Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Sorry, I don't mean to rain on your parade...

Synes ingen av kjolene er formelle nok slik smoking kleskoden "krever". Smoking er mindre formelt enn galla men alikevel mer enn "mørk dress". Disse er for simple, enkle og "billige". Skal du absolutt ha en av de synes jeg nr 2 var finest.

• Liker 4
Skrevet

Sorry, I don't mean to rain on your parade...

Synes ingen av kjolene er formelle nok slik smoking kleskoden "krever". Smoking er mindre formelt enn galla men alikevel mer enn "mørk dress". Disse er for simple, enkle og "billige". Skal du absolutt ha en av de synes jeg nr 2 var finest.

Ååå, det er skikkelig vanskelig med sånn kleskoder... :(

Mener du jeg heller skulle gått for en fotsid?

Gjest constance90
Skrevet

Ååå, det er skikkelig vanskelig med sånn kleskoder... :(

Mener du jeg heller skulle gått for en fotsid?

Ja det er litt vanskelig innimellom.

Det som er så fint med koden "Smoking" er at du kan ha en kort kjole men den må alikevel være formel. Tenk rene stoffer og lite dilldall. Elise Ryan kjolene er nydelige, har flere selv, men det er rett og slett ikke fint nok i den setningen. Skulle du derimot til "mørk dress" så hadde flere av de passet perfekt.

Denne typen: kjole hadde passet ganske bra. Du finner også flere i kortere versjon, Google gjerne etter coktail dresses og formal dresses. Men du trenger ikke bruke haug med penger på agape osv :)

Desverre så kan man ikke gå i hva man vil i bryllup. Man bør følge koden.

Gjest constance90
Skrevet

Eneste jeg så var at kjolen satt litt dårlig på modellen så du må nok belage deg på å sy til brystområdet litt slik at det ikke ser ut som det er fryktelig mye ekstra stoff. Men det kan også være at du er mer barmfarget enn modellen :fnise:

Skrevet

Eneste jeg så var at kjolen satt litt dårlig på modellen så du må nok belage deg på å sy til brystområdet litt slik at det ikke ser ut som det er fryktelig mye ekstra stoff. Men det kan også være at du er mer barmfarget enn modellen :fnise:

Jeg er enig i at den første var finest. Jeg er mer barmfager enn modellen, så forhåpentligvis, om jeg velger denne, vil ikke brystene synes ;) Så også at nr 2 ikke hadde min strl inne, så det hadde ikke blitt aktuelt uansett. Den var fin den du linket til!

Gjest constance90
Skrevet

Synes du absolutt kan gå for nr 1 :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har faktisk denne her da:

22ge4z.jpg

Kunne den fungert?

Skrevet

Det var i varierende grad pene kjoler, men jeg har alltid fått høre at kjoler til den kleskoden bør dekke knærene. Kanskje om du finner en kjole som er litt som nummer 1, bare hvor chiffon-skjørtet går til anklene? Nå er jo en del av de modellene ganske høye så ofte vil skjørtet dekke mer på oss vanlige;)

Om vielsen er i kirka så er det kotyme der at skuldrene er dekket, det holder med ett skjerf.

Skrevet

Jeg har faktisk denne her da:

22ge4z.jpg

Kunne den fungert?

Den var nyyydelig^_^

Nå ser ikke jeg om den er sort eller mørkeblå, men om den er sort så vil noen rynke på nesen. Fordi sort er farge for begravelser. At selve kjolen hadde vært TOTALT upassende i en begravelse og er festlig og pen spiller ingen rolle...

Gjest constance90
Skrevet

Den var nyyydelig^_^

Nå ser ikke jeg om den er sort eller mørkeblå, men om den er sort så vil noen rynke på nesen. Fordi sort er farge for begravelser. At selve kjolen hadde vært TOTALT upassende i en begravelse og er festlig og pen spiller ingen rolle...

Man kan fint bruke sort til bryllup men resten av antrekket må være "festlig" :)

• Liker 1
Skrevet

Den var nyyydelig^_^

Takk! :) Den er marineblå, fargen vises ikke godt på bildet. Så du tror denne ville vært ok? Får håpe den ikke er for stor da!

• Liker 1
Skrevet

Man kan fint bruke sort til bryllup men resten av antrekket må være "festlig" :)

Der er jeg helt enig med deg^_^

Skrevet

Takk! :) Den er marineblå, fargen vises ikke godt på bildet. Så du tror denne ville vært ok? Får håpe den ikke er for stor da!

Den er jo ikke galla og til smoking kan man fint bruke maxi-kjoler, jeg tror det blir kjempe bra^_^

• Liker 1
Skrevet

Den er jo ikke galla og til smoking kan man fint bruke maxi-kjoler, jeg tror det blir kjempe bra^_^

Takk! Da tror jeg at jeg går for den. Penger spart! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...