AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Min kjæreste gikk fra henne for noen år tilbake. Eksen skulle ikke vite om meg fordi bruddet var for ferskt. Jeg var med barnet en del, og ble introdusert som en venn i flere måneder. Da julen kom var han hos eksen ( alt for barna). Jeg måtte forstå dette siden jeg uansett skulle feire julen hjemme og dette var for barnets beste. Barnet har alltid bodd med moren og min kjæreste har i grunn skånet følelsene til eksen og barnet før mine. Selvsagt fant eksen ut om meg og ble knust over hvor fort han fant en annen. Jeg snakket med henne og hun så ut til å akseptere meg. Jeg har følt meg tilsidesatt og tråkket på flere ganger. Aldri vært sur på barnet, men følt at jeg har fortjent mer respekt etter flere år ved hans side. Jeg kunne aldri si stort, for sjalusien jeg har følt på hvor mye han gjør for henne og hvor lite han gjør for meg har jeg aldri kunnet innrømme. Da blir det vridd til at jeg er sjalu på et barn og at han gjør alt riktig. Nå som hun har fått seg kjæreste er helvete løs. I dag har jeg sittet og hørt på hvor ille det er at stefaren henter barnet på skolen. Hvor egoistisk eksen er som lar en ny mann ta denne papparollen så tidlig. Og tenk om han er pedofil. Og tenk hvor forvirret barnet blir som faktisk hadde sagt til han " jeg vil bare ha en pappa". Osv osv. Jeg lurte på om han ikke evner å se meg på noe tidspunkt, eller eksen som først ble alenemor også håndere meg. I julen fortalte jeg han at hun aldri hadde gått med på en julefeiring dersom hun hadde kjæreste og det ser jeg jo nå. Jeg klarer ikke å ha så mye sympati. Han prøver å vinne denne kampen mot stefaren og dør av sjalusi når hsn ser stefaren sitte ved siden av barnet. Jeg har sett bilder av min mann og henne på selveste fødestua. Har sittet hjemme og grått når de feiret jul. Har måttetdsvelge millionvis av kameler og aldri fått den minste sympati. Har jo valgt dette selv, men det har søren meg han også. Har opplevd å måtte sitte igjen når det ikke har vært plass fordi barnet er første pri. Også tåler han ikke at barnet har fått en stefar? Ble så provosert. Noe jeg kan og burde si for at han skal våkne? Noen formuleringer? Vurderer sterkt å forlate han. Synes dette evige dramaet suger meg tom for energi om dagen.Anonymous poster hash: c5ec2...b56
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 TS, dette har du neppe store muligheter til å endre ved hjelp av argumenter. Samboeren din virker egentlig ikke helt ferdig med sitt tidligere forhold. Du kan og bør selvsagt si hva du mener om det du ser/opplever, gjerne også at du vurderer å forlate ham og dramaet du ikke orker. Jeg skjønner godt at du holder på å eksplodere. Anonymous poster hash: b6117...c2e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Du fortjener bedre. Dette er ikke snakk om en mann med barn, det er ikke problemet, problemet er at han fortsatt ser ut til å henge igjen i sitt forrige forhold og ikke klarer å balansere det å ha barn med en annen og en ny kjæreste. Anonymous poster hash: 104ff...fe4
Nordis Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Dette går seg til med tida, Ts! Etterhvert venner far seg til at hans barn har en stefar og klarer å se at det også kan være positivt for barnet (om stefar er en ok fyr, vel å merke). For et barn vil biologisk far og mor alltid være viktigst, og man trenger ikke som far eller mor gå rundt å være redd for at barnet skal bli mer glad, eller knyttet til, steforeldren enn en selv. Det skjer sjelden og i hvertfall ikke om biologisk far og mor er gode omsorgspersoner med god tilknytning til sitt eget barn. Som steforelder må en øve seg på å legge vekk sjalusien. Trøsten er at det blir lettere å aksptere de "nyes" inntreden etterhvert som tida går. En steforelder kan være en god voksenvenn for et barn men kan aldri erstatte de biologiske foreldrene. Husk at barn er svært lojale mot sine biologiske foreldre. Det er slettes ikke sikkert at den nye stefaren prøver å ta fars plass. Kanskje vil han bare være barnets venn og ønsker å ha en god relasjon til barnet. Jeg er ikke enig med den over her som skrev at din samboer virker å ikke være ferdig med sitt tidligere forhold. Mest sannsynlig er han bare redd for at han med en stefars inntreden skal få sin egen relasjon til, og posisjon overfor, barnet truet. Det er svært lite sannsynlig. Se det heller som positivt for barnet at han/hun har mange fine voksenpersoner rundt seg. Endret 5. mars 2014 av Nordis
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Jeg tror det alltid føles ubehagelig å se en eks med en ny partner, selv om man er den som avsluttet. Mannen min er den som valgte å gå fea henne. Da synes jeg hun i det minste fortjener å ha det bra med en ny mann. Det er flere år siden det ble slutt mellom dem og det er først nå hun er stabik med en ny mann. Tror det plager mannen min at hun fant seg en mann som er ung, kjekk og flink med barnet. Jeg ser på mils avstand at han er sjalu. Han prøver å holde de fra hverandre ved å tilbringe alle dagene med barnet. Han tiøbringer mer tid med barnet enn noen andre fedre i klassen. Det blir kunstig og anspent. Off. Skulle bare mangle at han er sjalu på han fordi han har følelser for eksen. Han sa" jeg hater henne mer enn du aner. Jævla drittkjærring som lar han hente på skolen. Det er jeeeeg som er faren" t TSAnonymous poster hash: c5ec2...b56
Nordis Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Jeg tror det alltid føles ubehagelig å se en eks med en ny partner, selv om man er den som avsluttet. Mannen min er den som valgte å gå fea henne. Da synes jeg hun i det minste fortjener å ha det bra med en ny mann. Det er flere år siden det ble slutt mellom dem og det er først nå hun er stabik med en ny mann. Tror det plager mannen min at hun fant seg en mann som er ung, kjekk og flink med barnet. Jeg ser på mils avstand at han er sjalu. Han prøver å holde de fra hverandre ved å tilbringe alle dagene med barnet. Han tiøbringer mer tid med barnet enn noen andre fedre i klassen. Det blir kunstig og anspent. Off. Skulle bare mangle at han er sjalu på han fordi han har følelser for eksen. Han sa" jeg hater henne mer enn du aner. Jævla drittkjærring som lar han hente på skolen. Det er jeeeeg som er faren" t TSAnonymous poster hash: c5ec2...b56 Jo, men dette bekrefter jo bare deg jeg sier - det er stefars relasjon til BARNET som gjør han usikker og sjalu. Han er ikke sjalu fordi han ikke er ferdig med eksen. Ingenting av det du skriver tolker jeg dithen.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Jo, men dette bekrefter jo bare deg jeg sier - det er stefars relasjon til BARNET som gjør han usikker og sjalu. Han er ikke sjalu fordi han ikke er ferdig med eksen. Ingenting av det du skriver tolker jeg dithen. Det er godt å høre. Beroer meg litt. TS Anonymous poster hash: c5ec2...b56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå