AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Kan dere anbefale en god hvitvin? Skal bare ha noe å kose meg med på fredagskvelden altså Anonymous poster hash: 9dda0...26d
Marie90 Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Smaken er forskjellig. Jeg liker torre hvitviner som ikke er altfor fruktige. Gaar etter en Sancerre eller Chablis som regel.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Smaken er forskjellig. Jeg liker torre hvitviner som ikke er altfor fruktige. Gaar etter en Sancerre eller Chablis som regel. Jeg vet, jeg har bare ikke så mye erfaring med hvitvin, så jeg er ikke så veldig sikker på hva jeg er ute etter når det gjelder smak, tørrhet osv. TS Anonymous poster hash: 9dda0...26d
Hollie321 Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Dr Loosen er en god søt hvitvin som de fleste liker, spesielt om du er nybegynner. Kjempegod
Froz1 Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Jeg liker også viner som er litt tørre, og har funnet en fantastisk som heter Robertson. Jeg kjøpte den i 3l boks, men den finnes sikkert som flaske
Butter Skrevet 7. mars 2014 #6 Skrevet 7. mars 2014 Kan anbefale en som heter trullo. Den er halvtørr og kan falle i smak for de fleste.
Butter Skrevet 7. mars 2014 #7 Skrevet 7. mars 2014 Dr Loosen er en god søt hvitvin som de fleste liker, spesielt om du er nybegynner. Kjempegod Og andre synes den er fryktelig søt. God for de som liker søt vin, men vil absolutt ikke si at de fleste liker den. En grei nybegynnervin vil jeg si.
Gjest pluviophile Skrevet 7. mars 2014 #8 Skrevet 7. mars 2014 (endret) En halvtørr riesling er en god start for de fleste nybegynnere, men legg på et par tiere og få hjelp av en polansatt. Trullo og Dr.Loosen er kjente for mange, men det finnes uendelig mange mye mer elegante halvtørre hvitviner - og ikke bare riesling. Litt avhenging av hvor vågål du er, selvsagt, men jeg ville mye heller anbefalt en aromatisk sauvignon blanc fra New Zealand, eller kanskje en albariño fra Spania. Disse er pr.def. tørre, men det trenger ikke å ha noen betydning - halvtørt er ikke nødvendigvis den riktige veien å gå for en begynner. Endret 7. mars 2014 av pluviophile
Monstrum Skrevet 7. mars 2014 #9 Skrevet 7. mars 2014 Jeg er ikke vant med vin, men er veldig glad i Black Tower og Riesling Mozelland(?) Black Tower "juleversjonen" (med marisumønster og reinsdyr på flaska) er kjempegod synes jeg, veldig frisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå