AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Jeg var forlover i min venninnes bryllup for 3 år siden. Hun er en god venninne, men ikke blant mine beste. Etter dette bryllupet har jeg vært forlover til to andre venninner. Den ene av dem min beste venninne, som jeg ønsker å ha til forlover. Den andre ønsker jeg også å ha til forlover. Jeg sliter bare sånn med dårlig samvittighet ovenfor den første venninnen min som jeg var forlover til. Jeg tror nok hun håper å bli min forlover. Jeg syns rett og slett det blir vanskelig å skulle velge :-( noen som har vært i en lignende situasjon? Anonymous poster hash: 8cf0e...4f0
Gjest Groupon Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Ja jeg! Men jeg har valgt å ha flere😊så det har løst seg fint!
vaniljeglasur Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Syntes ikke du skal tenke på det. Det er DIN dag og DU som velger hvem du vil ha, uansett. Selvom du var forloveren hennes så er det ingenting som tilsier at hun på være din forlover Velg den du vil ha, og ikke unnskyld deg eller ha dårlig samvittighet! 2
Tropic Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Jeg skal være forlover til ei venninne, hun var forlover til ei annen ei for litt siden, og jeg igjen kommer ikke til å ha henne som min forlover når den tid kommer. Sånn er det bare, man velger den man føler står seg nærmest og som man selv ønsker å ha som forlover!
Lilypond Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Jeg var forlover i min venninnes bryllup for 3 år siden. Hun er en god venninne, men ikke blant mine beste. Etter dette bryllupet har jeg vært forlover til to andre venninner. Den ene av dem min beste venninne, som jeg ønsker å ha til forlover. Den andre ønsker jeg også å ha til forlover. Jeg sliter bare sånn med dårlig samvittighet ovenfor den første venninnen min som jeg var forlover til. Jeg tror nok hun håper å bli min forlover. Jeg syns rett og slett det blir vanskelig å skulle velge :-( noen som har vært i en lignende situasjon?Anonymous poster hash: 8cf0e...4f0 Syns ikke du skal føle deg forpliktet til å spørre denne første venninnen. Du har tross alt vært forlover tre ganger, det er ganske naturlig at du velger én av disse personene fremfor alle tre som forlover. Derimot skjønner jeg at dersom du velger å ha 2 av 3 som forlovere, det kan virke litt urettferdig mot denne første venninnen, selv om det er din dag og ditt bryllup. Et alternativ kunne jo vært å kjøre den litt mer amerikanske versjonen, med en forlover og to (eller flere) voksne brudepiker? Da får du iallfall inkludert alle tre, og løst luksusproblemet med for mange kandidater til forlover. 2
våren14 Skrevet 6. mars 2014 #6 Skrevet 6. mars 2014 Jeg forventer på ingen måte at min forlover skal spørre meg tilbake den dagen hun skal gifte seg... Skjønner ikke hvorfor det skal måtte gå "begge veier"? Man velger den man selv ønsker, og det er ikke en gang alltid det passer å ha sin beste venninne heller. Så jeg ville ikke tenkt på det, men valgt akkurat den jeg ville ha
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #7 Skrevet 6. mars 2014 Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt (du må jo uansett velge en eller to av dem). Selv ville jeg ikke reagert på at min forlover valgte en annen som sin forlover. Jeg er riktignok ingen "bestevenninnejente", og valgte en venninne uten å legge så voldsomt mye mer i det. Jeg regner med at hun velger en som hun føler er enda nærere, siden hun er en litt annen type. Helt uproblematisk. Det vil sikkert variere litt ut ifra hvilken type person man er, men uansett så må du jo velge det du føler er riktig selv. Sånt må man tåle. Anonymous poster hash: 735bc...6db
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Du kan bare ha en forlover. Anonymous poster hash: 39ee6...098 1
FalconPunch Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Dette skal du ikke bekymre deg sånn for. En venninne av meg ble ikke invitert i utdrikkingslaget til hun som hadde vært hennes forlover. Det svei. Og jeg mister respekten for denne venninna. Så jeg ville passet på å inkludere henne i slike ting. Men siden du har vært forlover for flere, sier det seg jo selv at ikke alle disse kan være forlovere for deg.Anonymous poster hash: c69ac...ade
Gjest Wei Wei Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 I min omkrets er det en tradisjon er forlovede skal være ugifte.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Du kan bare ha en forlover. Anonymous poster hash: 39ee6...098 Dette var da svært bastant sagt, og du har ikke engang rett. Jeg var senest i bryllup i fjor sommer der både brud og brudgom hadde valgt å ha to forlovere hver! Anonymous poster hash: 9c71b...9aa
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Dette var da svært bastant sagt, og du har ikke engang rett. Jeg var senest i bryllup i fjor sommer der både brud og brudgom hadde valgt å ha to forlovere hver! Anonymous poster hash: 9c71b...9aa Selv om to gis rollen som forlover, så er det kun én forlver på papiret. Juridisk sett kan du ikke ha mer enn én. Anonymous poster hash: bf40e...97f 3
Solbærsaft Skrevet 6. mars 2014 #14 Skrevet 6. mars 2014 Dette var da svært bastant sagt, og du har ikke engang rett. Jeg var senest i bryllup i fjor sommer der både brud og brudgom hadde valgt å ha to forlovere hver! Anonymous poster hash: 9c71b...9aa Vedkommende har rett.. Fra ekteskapsloven: § 7.Bevis for at ekteskapsvilkårene er oppfylt. j.Hver av brudefolkene skal stille en forlover som skal erklære på ære og samvittighet at han eller hun kjenner parten, og opplyse om parten tidligere har inngått ekteskap eller registrert partnerskap og om brudefolkene er beslektet slik som nevnt i § 3.Forloverne må være myndige. I særlige tilfeller kan fylkesmannen gi samtykke til at ekteskap blir inngått uten forlovere, eller at det bare er én forlover for begge partene Hvis man velger å ha "flere forlovere", så er det kun en av dem som er forlover. De andre er brudepiker, selv om de kaller seg noe annet.
Glitnir Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 Skjønner at du føler deg bundet, men prøv å glemme det. Du skal føle deg vel med beslutningen, og du kommer sannsynligvis til å føle deg bedre med å velge den du ønsker enn en du bare velger av samvittighet. I bekjentskapskretsen har jeg en guttegjeng på seks stykker. De fem første som giftet seg, hadde samme forlover - sjettemann. Når han til slutt giftet seg tok han sin bestekompis - en utenfor gjengen
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #16 Skrevet 9. mars 2014 Dette skal du ikke bekymre deg sånn for. En venninne av meg ble ikke invitert i utdrikkingslaget til hun som hadde vært hennes forlover. Det svei. Og jeg mister respekten for denne venninna. Så jeg ville passet på å inkludere henne i slike ting. Men siden du har vært forlover for flere, sier det seg jo selv at ikke alle disse kan være forlovere for deg.Anonymous poster hash: c69ac...ade [/quote Det er jo ikke bruden som inviterer i utdrikningslag, men forloveren. Så du kan ikke klandre bruden, hun vet vell ofte heller ikke hvem, hva, hvor, når det er:)Anonymous poster hash: 3cc7e...668 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #17 Skrevet 9. mars 2014 Jeg ville valgt hun jeg virkelig ønsket som forlover. Forstår at to bestiser vil være forlover for hverandre, men det finnes jo andre folk i livene til begge. Så etter at den ene er gift, kan ting forandre seg frem til den andre skal stå brud. Om jeg var forlover for tre venninner, og den første ble snurt fordi jeg valgte en helt annen til å være forlover, hadde jeg nok lurt litt på hvor god venn hun uansett var. Ei veldig god venninne av meg (V) følte at hun måtte velge ei gammel barndomsvenninne til forlover, mye pga. dårlig samvittighet. Venninna forventet det.. Hun hadde bare V, på en måte. Mens V hadde blitt knyttet til meg og et par andre iløpet av de siste 10 årene. Jeg vet med meg selv at jeg velger utifra hvem jeg har sterkest bånd til; søsteren min. Anonymous poster hash: df1fe...510
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå