Gå til innhold

Cocker spaniel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi har nå bestemt oss for å kjøpe hund. Etter flere ukers leting har vi nå funnet ut at vi ønsker å kjøpe en Cocker Spaniel.

Samboeren min jobber i nordsjøen og er hjemme fire uker, mens jeg jobber 8-4 med mulighet for hjemmekontor. Jeg kommer til å jobbe hjemmefra de første ukene når vi får valpen, og tar med meg valpen på jobb de dagene jeg må på møter osv. Vi er fullt klar over at å få hund er et stort ansvar. :)

Det jeg lurte litt på er om noen har litt erfaring med Cocker Spaniel her. Jeg tenker da på den engelske. Er ikke alt man kan google seg til.

Hvor mye tid tar det med pelsstellet, og hvor ofte må de klippes? Koster det veldig mye å dra til hundefrisør? :) Så tenkte jeg litt på det med snø, vi har hytte på fjellet og jeg tenker meg at kanskje pelsen blir full av snøballer. Kan man ordne det med en slags dress eller er det umulig med Cocker og snø?

Kom gjerne med tips og triks jeg ikke har tenkt over! :)

Anonymous poster hash: a6ae9...e35
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg har ikke erfaring med cocker spaniel. men jeg kan være behjelpelig med det snøproblemet ditt. jeg har en hund med mye pels. da mener jeg mye, og hun får masse digre snøklumper i pelsen. det jeg ville anbefalt deg, er å finne en dress med lange bein, også ha på noen potesokker på potene. da slipper du styret med å fjærne snøballene etterpå også. for det er litt stress og styr.

lykke til med kjøp av ny hund :)

Anonymous poster hash: 9d30f...d88
Skrevet (endret)

Vi pleier å klippe vår Cocker ganske kort, så vi ikke får så mye pelsstell. Det med at snø fester seg i pelsen kan være et problem hvis den har lang pels under magen, derfor anbefaler jeg å klippe den litt kortere der (hvis den ikke skal brukes til utstilling da). Vær obs på at det finnes mange Cockere der ute med dårlig gemytt, så velg en god oppdretter. Vår hund er verdens herligste og er like snill mot alle han møter, men vi får ofte høre at vi er veldig heldige med han.

Endret av Twisted_me
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Klipper dere selv eller hos frisør? Hvor ofte?

Anonymous poster hash: a6ae9...e35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...