Gå til innhold

Hva gir man som takk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært så heldige at to av jentene som jobber i barnehagen til hun eldste datteren vår skal passe jentene våre (vi har to flotte brudepiker :P ) når vi gifter oss. De kommer til oss tidlig (ca. 10) lørdag morgen, blir med til kirken og fotografen og tar med seg jentene hjem til oss etterpå. De sover her og passer de til vi kommer hjem søndag formiddag :)

Hva skal vi gi de som takk, gave eller penger og hvor mye??

Vi har også tre som skal synge solo i kirken. Hun ene kjenner jeg veldig godt, de andre prater jeg med en sjelden gang så jeg føler at de bør få en liten ting....?

Også har vi en venninne som fikser alt av blomster til kirken, festen og bilen. Hun skal selvfølgelig få betalt for blomstene og materialet hun bruker, men hvor mye bør hun få for arbeidet. Aner ikke hva sånt koster.

Er det noen andre som også har noen "gode hjelpere" som ikke er familie eller nærmeste vennekrets? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er det ikke gøy med bryllupsforberedelser?

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg angående barnevakten, kommer litt an på hvor gamle de, er de under 20 så synes jeg kanskje det beste hadde vært å gi penger. Husker bare selv når jeg var i den alderen hvor mye man satte pris på å få penger. Hvor mye kan jeg ikke svare på...

I vårt bryllup valgte vi å gi et gavekort på en cd til alle de som sang/spilte i vielsen. Disse var alle venner av oss. Men da jeg spilte i et bryllup for et par jeg ikke hadde noe særlig forhold til fikk jeg et gavekort på 300,- på en resturant i byen, og dette synes jeg var veldig greit!

Angående hun venninne som fikser blomster, kan du ikke gi henne et gavekort på en aromaterapi eller lignende?? Det hadde iallefall jeg satt pris på!

Lykke til da!

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Definitivt penger... I hvert fall hvis de er unge, da kommer det godt med.

Skrevet

Hvis du skal gi noen annet enn penger synes jeg du bør gi dem ett lite hint om det på forhånd i alle fall. Man blir veldig skuffet over å få en eller annen slags "greie" hvis man har forventet og trodd man skulle få penger for jobben!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...