Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har truffet en kar som virker veldig all right, problemet er at han har fortalt at han har skilte foreldre og en brokete barndom med ustabilitet, vold og trusler. Det er jo ingenting som tyder på at han er sånn, men jeg tenker jo at når du har de erfaringene så er du kanskje en tikkende bombe??? Det er jo masse forskning som viser at hvis du kommer fra et skillsmissehjem så har du større sjanser for å selv bli skilt og om du er vokst opp med vold i nære relasjoner så er du mer tilbøyelig til å ty til vold selv…

Hva ville dere ha tenkt? Ville du blitt sammen med han her?

Anonymous poster hash: e5ae2...261
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke må en gifte seg. Jeg ville blitt mer kjent med han, kanskje han slår helt om og er verdens beste mann!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

selv om man kommer fra et bra hjem uten vold og skillsmisser så kan man da være en tikkende bombe uansett.

hadde ikke brydd meg om typens fortid.

Anonymous poster hash: 31e70...dba
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nja, jeg ville nok vært forsiktig med å skue hunden på hårene. Kjenner flere som er fra svært pene hjem, med suveren oppvekst i stabile omgivelser, som likevel er up to no good. Bak den pene fasaden, den glatte hårmanken og de pene klærne er det mye råttent - det kan jeg love deg. Under overflaten finner du hyklere etter verste sort - overgripere, playere, utro mennesker, løgnere, etc.

Selv om man eksempelvis er velstelt og kler seg pent, betyr det ikke nødvendigvis at man er trofast og prippen.

Mange med dårlig oppvekst gjør heller alt de kan for å ta avstand og komme seg vekk fra en vond bakgrunn. Alle er ikke gode mennesker, men noen er virkelig gode mennesker. Bli kjent med han og ta det sakte.

Endret av Pene sko...
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nja, jeg ville nok vært forsiktig med å skue hunden på hårene. Kjenner flere som er fra svært pene hjem, med suveren oppvekst i stabile omgivelser, som likevel er up to no good. Bak den pene fasaden, den glatte hårmanken og de pene klærne er det mye råttent - det kan jeg love deg.

Selv om man eksempelvis er velstelt og kler seg pent, betyr det ikke nødvendigvis at man er trofast og prippen.

Mange med dårlig oppvekst gjør heller alt de kan for å ta avstand og komme seg vekk fra en vond bakgrunn. Alle er ikke gode mennesker, men noen er virkelig gode mennesker. Bli kjent med han og ta det sakte.

her var det vel strengt tatt ikke snakk om å være velkledd og stelt. men skillsmisse og vold i familien

• Liker 1
Skrevet

her var det vel strengt tatt ikke snakk om å være velkledd og stelt. men skillsmisse og vold i familien Anonymous poster hash: 31e70...dba

Det var bare et løst eksempel. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han er løvetannbarn?

Anonymous poster hash: 92839...f37
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en sjanse og ta da... Og man er jo løvetannbarn helt til man plutselig ikke er det lengre....

AnonymBruker
Skrevet

Det var bare et løst eksempel. :)

men ikke relevant i denne sammenhengen

• Liker 1
Skrevet

Hva er det for noe?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det for noe?

noen som har opplevd mye vondt og motgang men som "blomstrer" likevel. Akkurat som en løvetann kan vokse seg opp gjennom hard asfalt for eksempel. Selv om miljøet løvetannen vokser opp i er dårlig så hindrer det den ikke i å blomstre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at man må være forsiktig med å skue hunden på hårene og ikke legge for mye vekt på bakgrunnen. Selv har jeg sett utallige løvetannbarn få gode liv selv om de i utgangspunktet ikke skulle hatt det.

Og er det ikke bedre å bli skilt enn å fortsette å bo sammen med en som banker både deg og ungene?

Kjenner opptil flere i vår familie som har sagt at de skal oppdra ungene sine på en helt annen måte enn foreldrene gjorde, hvor det var vold involvert. Og det ser ut til å gå veldig bra med enkelte som jeg faktisk var redd for ville havne på gata omtrent.

Gi fyren tid til å vise hvem han er og la han starte med blanke ark.

Anonymous poster hash: 77e13...565
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns synd på han om du ikke gir han en sjanse fordi han kommer fra et vanskelig hjem.

Jeg kommer fra et vanskelig hjem og har bodd i fosterhjem og institusjoner. Ufattelig takknemlig for at jeg aldri har falt for en som dømmer meg på den måten du dømmer han. Alle har sin fortid

Anonymous poster hash: 43508...721

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vær forsiktig.

Kjenner noe som kommer fra rike familier og som tilsynelatende har alt på stell, men er ustabile, oppfarende og borderline voldelige fordi de har vokst opp med så mye krangling og konflikter at de ikke har utviklet en stabil personlighet.

Anonymous poster hash: 82c01...fb9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har truffet en kar som virker veldig all right, problemet er at han har fortalt at han har skilte foreldre og en brokete barndom med ustabilitet, vold og trusler. Det er jo ingenting som tyder på at han er sånn, men jeg tenker jo at når du har de erfaringene så er du kanskje en tikkende bombe??? Det er jo masse forskning som viser at hvis du kommer fra et skillsmissehjem så har du større sjanser for å selv bli skilt og om du er vokst opp med vold i nære relasjoner så er du mer tilbøyelig til å ty til vold selv…

Hva ville dere ha tenkt? Ville du blitt sammen med han her?

Det er riktig at personer med vanskelig bakgrunn ofte har problemer. På den annen side skjer det også at personer overvinner en vanskelig bakgrunn og blir prakteksemplarer. Så mitt råd er at du ikke dømmer ham, men kanskje er litt forsiktig.

Anonymous poster hash: 3f2de...db8

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke gå innpå noe detaljer, men barndommen min tilsier at jeg burde ha vært ustabil som få. Jeg har blitt kalt "løvetannbarn" av så mange at jeg ikke har tall, og psykologen jeg gikk til før var sjokkert over at jeg klarte meg så bra.

Jeg er ingen tikkende bombe, jeg har fullført utdanning, har en god jobb, samboer (monogamitet er enda viktigere for meg som er flerfoldig skilsmissebarn) og et barn på vei. Jo, det er ting som "trigger" meg, men det er det med alle. Jeg kan for eksempel begynne å gråte om jeg hører om noe som minner om slag/klask mot hud, jeg liker ikke trapper og jeg er ikke komfortabel rundt berusede mennesker over 40 år.

Gi ham en sjanse du, snakk med ham om det - men som andre sier, vær forsiktig, ikke dur frem. Godt mulig er han den snilleste personen du noen gang kommer til å møte :)

Anonymous poster hash: 48f2c...bcc
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...