Gå til innhold

Flere som utsetter montering av gensere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å strikke. Får helt dilla, og strikker hvert eneste ledige sekund. Men monteringen er det værre med. For-og bakstykket, samt ermer, har ligget klart for montering i 2 måneder :sjenert:

Må få montert denne uken, men høye meg så lett det er å utsette.

Flere som utsetter montering??

Anonymous poster hash: 9c9c7...f70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Men det er også fordi jeg har skrekken for å klippe i det jeg har brukt så lang tid på.

Mens sammensying av deler, det tvinger jeg meg til å gjøre med en gang. Jeg har heklet sammen en del gensere (skappel), og det går fortere. :)

Er det Marius hvor man må klippe og sy på ermer, da har jeg faktisk levert det til garnbutikken min. De har en veldig flink dame som syr sammen for en billig penge. Og det blir kjempe flott.

Anonymous poster hash: 0a8e5...8df
Skrevet

Du er ikke alene om det! Jeg tror jeg har et gen i kroppen min som er allergisk mot å fullføre håndarbeidsprosjekter. :fnise: Strikken i livet på jentas ribbebukse tok meg 3 måneder å tre i. Genseren jeg strikket til meg selv måtte jeg levere inn til mamma for å få montert, ellers hadde det aldri blitt gjort av meg. :sjenert: Det eneste jeg synes er gøy å montere sammen er lappetepper. Det betyr da at jeg endelig er ferdig med alle hundrevis av lapper og kan hekle sammen. :hjerte:

Skrevet

Hater å montere, men som mamma sier: det kjedlige arbeidet, blir også en del av resultatet.

Og så tenker jeg alltid på at det er så flott å få ting ferdig, slik at jeg slipper å ha dårlig samvittighet for å starte på noe nytt :laugh:

Skrevet

Jeg utsetter også :hallo: . Eller, det vil si at av de to genserne jeg har strikket som skulle monteres, så ble en montert av mamma, og den andre ligger fortsatt umontert :sjenert:

Klok av skade har jeg ikke strikket flere jakker/gensere som skal monteres. Jeg strikker alltid rundfelling eller raglanfelling, og jeg synes det er supert. Tidligere utsatte jeg også festing av tråder, men det har jeg nå blitt flink til å få unna (jeg synes nå det nesten er litt morsomt), og jeg håper derfor at jeg på sikt også skal bli flinkere til å montere.

Skrevet

Det skal være et særdeles fint plagg for at jeg skal gidde å strikke noe som krever montering. Velger heller raglan, rundfelling, opplukking av masker til ermer eller der hvor man øker masse masker til ermer og strikker dem på langs. Det fins mao. mange andre muligheter. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...