Gå til innhold

seperasjonsangst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurer på om hunden min kan ha seperasjonsangst? hun kan være hjemme aleine, men da må jeg sette hun i buret, også gi hun en godbit når jeg drar. for ellers blir hun helt gal. og har ikke hørt om noen klager fra husvert mens jeg har vært borte.

men når jeg tar på meg jakken, eller om morgenen når jeg tar på meg vanlige klær, så løper hun rundt i leiligheta. synter, piper, og bjeffer. og sitter å nistirrer på meg. nå tok jeg på meg jakken, sånn bare fordi jeg skal ut snart. og begynte å gjøre meg klar. og nå sitter hun å piper. har gjort det noen minutter nå. livredd for at jeg skal dra fra hun.også i sta når jeg bare la jakken på sofaen, så begynte hun å løpe frem og tilbake og rundt beina mine.

har hun seperasjonsangst? jeg har også bare hatt hun i 5 måneder. hvordan skal jeg eventuelt gå frem når jeg må dra fra henne hjemme. eks når jeg skal på jobb og slik? noen som har noen fine tips til meg ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du begynner å kle på deg så forbinder hun dette med at du skal reise fra henne og hun har bygget opp en forventning til hva som skjer når du gjør ditt og du gjør datt. Hvis hun er rolig og avslappet ellers når hun er alene så ville jeg begynt å kle på meg for å så ikke gå så hun finner ut at jakke ikke alltid betyr at du skal ut.

Anonymous poster hash: 04443...297
Skrevet

hmm ja. jeg tenker også slik at hun da forventer at jeg skal ut. men dette er også når jeg tar på meg buksen og genseren når jeg står opp om morgenen, eller begynner å ta opp noen klær som ligger på gulvet. i dag så tok jeg på meg jakka 10 minutter før jeg skulle gå, for å se hvordan hun reagerte, og hun peip å søyt veldig. men hun fikk også være med ut på tur i dag da. og jeg bruker å ha hun med meg når jeg kan. men er ikke alltid jeg kan. og det å etterlate hun hjemme når hun virker så lei seg, er virkelig vondt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun er mye hjemme alene bør du være mer hjemme med henne.. 😊 Når man har hund må man dessverre takke nei til en del avtaler på ettermiddager pga. hunden..

Men hvis du feks. skal handle osv. kan du jo feks. ta med hun i bilen? Hunden til moren min er sånn som du beskriver og hun elsker å være med på bilturen og besøk osv.. Men er jo ikke alle som tillater at du har med hund heller.. Men hvis min hund har vært hjemme alene mens vi er på jobb om dagen, kan ikke både samboer og meg dra ut samtidig når hun da har vært alene hele dagen..

Kan jo hende hun har behov for å bæsje og en lang tur? Snuse mye 😊 løpe løs.. Også begynner hun vel å nærme seg puberteten litt smått også 😉

Men nå vet jeg ikke hvordan din situasjon er da :)

Lykke til 👍

Anonymous poster hash: 81405...dc5

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun er mye hjemme alene bør du være mer hjemme med henne.. 😊 Når man har hund må man dessverre takke nei til en del avtaler på ettermiddager pga. hunden..

Men hvis du feks. skal handle osv. kan du jo feks. ta med hun i bilen? Hunden til moren min er sånn som du beskriver og hun elsker å være med på bilturen og besøk osv.. Men er jo ikke alle som tillater at du har med hund heller.. Men hvis min hund har vært hjemme alene mens vi er på jobb om dagen, kan ikke både samboer og meg dra ut samtidig når hun da har vært alene hele dagen..

Kan jo hende hun har behov for å bæsje og en lang tur? Snuse mye 😊 løpe løs.. Også begynner hun vel å nærme seg puberteten litt smått også 😉

Men nå vet jeg ikke hvordan din situasjon er da :)

Lykke til 👍

Anonymous poster hash: 81405...dc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...