AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Jeg slo til på et tilbud på et 30 dagers medlemsskap på Elixia, siden jeg knapt har satt mine bein på et senter før, men kunne tenke meg å prøve. Sånn ellers driver jeg med gåturer i bratte oppoverbakker (30-40 min totalt på rundt 4 km) og ridning med korte stigbøyler og mye fart (ca 3 ganger i uken, 45-90 min pr gang), og noen tusleturer med en snittfart på 6-7 km/t (6 km 1-2 ganger i uken, med selskap, så bruker en del luft på snakking) Beinstyrken er ikke så ille, men skulle vært bedre. Jeg blir ikke støl lengre. Og ideelt sett bør jeg i løpet av året kunne løpe 3 km på 15 minutter, planke og sitte 90 grader i 2 min. Jeg eier egentlig ikke motivasjon, og den beste trimmen for meg er hestene, for de vil ikke alltid stoppe når jeg føler meg litt sliten. Føler at det er tungt og at jeg får melkesyre umiddelbart når jeg setter i gang, men den forsvinner når jeg blir varm. Når jeg tar fjellturen min er det bare om å gjøre å bli fortest mulig ferdig, fordi jeg egentlig synes det er drita kjedelig Hvor skal jeg begynne? Var på noen spinning og aerobictimer for et par år siden, aerobic var OK men spinningen ble gørr etter to ganger da instruktøren brukte den samme musikken HVER gang... Gruppetrening er egentlig det som frister mest, for å begynne å styre med vekter og fjas uten å vite hva jeg egentlig driver med, er vel bare tull (og underholdning/irritasjon for de andre på senteret?) Apparater har jeg såvidt vært innom, men aner jo egentlig ikke hvor mye vekt man skal ha på og hvor mange ganger man skal gjøre det. Noen tips til en glad nybegynner? Anonymous poster hash: 69a6e...00a
Gjest Ninab Skrevet 7. mars 2014 #3 Skrevet 7. mars 2014 Tja, hva liker du da? Det er ulike spinningtimer med ulike instruktører, så jeg anbefaler deg å prøve litt forskjellig jeg.. en time kan være bra med en, og ræva med en annen. jeg for min del liker aller best Heartbeat timer, jeg er dårlig på koreografi, så type aerobic og zumba er ikke noe for meg, da blir jeg bare stående som ei gås å vagge. Jeg begynte med spinning, også gikk jeg over til fast,fit'n'fabolus, veldig morsom time men den er hard.. Strakk en muskel, og turte ikke det mer.. nå er det heartbeat30 intervall som er tingen, i kombinasjon med frivekter. Cario step er gøy men her og må beina henge med.. litt øvelse gjør mester, så gi ikke opp etter 1 time, du trenger litt tid på å lære trinn og koreografi. Liker du danse så prøv zumba/dancetour, liker du full fart så ta cardio energy for eksempel.. Stryke core er bra styrketrening.. Du mp egentlig bare velge deg noe du synets høres ålright ut, også prøver du ett par ganger..
Fluffe Skrevet 7. mars 2014 #4 Skrevet 7. mars 2014 Jeg har prøvd meg to ganger på dette og det har rett og slett gått til helvette hver gang. Jeg har prøvd saltimer, Pt timer og egenttrening. Jeg tror at det rett og slett treningsenter passer for alle. Noen treningsentere tilbyr deg gratis pt time der de setter opp ett program for deg og går gjennom hvor mye du skal løfte såså mange ganger osv. Personlig: Jeg lastet heller ned endomondo appen og konkurerer mot venner i å gå mest mulig og jeg har fåt lagt inn ett opptreningsprogram på appen som pusher meg til å klare å løpe 5km etter så så mange uker.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #5 Skrevet 7. mars 2014 Takk for innspill!! Har meldt meg på noe styrkesalgreier i morgen, så får vi se. Demovideo viste et kvinnemenneske som stod og jukket med en vektstang på skuldrene Etterpå blir det squash. Endomondo har jeg brukt lenge, for den har ridning som aktivitet Været er litt uinspirerende, kan bestemme meg for at "i morgen blir det fjelltur", inntil jeg våkner og ser været ute... Anonymous poster hash: 69a6e...00a
Missi89 Skrevet 9. mars 2014 #6 Skrevet 9. mars 2014 Elixia medlem her å. Cardio energi er en time full av energi Hehe. Jg elsker den. God trening og morsomt. Cardio step som andre sier ikke gi opp etter en time. Vase spinning menneske før men syns det er kjedelig for tiden. Så jg løper selv intervaller på mølle også mye styrke core og to timer fast i uken med PT. Og prøv deg frem med gruppe timer. Boxing er også utrolig morsomt og slitsomt. Får ut all aggresjon. Kommer hjem til mannen min og bare heeeei kjære. Da skjønner han at jg har tatt en boxetime Hehe.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2014 #7 Skrevet 11. mars 2014 Da har jeg prøvd Power, spinning og kettlebells. Power er foreløpig vinneren, med kettlebells som en nummer to (bortsett fra han dusten som stod foran meg og tok så mye plass. Jeg kunne jo bare sluppet den når vi tok sving, men... ) Spinninginstruktøren var mumlete og regnet med alle hadde gjort dette før. Men nå har jeg googlet åssen innstillinger man skal ha på sykkelen, så jeg er bedre forberedt til neste gang Anonymous poster hash: 69a6e...00a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå