymrer meg. og jeg har jo sett med egne øyne hva en hjernehinnebetennelse kan føre til. og det er ingen lykkelig slutt der desverre. har også vansker med å snu hode til sidene.

TS

Gjest Jørild
Skrevet

Streptokokker i halsen kan gi halssmerter med vond nakke, så det trenger ikke være noe skummelt, men dra å sjekk for å være sikker.

I stedet for å ta for mange Ibux kan du ta Ibux i kombinasjon med Paracet.

AnonymBruker
Skrevet

åja. har hatt betennelse i luftveier og slik før. men aldri opplevd å ha så vondt i nakken, å være så stiv.

ja. jeg vet at jeg burde tatt paracet sammen. men jeg har det ikke. og derfor ende jeg med at jeg tok for mange i desperasjon fordi jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg.

AnonymBruker
Skrevet

feber?

influensa?

Anonymous poster hash: 9594b...479
AnonymBruker
Skrevet

ja. det var influensa jeg tenkte. har jo feber. men det er bare den sinnsykt stive nakken jeg ikke helt skjønner. jeg har aldri opplevd det før liksom.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Føltes akkurat som du forklarer her, da hadde jeg halsbetennelse, bihullbetennelse og en sjelden virusinfeksjon på likt.

Anonymous poster hash: 6e5bb...ff4
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde det akkurat som deg, var det mange som sa jeg hadde hjernehinnebetennelse. Og var så redd, kom meg til legen fordi jeg var bekymret. Men det viste seg at det bare var en helt vanlig forkjølelse. Det gikk over et par dager seinere. Men det er lurt å sjekke det, ring legevakta og hør med dem.

Anonymous poster hash: bc421...1b9
AnonymBruker
Skrevet

jeg ringte legevakta i sta, sånn bare for å høre, og det var mest sansynlig en influensa. hun jeg snakket med, fortalte meg hvordan en hjernehinnebetennelse var, og jeg tviler på at jeg har det nå. men var fint å få sjekket det opp. hun anbefalte meg å kontakte fastlegen i morgen om det ikke ble noe bedring, ettersom jeg ikke klarer å røre meg uten å krympe sammen i smerter i hode og nakke, og det går fint å skrive på dataen, for da rører jeg ikke nakken eller hode. er jo litt vondt. men kanskje det beste jeg kan gjøre akkurat nå. frykter en svært dårlig søvn i natt også. er 22.5 grader inne her, noe som er normal temperatur for en leilighet. det er heller ikke store rommet, så det skal da være passelig. men jeg sitter å fryser som bare det. håper det gir seg raskt. for dette var noen den dårligste tiden å bli syk på. fordi jeg har jobbhelg i helga, og noen slags undersøkelse på sykehuset på fredag, også skjer det ting neste uke også. dette var virkelig den dårligste tiden å bli syk på. for en uke siden så hadde det vært greit. eller. ikke greit. aldri greit å bli syk. men da hadde jeg liksom hatt tid på en måte. for da skjedde det ikke like mye. det har ikke skjedd stort for meg de siste året eller noe, pga annen sykdom. men nå, når det først skjer noe, så skal jeg jammen bli syk åsså. typisk. haha :P

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...