AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #1 Skrevet 5. mars 2014 Min manns bror skal gifte seg i høst. De skal ha bryllupet i hennes hjemby, som er et stykke unna den byen de og vi bor i (vi bor ikke i samme by). Deres egne barn (som er omtrent på samme alder som våre) skal være med på bryllupet, så jeg gikk ut fra at våre barn også var invitert, men så viste det seg at det er de ikke. Vi har ingen barnevaktmuligheter og dette fører til at bare en av oss kan delta, og det må jo selvsagt være min mann siden det er hans familie. Jeg synes det er trist at jeg ikke får vært med på en stor familiebegivenhet og synes de er ufleksible som ikke kan gjøre et unntak for barna våre, spesielt når deres barn skal være der, så det er ikke slik at det skal være 100% barnefritt. Vi er tross alt nærmeste familie. Er det vi som forventer for mye?Anonymous poster hash: 08cb3...756
*Frida* Skrevet 5. mars 2014 #2 Skrevet 5. mars 2014 Eg tenker at de bør strekke dykk litt lenger for å prøve å skaffe barnevakt. Ha med ein ungdom på turen kanskje, som kan vere på hotellrommet medan de er i selskapet? Har ikkje du familie som barna kan vere hos? Om det er umulig med barnepass, så ville eg sagt ifrå til brudeparet, at kun mannen kan komme. Mulig barna kan vere med då? 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #3 Skrevet 5. mars 2014 Har dere spurt om barna kan bli med slik at dere begge får deltatt? Hvor gamle er barna? Personlig mener jeg at bryllup ikke er for barn, særlig ikke for små barn. Er det virkelig helt umulig å finne barnevakt? Vi har et barnfritt bryllup, men unntak av de som har babyer selvfølgelig. Våre søsken har ikke reagert på det, selv om de er småbarnsforeldre. Heller ikke våre venner med litt større barn har reagert, og de har selv hatt barnefrie bryllup. I vår krets er det en felles oppfatning om at barn og bryllup ikke hører sammen. Anonymous poster hash: cadcf...84e 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #4 Skrevet 5. mars 2014 I de fleste bryllup jeg har vært, hvor tilreisende med barn har vært invitert, har brudeparet vært behjelpelige med å formidle barnevakt. Kanskje brudeparet kan hjelpe dere med dette, slik at begge får deltatt? Anonymous poster hash: 11a07...a39
Jolene Skrevet 5. mars 2014 #5 Skrevet 5. mars 2014 Er det barnefritt bryllup er det barnefritt. At barna til brudeparet er der regner jeg ikke med, da det er deres dag. 6
Pimpel Skrevet 5. mars 2014 #6 Skrevet 5. mars 2014 Jeg hadde latt tantebarn få bli med. Hvem skal passe brudeparets barn på kvelden? Kan ikke deres barn få bli med? For nærmeste familie hadde jeg strukket meg langt.
Wonders Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Dere forventer for mye. Finn noen til å ha barna den lille stunden det er snakk om. 14
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Er man invitert uten barn så er man invitert uten barn. Mulig at brudeparet har en ordning med sine egne at noen henter de etter middagen eller noe. Andre barn ville jo ha blitt igjen til festen, noe jeg skjønne at brudeparet ikke ønsker. Men jg synes dere kan spørre de om de kan være behjelpelig med barnevakt til deres barn. Det er lov å spørre selv stilte vi med gratis barnevakt til alle tilreisende i vårt bryllup med betingelse at barna kun ble med på vielsen, ikke middagen og festen. Vinn-vinn situasjon Anonymous poster hash: bba77...c3a
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #9 Skrevet 6. mars 2014 Når jeg var forlover, så inviterte vi med oss svigermor og svigerfar på hotell. Jeg ammet enda og ville ikke vere to dager borte.Vi betalte for rom til dem, og de passet barna mens vi var i bryllup. Jeg var oppom med jevne mellomrom og ammet (festlokalet lå ved siden av hotellet ) Dyrt, men var sånn vi ville ha det. Anonymous poster hash: ed233...9fb
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Man kan jo ikke sammenlikne egne barn og brudeparets barn! Alvorlig talt. Barnefritt er barnefritt. "Bare mine barn" kan alle andre si også - alle har like gode grunner til å ville ha med egne barn, men dette er ikke brudeparets ansvart. Skal man være behjelpelig med bikkjepass også da? Det er de som har barn, så må ta ansvar for seg og sitt. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 29054...2ea 2
Pimpel Skrevet 6. mars 2014 #11 Skrevet 6. mars 2014 Man kan jo ikke sammenlikne egne barn og brudeparets barn! Alvorlig talt. Barnefritt er barnefritt. "Bare mine barn" kan alle andre si også - alle har like gode grunner til å ville ha med egne barn, men dette er ikke brudeparets ansvart. Skal man være behjelpelig med bikkjepass også da? Det er de som har barn, så må ta ansvar for seg og sitt. Enkelt og greit.Anonymous poster hash: 29054...2ea Jeg syns det er forskjell på søskens barn og andre gjester sine barn. Spesielt når egne barn er med.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #12 Skrevet 6. mars 2014 Jeg syns det er forskjell på søskens barn og andre gjester sine barn. Spesielt når egne barn er med. Da er vi rett og slett uenige. Anonymous poster hash: 29054...2ea 3
Bygdejenta Skrevet 6. mars 2014 #13 Skrevet 6. mars 2014 Dette er det mange ulike meiningar på. Men har brudeparet bare invitert dåkke og ikkje barna, så syns eg at ein skal respektera detta! Vil tru at det ikkje er umulig å få tak på barnevakt. Rekner med at ikkje ALLE dåkke kjenne er invitert i same bryllup? Men er det vanskelig å få fatt på barnevakt - Ville heller spurt brudeparet om dei var behjelpelig med finna ein barnevakt på staden dei bur, enn å spørre dei om dåkke kan ta med barna. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #14 Skrevet 6. mars 2014 Jeg ville aldri inviteret til bryllup og droppet nevøene våre. De er jo den nærmeste familien vi har.Anonymous poster hash: 15d0f...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #15 Skrevet 7. mars 2014 Dette er det mange ulike meiningar på. Men har brudeparet bare invitert dåkke og ikkje barna, så syns eg at ein skal respektera detta! Vil tru at det ikkje er umulig å få tak på barnevakt. Rekner med at ikkje ALLE dåkke kjenne er invitert i same bryllup? Men er det vanskelig å få fatt på barnevakt - Ville heller spurt brudeparet om dei var behjelpelig med finna ein barnevakt på staden dei bur, enn å spørre dei om dåkke kan ta med barna. Når bryllupet er i hennes hjemby et stykke unna så kan barnevakt være en utfordring, iallefall hvis man vil ha en som kjenner barna. Har samme problemet selv til sommeren, men respekterer jo at man er bedt uten barn. TS, hvor gamle er barna, hvis en ukjent barnevakt er greit så ville jeg spurt om hjelp til å finne en barnevakt evt så får bare en dra (hvis ikke barna kan settes igjen hos din familie hjemme).Anonymous poster hash: 6eca6...480
Lou Salome Skrevet 7. mars 2014 #16 Skrevet 7. mars 2014 Når bryllupet er i hennes hjemby et stykke unna så kan barnevakt være en utfordring, iallefall hvis man vil ha en som kjenner barna. Anonymous poster hash: 6eca6...480 Brylluppet er TIL HØSTEN. Den utfordringen bør ts og mannen hennes klare å ta. Det er veldig god tid til å finne noen, og tom bli kjent på. Eller planlegge at hennes foreldre eller andre kan bli med, gjøre en tur ut av det (det blir dyrt, men det er jo nær familie det er snakk om). Til TS: Spørsmålet her er mer hvor mye dere vil tilrettelegge for at dere kan delta, enn brudeparet. Og heldigvis har dere god tid til det. 4
Gjest Ciegus Skrevet 7. mars 2014 #17 Skrevet 7. mars 2014 For meg er det helt utenkelig å ha bryllup uten å invitere nevøer og nieser. Men ønsker brudeparet å ha et barnefritt bryllup så syns jeg det skal respekteres uten surmuling. Det går jo an å spørre brudeparet om de kjenner noen som kan være barnevakt. Hvis det er lenge til bryllupet skal det godt gjøres å ikke finne barnevakt... 1
ingrid_1982 Skrevet 7. mars 2014 #18 Skrevet 7. mars 2014 For meg er det helt utenkelig å ha bryllup uten å invitere nevøer og nieser. Men ønsker brudeparet å ha et barnefritt bryllup så syns jeg det skal respekteres uten surmuling. For vår del ville det betydd 14 småbarn i bryllupet + egne barn, det er ikke aktuelt. Etter å ha vært i dåper og konfirmasjoner sammen syntes ikke vi det passet at de kom på festen. I kirken osv er det bare kjekt, men mange skal jo legge seg på den tiden uansett. Mitt inntrykk var at folk gledet seg til litt barnefri i en slik anledning. 1
Gjest Ciegus Skrevet 7. mars 2014 #19 Skrevet 7. mars 2014 For vår del ville det betydd 14 småbarn i bryllupet + egne barn, det er ikke aktuelt. Etter å ha vært i dåper og konfirmasjoner sammen syntes ikke vi det passet at de kom på festen. I kirken osv er det bare kjekt, men mange skal jo legge seg på den tiden uansett. Mitt inntrykk var at folk gledet seg til litt barnefri i en slik anledning. Jeg har ingen problemer med å forstå at andre vil ha det annerledes. Min familie er spredt over hele landet, og allerede da vi forlovet oss begynte ungene å glede seg til å komme i bryllup. Jeg tror de hadde blitt dødelig fornærmet hadde de blitt holdt utenfor. Men sånn er tradisjonen hos oss, unger er en del av feiringen, og jeg vet godt at andre har andre tradisjoner. 1
Luckiness Skrevet 7. mars 2014 #20 Skrevet 7. mars 2014 Jeg forstår godt at noen ønsker barnefri bryllup. Det at deres egne barn er med, er litt annerledes tenker jeg. Men du kan jo alltids nevne at dere står uten barnevakt og at dersom dere ikke får barnevakt, er det dessverre en av dere som ikke kan komme. Og høre om de har noen som kan passe barna deres? Dersom ingen kan passe, så kan det jo hende de gjør et lite unntak og inviterer barna deres likevel. Men husk å respekter brudeparet selvom de kanskje ikke inviterer barna deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå