Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har havnet i en skikkelig knipe som jeg ikke klarer å snakke med noen om. Derfor prøver jeg meg her. Skal prøve å forklare så kort og oversiktlig som mulig. Det som har skjedd er at jeg har hatt sex med kjæresten til en venninne av meg. Det er ikke en veldig nær venninne, men vi ses ganske ofte da vi jobber sammen. Det har aldri vært noe i lufta mellom oss før, han har bare alltid vært en god venn. Det er ingen følelser inne i bildet fra noen av oss.

For å gjøre det enda mer innviklet er han i tillegg en nær kamerat av min eks, som jeg fortsatt har følelser for og egentlig prøver å få tilbake.. Nå er det bare et evig kaos i hodet mitt og jeg føler meg skikkelig dritt. Jeg vet jeg har gjort en kjempetabbe! Et av problemene er at jeg jeg ikke kan snakke med noen om dette, hvis det kommer ut blir det et helvete. Har hatt en prat med han om at dette aldri i verden må komme ut. Han er veldig lei seg, men sier han kan leve med det. Jeg kan nok det jeg og (eller jeg må), men kjenner det tærer veldig på samvittigheten min. Jeg skriver ikke her for å få høre hvor dårlig jeg har oppført meg. Jeg vet jeg har gjort noe veldig dumt. Nå har tabben skjedd, og jeg trenger noen tips ut ifra det.

Jeg prøver å legge det bak meg, men det er ikke lett.

-Er dette noe som i det hele tatt går an å legge bak seg? Ihvertfall leve med? Det skjedde nylig, så jeg håper jo det bedrer seg med tiden...

-Kan forholdet mitt til kompisen bli som før selv om dette har skjedd?

-Kompisen min har hele tiden sagt at han håper jeg og eksen min finner tilbake igjen. Er det nå sannsynlig at han vil gå til eksen min å si at han ikke bør gå tilbake pga det som har skjedd? Da må han jo forholde seg til meg siden de er gode kompiser.. Han kommer nok ikke til å si hva som har skjedd, men tenker kanskje han nå vil oppmuntre han til å gå videre? Han er jo mest interessert i å redde sitt eget forhold. Huff dette ble innviklet..

Håper noen har noe konstruktivt å komme med i denne kjipe situasjonen!

Anonymous poster hash: 7f6bf...4a6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke synd på deg. Du har gått inn i det med åpne øyne og kunne ha latt det være. Hvorfor gjør du sånne ting som du vet at du ikke skal? Har du ingen kontroll over deg selv og dine handlinger? Anonymous poster hash: 31092...9c0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke synd på deg. Du har gått inn i det med åpne øyne og kunne ha latt det være. Hvorfor gjør du sånne ting som du vet at du ikke skal? Har du ingen kontroll over deg selv og dine handlinger?

Anonymous poster hash: 31092...9c0

Jeg er fullstendig klar over at det ikke er synd på meg. Det er ikke derfor jeg skriver. Jeg er bare lei meg for deg som har skjedd, og frustrert over at jeg ikke kan snakke med noen om det..

Anonymous poster hash: 7f6bf...4a6

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor hadde du sex med han hvis du ikke engang har følelser for fyren?
1. Han er opptatt.
2. Han er en kompis.
3. Du kjenner kjæresten hans.
4. Du prøver å få tilbake eksen.
5. ....som kjenner han du lå med.

Ehh? Sikker på at du ikke har følelser for fyren? Hvis ikke skjønner jeg ingenting. Det måtte jo i så fall være det ENE argumentet for å ligge med han liksom.

Men hva skal man si. Du er ikke den som har vært utro (med mindre du og eksen har en greie igjen). Det er han andre som bør slite med samvittigheten. Prøv å glemme hele greien.

• Liker 2
Skrevet

Hva med å flytte?

Etabler deg et sted med litt større forhold der du ikke behøver å ta til takke med ekser og opptatte mannfolk?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke den som har vært utro

Alle har et ansvar. Hvis hun vet at den hun er sammen med er opptatt, og gjør det hun gjør allikevel, da tar hun ikke sitt ansvar. Hun bidrar til at noen er utro. Forkastelig oppførsel er det. Nytter ikke å fraskrive seg ansvaret. Anonymous poster hash: 31092...9c0
Skrevet

Alle har et ansvar. Hvis hun vet at den hun er sammen med er opptatt, og gjør det hun gjør allikevel, da tar hun ikke sitt ansvar. Hun bidrar til at noen er utro. Forkastelig oppførsel er det. Nytter ikke å fraskrive seg ansvaret.

Anonymous poster hash: 31092...9c0

Hun har ikke forpliktet seg til noen, sånn som han har. Ærlig talt - det er da personen i et forhold som bedrar noen. Bidrar? Det er hans fulle ansvar - etthundreogti prosent.

AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt TS så synes jeg ikke du skal ta dette så tungt. Skjedd er skjed, og det er ikke noe som kan omgjøres. Lær at du ikke gjør slikt igjen, men ikke straff deg for hardt. Dette er da vitterlig ikke verdens ende!

Han du hadde sex med handlet langt mer umoralsk enn deg. Det er hans problem, ikke ditt.

Eksen du fremdeles har følelser til, må du jobbe med å komme deg enda mere over. Vil du egentlig være sammen med noen som ikke elsker deg. Gå videre. Om du er redd han får vite dette, gjør det ingenting dersom du klarer komme over han. Husk, det er flere fisker i sjøen.

Det høres ut som dere er ganske unge. Ta dette som en erfaring i livet, ikke sett deg i samme situasjon igjen, men kom deg ut av skallet og lev livet som om hver dag er den siste.. Ikke bruk opp energien din på ting som ikke kan endres..

Vet jeg sikkert får mye KG pepper på dette innlegget, men jeg mener det. En tappe, ja. Verdens undergang. Nei..

Anonymous poster hash: b35fb...218
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Særiøst.....har du null kontroll på trusestrikken jente? Om du blir kåt så må trusa av uansett? Jeg synes du burde gå inn i deg selv og prøve å finne frem litt selvkontroll. Om alle reagerer som deg er det jaggu ikke rart at voldtektsstatestikken er som den er.....

Forøvrig kan du glemme at sikt ikke kommer ut, før eller siden gjør det alltid det.

Anonymous poster hash: e812c...20e
  • Liker 1
Skrevet

Hva ER det med alle dere som, til tross for at TS i startinnlegget presiserer hvor bevisst hun er situasjonen, bare MÅ komme med pekefingeren likevel?

Si meg, får dere dere noe så sjeldent at dere ikke klarer å la bitterheten deres holde seg på innsiden i dette innlegget heller?

TS: Det vil bli bedre med tiden. Og JA man kan ha sex med noen selv om man egentlig vil ha en annen. Det er fullt mulig. Hold munn om det, og la tiden ordne opp.

• Liker 4
Skrevet

Jeg regner med du straffer deg selv nok som det er med dårlig samvittighet og noia for at dette skal komme ut, så jeg skal ikke være kjip og stå med pekefingeren opp i annsiktet ditt. Shit happens!

Du skriver at du og kompisen din er blitt enige i om at dette aldri må komme ut. Dessverre er det ofte slik at denne typen ting kommer ut en gang likevel, enten det er du som forteller det eller typen til venninna de. Enten du griner det ut på fylla, typen til venninna de forteller det i fortrolighet til eksen din, eller at venninna de forstår at noe er galt/annerledes/merkelig, og finner ut av det da du eller han forteller det til henne tilslutt.

Jeg ville fortalt venninna mi det, før hun finner ut av det selv. Legge alle kortene på bordet. Begge to. Det er SÅ mye værre å finne ut av slike ting i ettertid, enn at du/dere forteller det til henne - da kommer det i det minste fra kilden. Det er skikkelig jævlig, og du kan utsette og finne unnskyldninger, men til syvende og sist så tror jeg at du og skjønner at det burde gjøres..

Dessuten så vil jeg si at det er HAN som ser dårligst ut i denne situasjonen! Det er HAN som har vært utro, selv om du og selvfølgelig må ta din del av skylden! Ikke straff deg selv for mye nå, finn en måte å fortelle venninna de dette på, og kjør på.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med du straffer deg selv nok som det er med dårlig samvittighet og noia for at dette skal komme ut, så jeg skal ikke være kjip og stå med pekefingeren opp i annsiktet ditt. Shit happens!

Du skriver at du og kompisen din er blitt enige i om at dette aldri må komme ut. Dessverre er det ofte slik at denne typen ting kommer ut en gang likevel, enten det er du som forteller det eller typen til venninna de. Enten du griner det ut på fylla, typen til venninna de forteller det i fortrolighet til eksen din, eller at venninna de forstår at noe er galt/annerledes/merkelig, og finner ut av det da du eller han forteller det til henne tilslutt.

Jeg ville fortalt venninna mi det, før hun finner ut av det selv. Legge alle kortene på bordet. Begge to. Det er SÅ mye værre å finne ut av slike ting i ettertid, enn at du/dere forteller det til henne - da kommer det i det minste fra kilden. Det er skikkelig jævlig, og du kan utsette og finne unnskyldninger, men til syvende og sist så tror jeg at du og skjønner at det burde gjøres..

Dessuten så vil jeg si at det er HAN som ser dårligst ut i denne situasjonen! Det er HAN som har vært utro, selv om du og selvfølgelig må ta din del av skylden! Ikke straff deg selv for mye nå, finn en måte å fortelle venninna de dette på, og kjør på.

Lykke til!

Ælighet varer ikke alltid lengst.. Hold nå kjeft om hele greia og begrav det dypest ned. Kommer det ut, så får det være fra kjeften hans. Jeg synes du bare skal skrinlegge hele greia og holde tyst. Anbefaler deg å ikke følge dette rådet jeg da..

• Liker 2
Skrevet

Ælighet varer ikke alltid lengst.. Hold nå kjeft om hele greia og begrav det dypest ned. Kommer det ut, så får det være fra kjeften hans. Jeg synes du bare skal skrinlegge hele greia og holde tyst. Anbefaler deg å ikke følge dette rådet jeg da..

Og jeg vil anbefale å ikke høre på dette rådet. Jeg hadde ikke klart å hatt noe slikt på samvittigheten, men hey, vi er jo alle forskjellige, heldigvis.

Du må nesten kjenne litt etter å finne ut hva som føles best selv. Enten det er å innrømme driten og bli ferdig med det, eller gå rundt å late som ingenting, mens du i venter i spenning til fyren får kalde baller og innrømmer driten selv. Uansett hva du velger så kommer det nok til å gå over til slutt. Alle kan drite seg ut.

AnonymBruker
Skrevet

Det er tråder som dette som gjør at jeg er glad jeg er jomfru

Anonymous poster hash: 99b22...130

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg vil anbefale å ikke høre på dette rådet. Jeg hadde ikke klart å hatt noe slikt på samvittigheten, men hey, vi er jo alle forskjellige, heldigvis.

Du må nesten kjenne litt etter å finne ut hva som føles best selv. Enten det er å innrømme driten og bli ferdig med det, eller gå rundt å late som ingenting, mens du i venter i spenning til fyren får kalde baller og innrømmer driten selv. Uansett hva du velger så kommer det nok til å gå over til slutt. Alle kan drite seg ut. [/quote

DU hadde ikke klart å ha det på samvittigheten? Så egoistisk å fortelle for å føle seg bedere selv!

Er litt av konsekvensen det å ha dårlig samvittighet. Ikke hiv elendigheten på kjæresten. Hold munn.

Anonymous poster hash: 6d5ba...b7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...