AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Jeg lurer på om noen av dere som har en slik kaffemaskin kan hjelpe meg litt. Jeg har lest bruksanvisningen og fulgt stegene for programmering av mengde vann og mengde melk på både kaffe latten og cappuchinoen, men får ALDRI til! Jeg programmerer annenhver gang jeg drikker kaffe fordi den lagrer ikke det jeg programmerte den til! Enten gir den for lite eller for mye vann til kaffekapselen, melkemengden er alltid slik jeg vil den skal være. Vannet kommer alltid flere sekunder etter det skulle ha stoppet, eller at det blir alt for lite vann, altså for lite kaffe i forhold til det jeg lagret. Jeg laget meg nettopp en latte, og vannet/kapselen rant i 11 sekunder, det er lenger enn jeg programmerte. Jeg la i en til kapsel fordi jeg tenkte at nå blir kanskje kaffen litt utvannet, og trykket på den LILLE kaffekoppen, og da rant det også i 10-11 sekunder! Kan noen forklare meg om det er noe jeg har misforstått? Jeg følger bruksanvisningen og holder først inne den store kaffekoppen for å bestemme mengde vann til kapselen, og så holder jeg latte-knappen for å bestemme mengde melk. Hvordan blir mengden melk og vann for en cappuchino valgt? Jeg skjønner ingenting, er ikke noe morsomt med ny og dyr kaffemaskin som lager utvannet kaffe Og så lurer jeg på om noen kan svare meg på hva "vannets hardhet" er? Jeg har aldri stilt inn dette, hvis dette kan ha noe å si for hvordan kaffen blir. Håper noen kan hjelpe meg! Anonymous poster hash: 25040...02a
Gjest constance90 Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Ta med trakteren tilbake til butikken og snakk med dem. Høres ikke helt bra ut.
ekkoet Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Jeg kan ikke hjelpe deg med akkurat det du spør om, jeg bare ser at du henviser til hvor lenge vannet renner. Jeg trodde ikke det var hvor lenge vannet rant man programmerte, men hvor mye vann som kom igjennom. Jeg opplever av og til på min maskin at det går raskere eller tregere å lage en kopp, rett og slett fordi vannet ikke renner like lett gjennom alle kapsler. Men jeg regner med du da har sett at koppen faktisk fylles med mer vann, ikke bare at vannet renner lengre (du skriver jo dette, jeg bare dobbeltsjekker)? Har du prøvd noen ganger rett etter hverandre og bare bruke samme kapselen om og om igjen og sett om du da får ulike resultater (ulik mengde etc)? Vannets hardhet er hvor mye kalk som er tilsatt i vannet. Andre land har endel, mens i norge er det stort sett lite til ingenting. Det har med hvor mye belegg som kommer i rør fra vannet og hvor ofte man bør avkalke.Bare sett den lavest. http://no.wikipedia.org/wiki/Hardhet_(vann) Endret 5. mars 2014 av ekkoet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå