AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 jobber du som? Anonymous poster hash: 34348...625
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Akkurat nu ingenting, men hvis du har økonomi/administrasjon, så få inn statsvitenskap, "kontorjuss" og ledelsesfag i tillegg, da kan du jobbe med absolutt alt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Finansanalytiker. Har spesialisering i finans fra mastergraden.Anonymous poster hash: 55821...81f
Gjest Ciegus Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Akkurat nu ingenting, men hvis du har økonomi/administrasjon, så få inn statsvitenskap, "kontorjuss" og ledelsesfag i tillegg, da kan du jobbe med absolutt alt. Neh, min erfaring er at arbeidsgivere bryr seg svært lite om statsvitenskap, ledelse etc som fag når du er økonom, selv om man på papiret "kan alt." Matematiske fag, finans etc derimot er alltid en slager, selv om jobben du søker ikke er direkte relatert til det.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Neh, min erfaring er at arbeidsgivere bryr seg svært lite om statsvitenskap, ledelse etc som fag når du er økonom, selv om man på papiret "kan alt." Matematiske fag, finans etc derimot er alltid en slager, selv om jobben du søker ikke er direkte relatert til det. +1. Statsvitenskap er ganske unyttig. Veldig mange som har det, og det er ikke spesifikt nok. Ledelse (global/international management) kan hjelpe, men da helst i form av executive education el.l. fra en skole med godt rykte. Ikke som et vanlig deltidskurs. Anonymous poster hash: 1fe7e...5e8 1
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Neh, min erfaring er at arbeidsgivere bryr seg svært lite om statsvitenskap, ledelse etc som fag når du er økonom, selv om man på papiret "kan alt." Matematiske fag, finans etc derimot er alltid en slager, selv om jobben du søker ikke er direkte relatert til det. Trenger man mer matematikk når man er økonom?
Gjest Ciegus Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Trenger man mer matematikk når man er økonom? Trenger og trenger, det er veldig få studenter som fordyper seg i matematikk, så derfor skiller man seg positivt ut når man tar ekstra matte eller generelt velger mer krevende fag (type finans). Det er ikke akkurat mye matte i økonomistudiet fra før av, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Akkurat nu ingenting, men hvis du har økonomi/administrasjon, så få inn statsvitenskap, "kontorjuss" og ledelsesfag i tillegg, da kan du jobbe med absolutt alt. Hvorfor jobber du ikke? Naver du? Anonymous poster hash: 8a7c4...864
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Akkurat nu ingenting, men hvis du har økonomi/administrasjon, så få inn statsvitenskap, "kontorjuss" og ledelsesfag i tillegg, da kan du jobbe med absolutt alt. Hvilke fag kommer inn under "kontorjuss"? Anonymous poster hash: 96316...8da
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Noen flere som kan si hva de jobber med? Anonymous poster hash: 34348...625
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Hvilke fag kommer inn under "kontorjuss"? Anonymous poster hash: 96316...8da Hun tenker sikkert på forvaltningsloven, personalloven osv Anonymous poster hash: e8518...44a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Trenger og trenger, det er veldig få studenter som fordyper seg i matematikk, så derfor skiller man seg positivt ut når man tar ekstra matte eller generelt velger mer krevende fag (type finans). Det er ikke akkurat mye matte i økonomistudiet fra før av, dessverre. Er det ikke mye matte i økonomistudier? Det var rart. Anonymous poster hash: 285f2...021
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Er det ikke mye matte i økonomistudier? Det var rart. Anonymous poster hash: 285f2...021 Kun ett obligatorisk 7,5 poengsfag. Mer matte er valgfag. Anonymous poster hash: d45b7...216
Genesis Skrevet 5. mars 2014 #14 Skrevet 5. mars 2014 Trenger og trenger, det er veldig få studenter som fordyper seg i matematikk, så derfor skiller man seg positivt ut når man tar ekstra matte eller generelt velger mer krevende fag (type finans). Det er ikke akkurat mye matte i økonomistudiet fra før av, dessverre. Nå er man jo innom funksjoner av alle typer (inkludert logaritmefunksjoner og funksjoner med "n" variable), og alt som hører med, som derivasjon, integrasjon, restriksjoner osv. Rekker, sannsynlighet, og lineær algebra, altså matriseregning med svære ligningsett. I tillegg kommer selvfølgelig fag som statistikk og økonometri som fordrer god forståelse av nevnte konsepter. Man trenger strengt tatt ikke bredere mattebakgrunn enn dette for selv å publisere god forskning som phd stipendiat, problemet er vel heller at halvparten går ut av øk/ad uten å vite hva et konstantledd er.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 Så hva jobber dere med da?!Anonymous poster hash: 34348...625
Gjest Ciegus Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 Nå er man jo innom funksjoner av alle typer (inkludert logaritmefunksjoner og funksjoner med "n" variable), og alt som hører med, som derivasjon, integrasjon, restriksjoner osv. Rekker, sannsynlighet, og lineær algebra, altså matriseregning med svære ligningsett. I tillegg kommer selvfølgelig fag som statistikk og økonometri som fordrer god forståelse av nevnte konsepter. Man trenger strengt tatt ikke bredere mattebakgrunn enn dette for selv å publisere god forskning som phd stipendiat, problemet er vel heller at halvparten går ut av øk/ad uten å vite hva et konstantledd er. Lineær algebra og matriser er ikke en del av øk.ad matten, det er valgfag. Jeg har også fått god bruk for mod.diff når jeg har gått videre på finans, og har ikke minst fått beskjed om at det og lineær algebra er svært nyttig når jeg tar phd.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 Så hva jobber dere med da?!Anonymous poster hash: 34348...625 Jobber i et galleri, men har art business i tillegg til business. Anonymous poster hash: 1fe7e...5e8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #18 Skrevet 6. mars 2014 Er det ikke mye matte i økonomistudier? Det var rart. Anonymous poster hash: 285f2...021 Hvorfor det? Økonomi og matte er ikke det samme selv om det handler om tall begge deler... Anonymous poster hash: e8518...44a
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014 Hvorfor jobber du ikke? Naver du? Anonymous poster hash: 8a7c4...864 Det jeg mener er at jeg ikke jobber med faget mitt.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2014 #20 Skrevet 6. mars 2014 Hvilke fag kommer inn under "kontorjuss"? Anonymous poster hash: 96316...8da Hun tenker sikkert på forvaltningsloven, personalloven osv Anonymous poster hash: e8518...44a Stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå