AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Etter at barna har blitt voksne og bor hjemme. Bestemmer dere fremdeles over dem? Gir dem penger? Vekker dere dem om morgenen? Leggetid? Har noen "regler"? Husarbeid? Hjelper dere dem med ting? Hva krever dere? Hva tenker dere er riktig? Anonymous poster hash: f28a2...c60
mara2012 Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Når de har begynt å jobbe/fylt 18, synes jeg de bør klare seg selv. Lære å ta ansvar, ved å i det minste klare å stå opp selv på morgenen. Når jeg var 18, og hadde full jobb, måtte jeg bidra mer hjemme også, med ett par tusen i husleie. Synes de bør være ganske selvstendige når de bor hjemme og er voksne.
Brunhilde Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Jeg har voksent "barn" boende hjemme og svarene er som følger: Nei, jeg bestemmer ikke over en annen voksen person. Nei, jeg gir ikke penger, men kan låne bort hvis krise. Nei, jeg vekker ikke om morgenen, det er ikke nødvendig, h*n står helt greit opp selv. Nei, jeg blander meg ikke i leggetid. Nei, vi har ikke regler, men gir hverandre beskjed hvis vi blir borte over natten uten at det er planlagt. Ja, husarbeidet deles på. Ja, hjelper hverandre hvis behov. Krever noe? Gjensidig respekt for hverandre og hverandres privatliv! Men så lenge h*n studerer og klarer å spare litt, så forlanger jeg ikke penger for at h*n skal bo her. 3
asterix Skrevet 6. mars 2014 #4 Skrevet 6. mars 2014 Jeg krever at de tar sin del av husarbeidet og hjelper til med div ting jeg har behov for hjelp til, ellers lever de sine egne liv. Jeg hjelper dem kun hvis det er spesielle ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå