Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette blir muligens usammenhengende, men jeg prøver.

I går kom det fram at samboeren min har tstt kredittkortet mitt uten å spørre om det var greit først, og da jeg så at det var bortefra lommeboka noen dager senere og spurte han om han visste hvor det var, så løy han til meg og sa at han ikke visste, "men han kunne hjelpe meg å lete hjemme".

I går fikk jeg regning på kortet, med oversikt over hvor mye og når han har tatt ut penger. Snakket da med ham, og omsider innrømmet han å ha tatt kortet. Sier han var desperat etter ekstra penger, og forteller at han har fått masse restskatt han sliter med å betale ned. Dette hadde han da ikke tort å fortelle meg, sier han, da han ikke ville gi forholdet vårt enda flere bekymringer enn vi alt hadde. Vi har nylig hatt en tøff periode, ironisk nok følte jeg at vi var på vei oppover igjen da jeg fant ut dette.

I mine øyne henger det ikke på greip st han ikke kan dele økonomiske bekymringer med meg, og at han heller velger å ta kortet mitt og lyve om det?! Han sier at det var ikke meningen jeg skulle finne det ut, han skulle betale tilbake først, sier han.

Jeg har fått tilbake alle pengene og vel så det nå så jeg kan gjøre opp, men allikevel. ..

Føler meg sviktet. Vi har tidligere vært gjennom tøffe tak og har gått lenge i parterapi, og nå føler jeg bare at han pisser på alt arbeidet vi la ned der.

Jeg er helt fortvilet, og har mistet tilliten til han. Det gjør ikke akkurat saken bedre at vi snart har to små barn sammen.

Noen som har noen råd? Noen som har opplevd lignende?

Anonymous poster hash: e4029...e37

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Skjønner godt at han ikke VIL dele økonomiske problemer med deg. Han føler nok at han har sviktet familien og ikke kan bidra så godt som han burde.

Det er ikke greit å ta kredittkortet ditt men han har betalt tilbake og det kan være ærlig og oppriktlig at han skulle betale før du ville lagt merke til det. Han prøver å redde seg selv uten å spør om hjelp, da må man gjerne ty til litt juksemiddler. Men hvis han har beklaget seg, han brukte pengene på hva han sa han brukte de på og attpåtil betalt tilbake, så ville jeg glemt saken. Noen ganger er det mer slitsomt å være sint og lei seg enn å bare gå videre.

Tilgi heller, verden blir så mye kjekkere.

• Liker 5
Skrevet

Skjønner godt at han ikke VIL dele økonomiske problemer med deg. Han føler nok at han har sviktet familien og ikke kan bidra så godt som han burde.

Det er ikke greit å ta kredittkortet ditt men han har betalt tilbake og det kan være ærlig og oppriktlig at han skulle betale før du ville lagt merke til det. Han prøver å redde seg selv uten å spør om hjelp, da må man gjerne ty til litt juksemiddler. Men hvis han har beklaget seg, han brukte pengene på hva han sa han brukte de på og attpåtil betalt tilbake, så ville jeg glemt saken. Noen ganger er det mer slitsomt å være sint og lei seg enn å bare gå videre.

Enig i denne.

Jeg ville likevel pratet med ham og understreket at dere er nodt til aa kunne prate om okonomi - dere har barn attpaatil. Restskatt maa betales og det er ikke som om han kjopte luksusvarer for pengene, men du kunne jo garantert laant ham dersom han hadde spurt. Det er bare stoltheten som staar i veien.

Jeg ville ikke kjeftet og smelt i hvert fall. Jeg regner med at han er flau nok som det er.

AnonymBruker
Skrevet

Skift pin-kode på kredittkortet ditt ts.

Anonymous poster hash: 0edbb...b0b
  • Liker 6
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ha flyttet ut etter noe sånt, hva mer økonomisk rot er det han holder skjult???

• Liker 5
Gjest Lille-pus
Skrevet

Den der hadde helt klart betydd at han fant kofferten sin på trappen og at døren hadde ny lås.

Det er et stjerneeksempel på absolutt alt som går på tvers av mine verdier.

• Liker 3
Skrevet

Enig med Gjest og Lille-Pus her, han vil ikke involvere deg i problemene, men å stjele fra deg og lyve til deg er ok? WTF?!

• Liker 4
Gjest Chloe87
Skrevet

Det å fortelle deg om sine økonomiske problemer kunne han ikke, men å bruke kredittkortet ditt uten tillatelse derimot..

Gjest Heartbeat
Skrevet

Dette er utilgivelig! Hadde aldri akseptert noe slikt, det er å stjele. Hadde han derimot fortalt meg om pengeproblemene hadde jeg betalt med glede, såfremt det ikke var noe som ofte gjentok seg :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg har like så godt sitert alle dere som har svart, tror det hjelper meg litt å sortere mine egne tanker når jeg svarer på deres.

Ja, han føler nok helt klart at han har sviktet familien og at han ikke kan bidra så bra som han burde, han har sagt omtrent akkurat det til meg. Men i mitt hode hjelper det ikke akkurat å ta sin egen samboers kredittkort uten å ha spurt, det er jo bare ytterligere et svik... Kunne jo da i det minste ha innrømmet det når jeg spurte første gang... Men han sier han fikk panikk fordi det alt var så dårlig stemning mellom oss, og han følte han stod på kanten av stupet... Så derfor ville han ikke dele dette med restskatten med meg heller... Det hadde bare vært så mye bedre om han hadde gjort nettopp det, dårlig stemning fra før av i forholdet eller ei.

Enig i denne.

Jeg ville likevel pratet med ham og understreket at dere er nodt til aa kunne prate om okonomi - dere har barn attpaatil. Restskatt maa betales og det er ikke som om han kjopte luksusvarer for pengene, men du kunne jo garantert laant ham dersom han hadde spurt. Det er bare stoltheten som staar i veien.

Jeg ville ikke kjeftet og smelt i hvert fall. Jeg regner med at han er flau nok som det er.

Ja, hadde han bare spurt, så kunne jeg godt ha lånt ham, eller vi kunne SAMMEN ha prøvd å finne en løsning på problemet. Jeg trodde jo vi kunne prate om økonomi, men der tok jeg visst feil.

Skift pin-kode på kredittkortet ditt ts.

Anonymous poster hash: 0edbb...b0b

Takk, god idè.

Jeg ville ha flyttet ut etter noe sånt, hva mer økonomisk rot er det han holder skjult???

Huff, jeg tenker i samme baner... Ang. å flytte ut, så vet jeg ikke. Er som sagt kjempeforvirret og lei meg. Vi har barn sammen, og venter et til, jeg kjenner veldig på at det ikke er "bare" å skulle flytte ut, heller...

Den der hadde helt klart betydd at han fant kofferten sin på trappen og at døren hadde ny lås.

Det er et stjerneeksempel på absolutt alt som går på tvers av mine verdier.

Det går på tvers av mine verdier også, og jeg fatter ikke hvordan han kunne tenke at det var bedre å gå bak ryggen min enn å være ærlig om problemet... Men han hadde vel ikke tenkt at jeg skulle finne det ut før han hadde fått betalt tilbake, og dermed skulle han liksom "skåne" meg, som han sier.

Enig med Gjest og Lille-Pus her, han vil ikke involvere deg i problemene, men å stjele fra deg og lyve til deg er ok? WTF?!

Tenker det samme... I mine øyne er dette et tillitsbrudd... :tristbla:

Det å fortelle deg om sine økonomiske problemer kunne han ikke, men å bruke kredittkortet ditt uten tillatelse derimot..

Ja, gudene vet hvordan han har tenkt... Jeg forstår det ikke akkurat nå.

Dette er utilgivelig! Hadde aldri akseptert noe slikt, det er å stjele. Hadde han derimot fortalt meg om pengeproblemene hadde jeg betalt med glede, såfremt det ikke var noe som ofte gjentok seg :)

Det er nettopp det jeg må finne ut, da, om det er utilgivelig eller ikke. Jeg hadde selvfølgelig hjulpet om han bare hadde spurt, men det var han tydeligvis redd for... Han burde vel skjønne at det er langt verre å gå bak ryggen min?!

Jeg tenker mest - eller mye - på barna våre. Ellers masse motstridende følelser. For meg føles dette absolutt ikke greit. Gå fra ham pga dette, gjøre barna til skilsmissebarn pga dette? Jeg vet ikke. Kjenner jeg er sliten. Skulle så ønske han hadde delt problemet med meg i utgangspunktet, det hadde vært så utrolig mye bedre og smartere.

Anonymous poster hash: e4029...e37
Gjest Runforit
Skrevet

Er han rotete med økonomien ellers eller var dette første gangen han havnet i pengeknipe kun pga restskatt?

AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt å være sammen med en slik person.

Anonymous poster hash: b797a...22c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...