AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Har holdt på med en i litt over 3 måneder nå, og jeg er så veldig veldig betatt. Hvor lenge skal man vente før man tar opp "status"? Hvor lang tid pleier det å ta fra første date, til man er eksklusive/kjærester? Anonymous poster hash: 621dd...4ea
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 jeg må være forelska før jeg i det hele tatt tenker på å ta det steget. og jeg går en stund å er forelska også slik at jeg vet at jeg virkelig er forelska og ikke bare betatt. vanligvis så har det tatt 4 mnd fra vi begynte å date til vi var offesielt sammen Anonymous poster hash: efd25...0ad
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Finnes ingen fasit på det, du må bare føle det selv og ta det opp personlig. KOMMUNIKASJON! Istedenfor å spørre oss og få masse forskjellige svar, sett dere ned sammen og ta en prat om det. Hvis dere begge vil satse, så gjør dere det. Trenger ikke gjøre det til noe offentlig greie fra dag 1 heller. Men for å gi direkte svar, så tok det 3 uker før hun tok opp tema om følelser og framtid. Anonymous poster hash: ec158...ec8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 Problemet er bare at jeg ikke vil skremme ham bort. Jeg vet ikke hvor interessert han er.... Anonymous poster hash: 621dd...4ea
super-s Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Jeg og kjæresten min holdt på i 1 mnd før vi ble sammen. Andre bruker lengre tid, og noen bruker til og med kortere tid. Man må kjenne etter om hva man føler, og gjøre det som føles riktig. Snakk med ham om hva han tenker. Den praten kan være klein å ta, men den må jo tas før eller siden! 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Problemet er bare at jeg ikke vil skremme ham bort. Jeg vet ikke hvor interessert han er.... Anonymous poster hash: 621dd...4ea Er det du skal finne ut da! Bare spør ham om hvordan ting går så langt, om det er greit i dette tempoet eller få litt fart på sakene. Man får jo ikke vite noe som helst før man prater sammen. Anonymous poster hash: ec158...ec8
Inwe Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Problemet er bare at jeg ikke vil skremme ham bort. Jeg vet ikke hvor interessert han er.... Anonymous poster hash: 621dd...4ea Om han ikke er interessert, så er han ikke det. Jeg ville uansett tatt praten nå, bedre å vite enn å lure. Da kan man også komme seg videre om svaret er negativt 1
Ferny Skrevet 6. mars 2014 #8 Skrevet 6. mars 2014 Har holdt på med en i litt over 3 måneder nå, og jeg er så veldig veldig betatt. Hvor lenge skal man vente før man tar opp "status"? Hvor lang tid pleier det å ta fra første date, til man er eksklusive/kjærester? Anonymous poster hash: 621dd...4ea Dere har jo holdt på en god stund, det er vel en indikator i seg selv på at han liker deg. Men jeg hadde prøvd å spørre ja.... dersom han skulle vise seg å ikke se en fremtid med deg, så er det like greit å få vite det nå. Hvis du skremmer han bort, så er det hans egen samvittighet som sier at han må bryte - fordi han ser at du vil noe annet enn han. Like greit å få det avklart. Tre måneder er så lenge at du godt kan spørre uten at det er "masete" eller noe annet. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Dere har jo holdt på en god stund, det er vel en indikator i seg selv på at han liker deg. Men jeg hadde prøvd å spørre ja.... dersom han skulle vise seg å ikke se en fremtid med deg, så er det like greit å få vite det nå. Hvis du skremmer han bort, så er det hans egen samvittighet som sier at han må bryte - fordi han ser at du vil noe annet enn han. Like greit å få det avklart. Tre måneder er så lenge at du godt kan spørre uten at det er "masete" eller noe annet. Jeg er i samme situasjon som trådstarter. Jeg spurte han jeg møter for et par uker siden, og han ga uttrykk for at han ikke visste om det kunne bli oss. Jeg er fortvilet og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Noen råd? Bør jeg gå nå eller gi han mer tid til å finne ut hva han vil? Anonymous poster hash: 761ba...9b1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Jeg er i samme situasjon som trådstarter. Jeg spurte han jeg møter for et par uker siden, og han ga uttrykk for at han ikke visste om det kunne bli oss. Jeg er fortvilet og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Noen råd? Bør jeg gå nå eller gi han mer tid til å finne ut hva han vil? Anonymous poster hash: 761ba...9b1 Har dere holdt på i 3 måneder dere også?Anonymous poster hash: 621dd...4ea
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Har dere holdt på i 3 måneder dere også?Anonymous poster hash: 621dd...4ea Ja, nesten 4 nå. Anonymous poster hash: 761ba...9b1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Jeg er i samme situasjon som trådstarter. Jeg spurte han jeg møter for et par uker siden, og han ga uttrykk for at han ikke visste om det kunne bli oss. Jeg er fortvilet og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Noen råd? Bør jeg gå nå eller gi han mer tid til å finne ut hva han vil?Anonymous poster hash: 761ba...9b1 Kan godt forstå at han ikke vet om det blir dere etter bare noen uker! Noen trenger mer tid enn andre, så bare bruk tiden og bli kjent med han, så finner han etter hvert ut hva han føler for deg Anonymous poster hash: 918cb...cf5
Gjest Carmelita Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Kan godt forstå at han ikke vet om det blir dere etter bare noen uker! Noen trenger mer tid enn andre, så bare bruk tiden og bli kjent med han, så finner han etter hvert ut hva han føler for deg Anonymous poster hash: 918cb...cf5 Ser jeg var upresis. Vi har datet i snart 4 mnd, og for et par uker siden spurte jeg hvor vi sto.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #14 Skrevet 6. mars 2014 Ser jeg var upresis. Vi har datet i snart 4 mnd, og for et par uker siden spurte jeg hvor vi sto. Hva mener du med at han gav uttrykk for at han ikke visste? Sa han det rett ut, eller?Anonymous poster hash: 621dd...4ea
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #15 Skrevet 6. mars 2014 Jeg må være rar som synes 3 måneder ikke er noe særlig med tid, 6 måneder da begynner man å snakke passelig spør du meg da. Anonymous poster hash: a85d1...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #16 Skrevet 6. mars 2014 Jeg må være rar som synes 3 måneder ikke er noe særlig med tid, 6 måneder da begynner man å snakke passelig spør du meg da.Anonymous poster hash: a85d1...9b2 Takk. Det var dette jeg ville høre. Jeg spurte først og fremst fordi jeg ikke vet, men også fordi vennene mine stresser meg med at det har jo gått laaaaang tid. JEG har ikke hastverk, men alt stresse fra andre får meg til å lure på om han ikke er interessert, siden han "drøyer så lenge". Anonymous poster hash: 621dd...4ea
Nettinettet Skrevet 6. mars 2014 #17 Skrevet 6. mars 2014 Takk. Det var dette jeg ville høre. Jeg spurte først og fremst fordi jeg ikke vet, men også fordi vennene mine stresser meg med at det har jo gått laaaaang tid. JEG har ikke hastverk, men alt stresse fra andre får meg til å lure på om han ikke er interessert, siden han "drøyer så lenge".Anonymous poster hash: 621dd...4ea Derfor er det viktig å ikke bry seg om hva andre mener eller sier Det tar mellom 4 måneder og 6 måneder før man blir kjent med hverandre og virkelig begynner å se hvordan man er som person. Derfor er det veldig mange som ikke kan vite noen ting før det har gått så lang tid. Selvfølgelig handler det også om hvor flink man er til å vise hvem man er og skape gode følelser hos den andre. Hvis dere f.eks bare har vært hjemme hos en av dere, ikke har møtt venner, etc så vet ikke han hvordan du egentlig er som person, hva slags verdier du har, hvordan holdning vennene dine har til deg osv. Alle slike ting har en stor innvirkning på hva man tenker om en person.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #18 Skrevet 7. mars 2014 Det er tre forskjellige ting som diskuteres her, tror jeg. 1) Å være eksklusive for hverandre, synes jeg man kan forsikre seg om etter noen få treff, særlig hvis man har hatt sex. Det er greit å vite hvor den andre står og om det finnes andre. Egentlig burde man ikke trenge å ta en slik duskusjon, en seriøs mann vil la deg vite at han dater deg og bare deg. Om han ikke sier det selv, så si det du. Svaret hans vil fortelle deg hvor han står. 2) Å være kjærester er for meg det samme som å la seg selv være forelsket. I kjærestebegrepet ligger igrunnen mest at man er forelsket. Langt bak ligger håpet om at det kan bli oss en gang - men det er ikke slik at når man blir kjærester så betyr det at man har tenkt ti år frem i tid. At man er kjærester, betyr at man er forelsket i hverandre. 3) Å se en fremtid med noen, eller "å satse" blir noe helt annet. Da snakker man om samboerskap, barn, et liv sammen. Det tar som oftest lang tid å komme hit. De fleste vil gjennom steg 1 og 2 før man kommer hit, og det er underlig hvordan noen etter fire måneder dating vil ha denne praten. Bør man ikke være på kjærestestadiet først? Jeg vet at når man er over 30, så har man ikke tid til å "kaste bort" for mye tid på noen som er useriøse. Det ER greit å ha diskutert hva man ser for seg for fremtiden tidlig i datingfasen. Men poenget er at for de fleste, så kan man gjøre store justeringer når man møter den rette. Jeg tror uansett det beste er å fortelle hva man føler, og se hvordan den andre personen reagerer. Ofte vil den først bli smigret, så skremt. Sånn er datingverdenen. Men den som intet våger, intet vinner. Anonymous poster hash: b8ced...493
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #19 Skrevet 7. mars 2014 Hva mener du med at han gav uttrykk for at han ikke visste? Sa han det rett ut, eller?Anonymous poster hash: 621dd...4ea Ja, han sa det da jeg lurte på hvor vi sto. Anonymous poster hash: 761ba...9b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå