AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Jeg hadde en litt ubehagelig opplevelse på en butikk her om dagen. Etter å ha prøvd en genser så spurte hun som jobbet der om jeg ikke hadde tenkt å legge den på plass igjen? Jeg svarte at det hadde jeg ikke tenkt til ettersom jeg ikke jobbet der? Er dette vanlig? Syntes hun var rimelig frekk + at hun hadde jo måtte gjøre det selv uansett da jeg ikke er noe flink til å brette klær og det hadde sett ut som et helvete. Jeg tok jo med meg genseren ut av prøverommet, men jeg syntes ikke det er min jobb å stå i en butikk å brette klær. Var dette frekt av meg? Anonymous poster hash: 8301b...3e8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Jeg hadde en litt ubehagelig opplevelse på en butikk her om dagen. Etter å ha prøvd en genser så spurte hun som jobbet der om jeg ikke hadde tenkt å legge den på plass igjen? Jeg svarte at det hadde jeg ikke tenkt til ettersom jeg ikke jobbet der? Er dette vanlig? Syntes hun var rimelig frekk + at hun hadde jo måtte gjøre det selv uansett da jeg ikke er noe flink til å brette klær og det hadde sett ut som et helvete. Jeg tok jo med meg genseren ut av prøverommet, men jeg syntes ikke det er min jobb å stå i en butikk å brette klær. Var dette frekt av meg? Anonymous poster hash: 8301b...3e8 Jeg hadde gjort det samme som deg. Som du sa, "jeg jobber ikke her". Anonymous poster hash: 290fa...686 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 Populært innlegg #3 Skrevet 5. mars 2014 Jeg synes begge var frekke. Anonymous poster hash: 6227c...b52 56
Gjest Emera Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Jeg henger/legger alltid på plass etter meg, med mindre det står et stativ til prøveklær ved prøverommene. Ansatte i butikker er ikke tjenere.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Høflige kunder henger ting tilbake på plass. De som jobber der er ikke mora di, ts. Bli voksen. Anonymous poster hash: 32de8...23a 41
Gjest New_Girl Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Jeg henger alltid på plass klærne etter meg. Hater når prøverommet er fulle av klær som andre ikke gidder å ta med seg ut. 16
Nebel86 Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Det er ikke et spørsmål engang for min del, henger alltid på plass. Det handler om oppdragelse og folkeskikk, ikke at man jobber der. Er du en av de som alltid lar søppel og brett ligge igjen etter deg på kafè, mcdonalds etc? 15
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Akkurat som om de som jobber i butikk ikke har andre ting å gjøre. Pakke ut klær, ordne kampanjer, hjelpe kunder, stå i kassa, for å nevne noe. Jeg har forståelse for at kundene ikke er kjent i butikken, og derfor ikke finner igjen klærne de har prøvd. Likevel synes jeg at de kan prøve å vise de ansatte såpass mye respekt for de ansatte at de klarer å henge klærne tilbake på hengeren, og ut på stativet utenfor prøverommet. Jeg er mildt sagt drittlei av folk som kaster klærne i hauger inne på prøverommet, vrenger klærne og kaster de på gulvet. Det forsurer arbeidsdagen, og gjør at man får mindre tid til kundene. Anonymous poster hash: cbb99...f40 15
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Jeg henger alltid på plass klærne etter meg. Hater når prøverommet er fulle av klær som andre ikke gidder å ta med seg ut. Jeg tok det jo med ut, det er jeg enig i at man må gjøre, men jeg syntes ikke det er min jobb å stå og brette klær der. Og ikke kan jeg brette klær på den måten de har gjort det uansett... Anonymous poster hash: 8301b...3e8 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Jeg rydder etter meg ja, så langt det lar seg gjøre. Mora mi jobber ikke på noen av butikkene jeg ferdes på Anonymous poster hash: 1b09e...e39 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Akkurat som om de som jobber i butikk ikke har andre ting å gjøre. Pakke ut klær, ordne kampanjer, hjelpe kunder, stå i kassa, for å nevne noe. Jeg har forståelse for at kundene ikke er kjent i butikken, og derfor ikke finner igjen klærne de har prøvd. Likevel synes jeg at de kan prøve å vise de ansatte såpass mye respekt for de ansatte at de klarer å henge klærne tilbake på hengeren, og ut på stativet utenfor prøverommet. Jeg er mildt sagt drittlei av folk som kaster klærne i hauger inne på prøverommet, vrenger klærne og kaster de på gulvet. Det forsurer arbeidsdagen, og gjør at man får mindre tid til kundene. Anonymous poster hash: cbb99...f40 Men dette er jo jobben din når du jobber i butikk! Anonymous poster hash: 8301b...3e8 14
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Det er ikke et spørsmål engang for min del, henger alltid på plass. Det handler om oppdragelse og folkeskikk, ikke at man jobber der. Er du en av de som alltid lar søppel og brett ligge igjen etter deg på kafè, mcdonalds etc? På McDonalds og Ikea og sånt ville jeg selvfølgelig ryddet etter meg, men ikke hvis det ikke står fremme søppelbøtter og stativ til oppvasken. Jeg har selv jobbet på cafe og tenkte selvfølgelig at det var en del av jobben min å rydde etter gjestene, det er jo derfor de er gjester og jeg er ansatt... Anonymous poster hash: 8301b...3e8 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Jeg henger/legger alltid på plass etter meg, med mindre det står et stativ til prøveklær ved prøverommene. Ansatte i butikker er ikke tjenere. Jepp Anonymous poster hash: e87d3...94d 1
Antlers Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 I mindre butikker henger jeg klærne på plass igjen, med mindre den ansatte tilbyr seg å gjøre det (noe som ofte skjer). I større kjedebutikker har jeg ikke sjans til å huske hvor alt skal henge, så da får nesten de som kjenner butikken ta på seg jobben. Jeg henger dog alltid de prøvde klærne pent på stativet utenfor prøverommet, med mindre jeg har fått en innpåsliten ansatt etter meg, typ: "Hvordan går det heeeer da? *røske vekk forhenget*". Da bare forlater jeg butikken. Heldigvis ikke så ofte det skjer, da. Synes ingen av dere var direkte frekke, men i mindre butikker (som ofte bare har én person på jobb), synes jeg det er normal høflighet å henge tilbake det man har prøvd. Kommer det flere kunder bør den ansatte være klar til å betjene disse fremfor å henge tilbake og brette alt forrige kunde har prøvd. Fulle, rotete prøverom er også lite innbydende for nye kunder. Om bretting er et problem så kunne du jo tatt med genseren ut og sagt "Jeg er dessverre dårlig på bretting. Vil du kanskje gjøre det selv så det blir pent? :)" 2
Gjest constance90 Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 Henger alltid på plass. Bretter også etter beste evne. Selv om det gjerne ikke blir så fint som butikken vil ha det er det forsatt penere enn en krøllete genser sammenrulla som en ball, stuffet lengst mulig under speilet i prøverommet. Passe lei av kunder som slenger ting i fra seg hvor de vil. 5
makkapakka Skrevet 5. mars 2014 #16 Skrevet 5. mars 2014 Jeg hadde en litt ubehagelig opplevelse på en butikk her om dagen. Etter å ha prøvd en genser så spurte hun som jobbet der om jeg ikke hadde tenkt å legge den på plass igjen? Jeg svarte at det hadde jeg ikke tenkt til ettersom jeg ikke jobbet der? Er dette vanlig? Syntes hun var rimelig frekk + at hun hadde jo måtte gjøre det selv uansett da jeg ikke er noe flink til å brette klær og det hadde sett ut som et helvete. Jeg tok jo med meg genseren ut av prøverommet, men jeg syntes ikke det er min jobb å stå i en butikk å brette klær. Var dette frekt av meg? Anonymous poster hash: 8301b...3e8 vel i andre butikker blir jeg forfulgt hvis jeg henger opp klærne igjen selv. De skal henges på eget stativ ved siden av prøverommer.. Ekspeditriser som skriker til meg uansett butikk, de ser ikke meg flere ganger..
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #17 Skrevet 5. mars 2014 Det er normalt å henge klær på plass igjen, med mindre det er satt opp et stativ ved prøverommene med skilting om at prøvde klær skal henges på stativet. Unntaket er hvis man handler på svindyre steder der man betaler ekstra bare for å bli behandlet som en gud. Er du derimot innom for å muligens kjøpe et billigplagg til 150 kroner, så har du faktisk ikke betalt for at de ansatte skal bruke halve dagen sin på å rydde opp etter late "kunder". Jeg klarer heller ikke å brette en genser perfekt, men jeg legger den tilbake dit den hører hjemme, bretter det jeg er god for, og så blir det mye enklere for de ansatte å brette den ordentlig i forbifarten neste gang de fyker forbi. Anonymous poster hash: e26f3...cbd 12
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #18 Skrevet 5. mars 2014 Men dette er jo jobben din når du jobber i butikk! Anonymous poster hash: 8301b...3e8 Nei, det er det ikke. Anonymous poster hash: cbb99...f40 7
Snowblind Skrevet 5. mars 2014 #19 Skrevet 5. mars 2014 Ser på det som selvfølge at jeg skal henge det på plass igjen selv. Når det er mye folk som prøver klær så er det ikke alltid så lett for de ansatte å få tid til å henge på plass ting. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #20 Skrevet 5. mars 2014 Oi! Nå ble glad av å lese her:-) Jeg jobber i en Bik Bok butikk ved siden av studier og det er helt sykt hvor mange som slenger klær i prøverommet, vrenger klærne og noen ganger også ødelegger de og lar det ligge på gulvet. Jeg har også før jeg begynte i klesbutikk hatt den mentaliteten med at man henger opp klærne etter seg eller i det minste prøver. Ble helt sjokkert av å se hvor mange som ikke gjør det så det er veldig hyggelig å se flere her som har samme innstilling :-) Anonymous poster hash: e714d...d34 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå